Bu hafta neler öğrendim

İster algıda seçicilik deyin, ister sektörün büyümesi her gün anne-çocuk dünyasıyla ilgili yeni bir şeyler fark ediyorum. İşte kısa haftanın bana öğrettikleri.

Haberin Devamı

Bebeklerin dudak okuduğunu
Bebekler konuşmayı sadece işitsel uyaranlara dayanarak değil aynı zamanda dudak okuyarak da öğreniyormuş. Dil ve Konuşma Bozuklukları Uzmanı Profesör Dr. Ahmet Konrot, bebeklerin bu evrede ‘dudak okuma’ stratejisinden de etkin bir biçimde yararlandıklarını söylüyor. Prof. Konrot, bu durumu Florida Atlantik Üniversitesi’nde yapılan çok yeni bir araştırmayla açıklıyor: “Prof. Lewkowicks’in araştırmasına göre bebekler dördüncü aydan itibaren konuşmacının gözlerine odaklanıyor, altıncı aydan itibarense dudaklara. Bu durum, sekizinci ayda daha da belirginleşmekte. 12. aydan itibarense ilgi odağı konuşmacının ağız bölgesinden tekrar göz bölgesine kayıyor. Görüyoruz ki sözel dil edinimi evresinde görme duyumu da etkin ve seçici bir biçimde devreye giriyor.”

Haberin Devamı

 En ünlü peluş oyuncağı satan siteyi
1999’da Londra’da kurulan ve bugün dünyanın önde gelen peluş oyuncak üreticilerinden biri olan Jellycat, Britbee.com’da kargo ücreti olmadan satılmaya başlamış. Jellycat’in peluş oyuncakları, hayvanlı patikleri, puset battaniyeleri, seyahat setleri, müzikli oyuncakları var. Uyku eğitimleri için özel tasarlanan uyku arkadaşları da annelere destek oluyor.

 Çocuk aksesuarları sitesi min-yon.com’u
Nihan Çetinbaş Çelik çocuğu dünyaya geldikten sonra kariyer değiştiren annelerden. 12 yıl kimya mühendisi olarak çalışıp, global bir firmada yönetici olmuşken istifa edip çocuğuna daha fazla vakit ayırmaya karar vermiş. Eve ek gelir getirmek içinse bir e-ticaret sitesi kurmuş: www.min-yon.com için çocuk aksesuarı sitesi diyebiliriz. Şapka, patik, çorap, emzik tutucusu, oda süsleri, oyuncak, önlük, saç bantı, nevresim takımı gibi şeyler satıyor. “Oğlum için internetten uygun ama şirin aksesuarlar alıyordum. Şimdi fazla adette getiriyorum ve internetten diğer annelere babalara da ulaştırıyorum” diyor.

 annelutfen.com’un 20 bin takipçisi olduğunu
1000’den fazla markanın 10 binden fazla ürünüyle 365 gün 24 saat boyunca alışveriş imkânı sunan www.annelütfen.com, 0-12 yaş çocuklara hitap ediyor. Sitenin 25 kişilik yatırımcı ve danışman ekibinde, Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, trendyol.com yönetici ortaklarından Mehmet Akgün gibi önemli isimler bulunuyor. Annelutfen.com, hızlı ve kolay bir alışverişin yanı sıra uzmanların öneri ve görüşlerini site üyelerine ulaştırıyor. Facebook’ta yaklaşık 20 bin takipçisi var.

Yazarın Tüm Yazıları