Bravo Nokia’ya

Duyduğumda ilk önce inanmadım. Sonra Facebook’ta ilan ettikleri sayfayı ziyaret edince duyduğumun doğru olduğunu gördüm.

Haberin Devamı

Nokia son olarak piyasaya sürdüğü yeni ürünü N8’in kamerası ile dizi film çekmiş.
Son yıllarda karşılaştığım en yenilikçi halkla ilişkiler projelerinden biri. Kim düşünmüş, projelendirmiş ve önermişse, kim cesaret edip projeyi desteklemiş ve para harcayarak bu projeyi hayata geçirmişse, bravo doğrusu.
N8’in bu lansmans çalışması düzenlenecek ilk Altın Pusula’da ya da diğer adıyla Halkla İlişkiler Oskarları’nda ödüllendirilmezse çok yazık olur doğrusu.

Bravo Nokia’ya

Nokia proje ile ilgili bir basın bülteni göndermiş. Bültende “Dünyanın en iyi kameralı cep telefonunu yaptık dedik, demekle de kalmadık, onunla ilk dizimizi çekmek üzere kolları sıvadık. Yaratıcı tekniklerle Nokia N8’i fonksiyonel bir şekilde kullandık. Çok da eğlendik. Ufuk’un Ahu’ya aşkını, Haydar’ın çapkınlıklarını ve İbrahim’in icatlarını herkesle paylaşmak üzere yeni açtığımız facebook.com/NokiaTurkiye adresinde yayınlamaya başladık” deniyor.
Görünen o ki Nokia, yeni ürününün multimedia özellikleri ile çok iddialı. Nokia genç yönetmen adaylarını N8 ile videolarını çekerek Facebook’taki Nokia Türkiye sayfasına yüklemeye davet ediyor. Yani hedef kitlesini de projenin içine çekiyor.
Nokia N8, Carl Zeiss lense sahip 12 megapiksel kamerası ve Xenon flaşı ile yüksek kaliteli fotoğraf ve HD kalitesinde video çekebiliyor, çekilen görüntüler Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlara doğrudan bağlanıp yüklenebiliyor, evlerdeki sinema sistemine bağlanabiliyor ve bu sayede çekilen videolar büyük ekranda dolby ses sistemiyle de izlenebiliyormuş. Yani telefon tam bir tasarım harikası. Ama lansmanı için hayat geçen halkla ilişkiler projesi en az ürün kadar yenilikçi.
İşin içinde hem sosyal medyayı verimli bir şekilde kullanma ve hedef kitleyi işin içine çekerek sosyal paydaşlık yaklaşımı sergileme hem de haber değeri yaratarak medya ilişkilerinden yararlanma var. Kısacası Nokia bu halkla ilişkiler çalışması ile hedefi 12’den vurmuş…

Haberin Devamı

İletişim sektöründen hizmet satın alanların en büyük beklentisi inovatif yani yenilikçi projelerdir.
Mutlaka duymuşsunuzdur; pek çok marka, hizmet aldığı halkla ilişkiler şirketini, inovatif projeler geliştiremediği gerekçesi ile terk eder. Bir de madalyonun öbür yüzü var tabii ki. O da hizmet aldığı halkla ilişkiler ajansını inovatif olmamakla suçlayan bu tür müşterilerin genellikle kendilerine para harcatmadan her gün basında haber olmayı bekleyenler olmasıdır…
İşte Nokia N8’in halkla ilişkiler çalışması. Yenilikçi bir proje, doğru projeye yeterince para harcayan bir müşteri ve son olarak da ortaya çıkan güzel bir çalışma. Darısı diğer markaların ve halkla ilişkiler şirketlerinin başına…
Son olarak tüm okurlarımın yeni yılını kutluyorum. 2011 gönlünüzden geçen tüm güzellik ve mutlulukları sizlere getirmesi dileği ile…

Haberin Devamı

Ertan Acar’ı Hürriyet Benim Sayfam veya http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...

Yazarın Tüm Yazıları