“Ankara’nın bir vizyonu yok”

BAŞKENT’in turizm açılımıyla ilgili yazımın ardından MHP’nin 2009 seçimlerindeki Büyükşehir Belediye Başkan adayı olan Mansur Yavaş bir mektup gönderdi.

Beypazarı’nı, bugün Başkent’in turizm yıldızı haline getiren isim olan eski Belediye Başkanı Yavaş, vizyon eksikliğine dikkat çekiyor.
Ulus’ta oluşturulamayan yaya bölgesini, Ankara’nın bilindiğini ama tanınmadığını anlatıyor.
Yavaş’ın bu mektubunu paylaşmak istedim:
“Maalesef Ankara çarpık kentleşmenin de etkisiyle kültürel dokusunu kaybetmeye devam etmektedir. Hem mimari açıdan hem de sosyal açıdan kültürel değerlerin yaşatılmasına gereken önem verilmiyor. Kentlerin de hafızaları vardır, bu unutulmuştur.
Ankara’nın en büyük eksikliği bir vizyonunun olmayışı. Yani Ankara biliniyor fakat tanınmıyor. Ankara’da fuar alanlarının, kongre merkezlerinin olması lazım ki turistik açıdan Ankara, ziyaret edilen bir yer haline gelsin.

Yaya öncelikli bölge

Seçim döneminde de en çok dile getirdiğim konulardan biri; Ankara’yı kültür ve turizm açısından tanıtmanın ve bir marka kent haline getirmenin gerekliliğiydi. Dünyada başkent olup da turistin gitmediği tek yer Ankara’dır. Nasıl ki Paris, Tokyo ya da pek çok dünya başkenti tanınıyorsa, Ankara’yı da aynı şekilde tanıtmalıyız. Yapılmayacak bir şey değil. Şimdiye kadar Ankara’nın tarihi değerleri görülememiş ki; bu konuda kimse bir şey yapmamış. Ulus gibi tarihi kent merkezlerimizde ulaşım yaya öncelikli hale getirilmeli, tarihi binalar restore edilerek ön plana çıkarılmalı.
Ankara’yı yönetenler Ankara civarının da farkında değiller. Çünkü Ankara’nın çevresi de kültür hazineleri ile dolu. Örneğin; Nallıhan, Ayaş, Beypazarı, Güdül ve Ayaş’tan geçen İpek Yolu var. İpek Yolu’ndan insanların gezerek geçmesi Ankara’ya gelmesi için büyük bir sebep.

Marka kent olma yolu

Yine aynı şekilde Sakarya Meydan Muharebesi’nin yapıldığı yeri görebilir, Çubuk’ta Ankara Savaşı’nın animasyonları yapılıp izletilebilir. Ayaş, Haymana, Beypazarı, Kızılcahamam’da termal sular var. Termal turizm çok fazla turist çeken ve çok karlı bir iş. Bir de “Anadolu Kültür Bahçesi” projemiz vardı, 81 ilin tanıtıldığı bir kültür bahçesi hem Türkiye’nin hem de Ankara’nın tanınmasında büyük bir etken olacak bir proje.
Kış turizmi, kültür turizmi, termal turizm gibi çok çeşitli turizmin gelişebileceği potansiyele sahip bir yer Ankara. Ancak bu potansiyel değerlendirilmiyor. Cumhuriyet’in Başkenti Ankara’nın, herkesin gıpta ettiği bir kent olması gerekirken, bizler hala alt yapı, su, ulaşım gibi en temel sorunları bile çözülmemiş bir kentte yaşıyoruz, bunları tartışıyoruz. Oysa ki bu sorunlar çözülmeden zaten marka kent olmaktan söz edemeyiz.”
Yazarın Tüm Yazıları