Yazı formda geçirmek için bazı tüyolar

Yazın hamur işleri veya özellikle şerbetli tatlıları canı çekmeyen kişilerden misiniz? Az ama şanslı azınlıktan birisiniz. Çünkü siz bu mevsimi lehinize kullanmayı bilenlerdensiniz. Bu mevsimdeki sebze ve meyve bolluğundan akıllıca yararlanıyorsunuz. Kola yerine su içmeyi, kavun-karpuz yerine salatalık yemeyi, dondurma yerine meyveleri tercih edebiliyorsunuz. Bazıları da kaçmaktan kovalamaya vakit bulamadığı bu çılgın yaz telaşı içinde ne yediğinin veya ne içtiğinin farkında bile olamıyor…

Haberin Devamı

Peki ufak tüyolar ile bu yazı formda geçirmek istermisiniz? O zaman başlayalım…

- Her zaman ama özellikle yaz boyunca daha fazla su içmeye çalışın. Sabah uyanır uyanmaz, muhakkak 1 bardak su için. Gün boyunca en az 2 litre su içmeyi ihmal etmeyin. Bunun için yanınızda bir bardak dolusu suyu devamlı bulundurun. Nereye giderseniz gidin, önce su isteyin.

Yazı formda geçirmek için bazı tüyolar

- Kilolu insanlara dikkat ederseniz, bu kişiler genellikle öğün atlarlar, kaçamakları aç kalarak dengelemeye çalışırlar. Bu gibi davranışlardan kaçının. Öğün atlamak veya aç kalmak asla zayıflamaya yardımcı olmaz.

- Yaz mevsiminin en büyük tuzaklarından birisi de kızartmalar ve yağlı soslardır. Oysa fırında pişmiş veya közlenmiş sebzelerle öğünlerinizin lezzetini arttırabilirsiniz. Yaz yemekleri içinde taze bamya, semizotu, közlenmiş patlıcan ve biber, barbunya fasulyesi, börülce, deniz börülcesi, taze fasulye ve bol soğanla, domatesle yapılan rengarenk salatalar, sizi kızartmalardan uzak tutacak kadar lezzetli hazırlanabilir. Yemeye salata ile başlarsanız, bu size çok yardımcı olabilir.

Haberin Devamı

- Özellikle semizotunu çok fazla tüketmeye çalışın. Semizotu çok zengin bir omega 3 kaynağıdır. Akdeniz ve Ege balıklarının omega 3 açısından ne kadar yeterli olduğu kuşkuludur. Bu nedenle semizotu bizim için çok değerlidir.

Yazı formda geçirmek için bazı tüyolar

- Hava ne kadar sıcak olursa olsun, sabah kahvaltısını ihmal etmeyin. Kolay değil ama akşam yemeklerini de elinizden geldiği kadar erken saatte yemeye çalışın.

- Her şeyi elden geldiğince yavaş yiyin ve her lokmayı iyice çiğneyin.

- Kavun-karpuza karşı dikkatli olun. Bunları ölçülü tüketmeniz daha iyidir. Çünkü bu meyveler kan şekerini çok hızlı yükseltirler. Dolayısı ile kendinizi halsiz hissetmenize ve kolayca kilo almanıza neden olurlar.

- Light meşrubatlara karşı da dikkatli olun. İçindeki tatlandırıcıdan, renklendiricisine kadar hiçbir açıdan yararlı sayılmazlar. Bir bardak soğuk su, maden sodası veya taze meyve suyu, meşrubatların tümünden daha iyidir ve size daha fazla ferahlık verir.

Haberin Devamı

- Yazın sıcaktan yürümek kolay olmaz. Herkes sabahın erken saatlerinde yürüyüşe çıkamaz. Ama ne var ki, denize gireriz. Denize veya havuza sadece serinlemek için girmeyin. Suya girdiğiniz zaman en az 20 dakika kadar kulaç atıp yüzün… Yüzmek en kaliteli sporlardan birisidir. Vücut ağırlığınızı hissetmeden, belinize, bacaklara, omurgaya yük bindirmeden, tüm kasları ve akciğerleri çalıştırır.

Yazarın Tüm Yazıları