GeriFerin Batman Bu besinleri tüketin ağrılarınızdan kurtulun
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bu besinleri tüketin ağrılarınızdan kurtulun

Bu besinleri tüketin ağrılarınızdan kurtulun

Yemeklerinizde antioksidan içeriği yüksek besinlere yer verin.

“Eklem ağrılarınızdan şikayet ediyorsanız, inflamasyonu azaltan birçok doğal besini tüketerek ağrılı semptomları hafifletebilirsiniz” diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Ferin Batman, bu besinleri açıkladı.


Yeşil çay

Bu besinleri tüketin ağrılarınızdan kurtulun

Yeşil çay, iyi etkileri nedeniyle son yıllarda birçok sağlıklı ilgili konuşmalara konu olmuştur. Yeşil çayda, siyah çayda bulunmayan epigallokateşin-3-gallat (EGCG) olarak adlandırılan doğal bir antioksidan vardır. Çalışmalar EGCG’tın artrit dahil olmak üzere vücuttaki inflamasyona sebep olan kimyasalların üretimini durdurucu bir öge olduğunu göstermektedir. Ön araştırmalar EGCG ve kateşin içeren çayların kıkırdakların bozulmasını önlediği ve uzun eklemlerin korunmasına yardımcı olduğunu göstermektedir.


Omega 3 yağlar

Bu besinleri tüketin ağrılarınızdan kurtulun

Eklem inflamasyonu (iltihabı) veya farklı inflamasyon hastalığı olan kişilerde en sağlıklı yağ asiti omega 3’tür. Diğer besinler vücuttaki inflamasyon seviyesini artırırken omega 3 yağ asitleri kıkırdakları aşındıran enzimleri baskılayarak inflamasyonu azaltır. Araştırmacılar omega 3 balık yağlarının romatoid artrit semptomlarını azalttığını kanıtlamışlardır. Çalışmaya katılanların dayanıklılıklarının arttığı, yorgunluk, eklemde şişlik, hassasiyet ve sertliğinin azalıp bireylerin genel olarak ağrılarının azaldığı bildirilmiştir. Omega 3 yağ asitlerinin en iyi kaynakları; somon, ringa balığı, uskumru, sardalye, hamsi, alabalık, Pasifik istiridye, keten tohumu, chai tohumu ve cevizdir.

İÇERİĞİNDE YÜKSEK ORANDA OMEGA 3 YAĞ ASİTLERİ BULUNDURAN CEVİZİN KARAMELİZE HALİNİ 2 DK'DA HAZIRLAMAK İÇİN TIKLAYIN!


Zeytinyağı

Bu besinleri tüketin ağrılarınızdan kurtulun

Zeytinyağı tekli doymamış yağ asitleri ve oleocanthal içerir. Oleocanthal, artrit inflamasyonlarına karşı koruyan doğal bir bileşendir. Bu bileşik artrit ağrılarını azaltmak için kullanılan ilaçlar gibi inflamasyonu azaltıcı etki gösterir. Yemeklerde bitkisel yağ ya da tereyağı yerine zeytinyağı kullanılmalıdır. Artritin semptomları azaltmak için kilo vermeye çalışıyorsanız yüksek kalorilerinden dolayı zeytinyağı dahil olmak üzere tüm yağların miktarını sınırlandırmamız gerekmektedir. Yemeklerinizde antioksidan içeriği ve olecanthal içeriği en yüksek olan sızma zeytinyağına yer vermelisiniz.


Balkabağı

Bu besinleri tüketin ağrılarınızdan kurtulun

Karotenler birçok sebze ve meyvede bulunan güçlü antioksidanlardır. En çok bilinen türü beta karotendir ve en çok kavun, tatlı patates, kabak, havuç, lahana, balkabağı ve ıspanakta bulunur. Araştırmacılar tarafından beta karotenden zengin diyet alanların inflamatuar hastalık gelişme riskinin beta karoten içeriği az olan diyetle beslenenlere göre daha az olduğu saptanmıştır. Beta cryptoxanthin içeren en iyi besinler: balkabağı, kabak, Trabzon hurması, papaya, mandalina, kırmızıbiber, mısır, portakal ve kayısıdır.


C vitamini

Bu besinleri tüketin ağrılarınızdan kurtulun

C vitamini kolajen ve kıkırdağın temel bileşenini oluşturan en önemli yapı maddesidir. Araştırmalar düşük C vitamini içeren diyetlerin tüketilmesinin bazı artrit türlerinin gelişmesinde yüksek risk oluşturabileceğini saptamıştır. Bu nedenle dolmalık biber (sarı, kırmızı, turuncu ve yeşil), portakal, greyfurt, çilek, ananas, brokoli, fasulye, kivi ve karnabahar gibi yüksek C vitamini içeren besinlere günlük diyetimizde yer vermeliyiz. Yüksek dozda C vitamini takviyesi kireçlenme şikayetlerini artırabileceğinden dolayı sizin için uygun dozu doktorunuzla mutlaka konuşun.


Antosiyaninler

Bu besinleri tüketin ağrılarınızdan kurtulun

Antosiyaninler bazı inflamatuar kimyasalların üretimini engelleyerek inflamasyonun azalmasına yardımcı olan güçlü bir antioksidandır. Bu bileşikler bağ dokunun yapısını korumada, vücut dokularını tahrişine ve iltihabına neden olan serbest radikallerin etkisiz hale getirilmesinde C vitamininden daha etkilidir. Kiraz, böğürtlen, siyah kuş üzümü, yaban mersini, mürver, ahududu, kırmızı ve siyah üzüm, çilek ve erik yüksek miktarda antosiyanin içeren besinlerdir.

Katkı maddeleri kullanmayın

Monosodyum glutamade (MSG) gibi katkı maddeleri, sıklıkla ağrılı hastalarda sorun yaratır. Yüksek sodyum tadında olan MSG, genellikle hazır yemeklere, Çin yemeklerine ve işlemden geçmiş paketlenmiş gıdalara eklenir. MG bir sinir iletici olup, ağrı reseptörlerini harekete geçirebilir. Fibromiyalji hastalarında omurilikteki glutamat seviyesi, ağrı seviyeleriyle ilişkilidir. MSG aynı zamanda baş ağrısı gibi reaksiyonlara da yol açabildiği gibi kaslardaki glutamat da ağrı hassasiyetini artırabilir. 

False