GeriAyfer Sağlam Göğüsleri diri tutma egzersizi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Göğüsleri diri tutma egzersizi

Göğüsleri diri tutma egzersizi

Göğüs sarkmasına karşı bu egzersizleri yapabilirsiniz.

Yaşı ilerleyen, doğum yapan veya kilo alıp veren tüm bayanların ortak problemi göğüslerin formunu kaybedip sarkması. Hamile & Spor Uzmanı Ayfer Sağlam, rahatlıkla uygulanabilecek göğüs egzersizlerini gösteriyor.

Bayan olarak göğsümüzün büyük bir yüzdesi yağ dokusundan oluşuyor. Bu dokuyu taşıyan kaslarsa çok küçük, yani çalıştırılmazlarsa yerçekimine yenik düşüp göbeğimize doğru sarkmaya başlıyor. Sarktıktan sonra toplamak için daha uzun bir zamana ihtiyacımız var. Oysa her gün göğüslerinizi diri tutmak için kendinize 1-3 dakika ayırmak yeterli! Ayak ta veya oturarak kollarınızı omuz seviyesinde ileriye doğru uzatın. Hareketi pilates çemberi, egzersiz topu veya bir yastıkla yapabilirsiniz. Nefes alın ve nefes verirken pilates çemberinizi sıkın. Omzunuzdan göğsünüze doğru inen pektoral kaslarınızın çalıştığını 8-10 tekrarda sonra hissedeceksiniz.

Hamilelikte yapılan egzersizler sizin ve bebeğinizin daha iyi bir süreç geçirmeniz içindir. Egzersize başlamadan önce mutlaka doktorunuzun onayını alınız. Egzersizler sırasında nefesinizi tutmayınız ve herhangi bir terslik hissederseniz mutlaka egzersizinizi sonlandırınız. 

İzlemek için aşağıdaki videoyu tıklayın

[video=hurriyetaile_video/5.flv]

False