2 Euro olur mu, artık 50 liraya lahmacun var

DREAM Design Factory’nin (dDf) ortağı Prof. Esra Ekmekçi, Türkiye’nin yutdışında tanıtımına ilişkin ihalede karar organı olan komisyonun önünde sunumunu yaparken pizza ve lahmacun karşılaştırması yaptı:

Haberin Devamı

- İtalyan restoranları pizzayı 20 Euro’ya satabiliyor. Oysa bizde lahmacun hâlâ 2 Euro düzeyinde. Turizm geliştikçe lahmacun da değerini bulur.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, turizm sektörü örgütlerinin temsilcileri ve öğretim üyelerinin yer aldığı komisyondan bazı üyeler düzeltme yaptı:
- Ne 2 Euro’su Esra Hanım, bizde de 50 liraya lahmacun satılıyor.
Geçen pazar günü Ramsey’in sponsoru olduğu Liverpool FC’nin New Castle ile karşılaşmasını izleyip, şirketin İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan’ın sohbet toplantısına katıldıktan sonra ertesi sabah Londra’ya geçtim.
dDf’in ortağı Prof. Esra Ekmekçi’nin çağrısı üzerine Londra’da International Spirits Challenge 2012 ödül törenine katıldım. Başta viskiler olmak üzere yüksek alkollü içkilerin yanı sıra, tanıtım için yapılan başarılı organizasyonlara da ödül verildi. Törende Prof. Esra Ekmekçi ve ortağı Arhan Kayar’ın beklediği an geldiğinde şu anons duyuldu:/images/100/0x0/55eaed81f018fbb8f89fa766
- İstanbul Blue Night...
Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, Burgaz Rakı’nın çatısı altında bulunan İstanblue adlı votka markasını 2010 yılında devralmaları sonrasında dDf’in ortağı Arhan Kayar’la görüşmüş, planını aktarmıştı:
- İstanblue’yu tanıtmak için bazı etkinlikler yapmak istiyoruz. Senin yaratıcı fikirlerine ihtiyacımız var.
Böylece öncelikle İstanbul, daha sonra da İzmir ve bazı başka kentlerde arka arkaya “Blue Night” (Mavi Gece) etkinlikleri gerçekleşti. Drinks International’ın büyük ödülü İskoçya’dan Hankey Bannister’in 40 yıllık viskisinin aldığı, Japon viski üreticilerinin altın madalyayla öne çıktığı tören için yayınladığı özel sayısına baktım, İstanblue hakkında şu notları gördüm:
- Türkiye’de alkollü içkiler için televizyon ekranlarından reklam yapılamıyor. İstanblue da farklı iletişim kanallarını kullanma yolunu seçmiş. İstanbul Blue Night adlı kampanya da böyle ortaya çıkmış.
Hazır Londra’dayken ertesi gün Esra Ekmekçi ve Arhan Kayar’la birlikte Türkiye’nin 1000 metrekareye yakın büyüklükteki standla yer aldığı Turizm Fuarı’na da uğradık. İzmir’in 2020 Expo yarışı için ayrıca tanıtım yaptığı, 68 katılımcının yer aldığı stantda Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Özgür Özarslan, Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, bakanlık Londra Müşaviri Tolga Tüylüoğlu ve Turistik Oteller İşletmecileri ve Yatırımcıları Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır’la görüştüm.
Ekmekçi, fuara giderken Türkiye’nin yurtdışındaki tanıtımına dönük ihaledeki sunumunda gündeme gelen “50 liralık lahmacun” konusunu aktardı:
- Senin, “Bir lahmacun, bir ayran 50 lira” başlıklı yazın beyinlere bayağı kazınmış...
Geçen yaz başında Tabanlıoğlu Mimarlık’ın tasarladığı Bodrum Havalimanı Dış Hatlar Terminali için Bodrum’a gittiğimizde Maça Kızı’nda bir gece konaklamış, sahibi Sahir Erozan’la da sohbet etmiştik. Orada bir lahmacun ve bir ayranın 50 liraya satılabildiğine tanık olmuş ve yazmıştım. Ekmekçi’ye komisyondaki takılma da bundan kaynaklanmış:
- Ne 2 Euro’su, bir lahmacun 50 liraya satılabiliyor.

Haberin Devamı

Lufthansa’yla işbirliğimiz var, CIP’i Moskova ve Londra’ya götürebiliriz

Haberin Devamı

KOÇ Holding’in Öztürk Ailesi’yle ortak olduğu Opet’in 20’nci kuruluş yıldönümü töreninde Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu’ya Başbakan Tayyip Erdoğan’ın, “Almanya Başbakanı Merkel bana dedi ki” şeklinde gündeme getirdiği Lufthansa ile işbirliği konusunu sorduk:
- THY olarak Alman havayolu şirketi Lufthansa ile zaten işbirliklerimiz var. Sunexpress’te Lufthansa ile ortağız. Star Alliance platformunda Lufthansa ile ortak uçuşlarımız var.
- İki Başbakan’ın görüşmesinde gündeme geldiğine göre Lufthansa ile farklı adımlarınız da söz konusu olabilir değil mi?
- Şu anda netleşmiş birşey yok. Ancak, Lufhansa ile zaten görüşmeler yapıyoruz.
Opet Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk araya girdi:
- THY ile jet akaryatıtı için çok güzel bir ortaklığımız var. Bu başarıyı yurtdışına da taşımamız lazım.
Topçu, Öztürk’ün bu önerisi konusunda renk vermedi, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’ndeki CIP Salonu’na değindi:
- Mevcut salonu transit yolculara ayırıp, İstanbul’dan seyahate çıkacak business yolcularımız için ayrı CIP salonu yapacağız. Yolcumuz bütün işlemlerini o salona girerken bitirecek, oradan doğrudan uçağa geçebilecek.
Ardından bir başka planına değindi:
- Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’ndeki CIP salonumuz çok beğenildi. Aynı konsepti yurtdışına da taşıyabiliriz. Belki Moskova’da, Londra’da birer THY CIP Salonu açabiliriz.
- Dünyanın çeşitli noktalarındaki başka havayolu şirketlerine ait özel salonlarda business yolcularınızı ağırlamak için ne kadar ödeme yapıyorsunuz?
- Diğer havayolu şirketleri yolcu başı bizden ne kadar salon parası istiyorsa, biz de İstanbul’da aynı ücreti talep ediyoruz.

Yazarın Tüm Yazıları