2023 yılında bazı dönemlerde ayda 2-3 kez zamlanan sıfır otomobil fiyatları son 4 ayda daha yatay bir seyir izledi. En çok satan segmentlerde 4 aylık fiyat artışları yüzde 6 ila 10 arasında değişti. Şubat 2024 sonu itibarıyla küçük sınıf (B segmenti) sıfır otomobilde fiyat ortalaması 1.4 milyon TL’ye, orta sınıfta (C segmenti) fiyat ortalaması 1.9 milyon TL’ye ve orta-üst sınıfta (D segmenti) fiyat ortalaması 3.5 milyon TL’ye ulaştı.
#B SegmentiAvrupa’nın ticari araç üssü Türkiye, Fransa’nın Lyon kentinde düzenlenen ticari araç fuarı Solutrans’a çıkarma yaptı. Fuar kapsamında, Ford Truck yüzde 90’a varan yerlilik oranıyla Eskişehir’de üretilen yeni çekici serisi F-LINE’ı tanıttı. Diğer bir yerli üretici BMC de TUĞRA ile fuardaydı. Türk treyler üreticileri ise neredeyse bir salonu kapattı. Fuarda ayrıca, sayıları hızla artan elektrikli kamyonlar da ön plandaydı.
#BMCOtomobillerde ÖTV oranlarını belirleyen matrah limitleri Temmuz 2023 itibarıyla geçerliliğini yitirdi. Gelen son zamlarla Türkiye’de satılan tüm otomobiller yüzde 80’lik ÖTV dilimine girdi. Yüzde 40, 50, 60 ve 70’lik ÖTV diliminde otomobil kalmadı. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, bu durumun hem ithalatı arttırdığını hem de dar gelirli vatandaşın uygun fiyatlı araca erişimini zorlaştırdığını belirtti.
#ÖTVDünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarlarından CES, iki yıl aradan sonra yeniden kapılarını açarken pandemi nedeniyle ziyaretçi sayısının az olduğu gözlendi. Fuarda, Merkez Hol ile Togg’un da bulunduğu Batı Holü arasındaki ulaşım Teslalar ile sağlanırken CES 2022’de elektrikli araç ve teknolojilerindeki artış dikkat çekti.
#ToggOtomotiv sektörü, dünya genelinde aşılamanın artışı ile birlikte koronavirüs etkilerinden sıyrılırken, çip krizi büyümeye devam ediyor. Özellikle Alman üreticiler Daimler ve VW geçtiğimiz hafta üretimde ciddi yavaşlatma ve durdurma yapmak zorunda kaldı. Çip üretimini arttırmak için harekete geçen Intel’in Almanya CEO’su Christin Eisenschmid’e göre, Avrupa’nın, sübvansiyonlar olmadan yarı iletken üretiminde Asya ile ciddi şekilde rekabet etmesi mümkün değil. Kriz ise sürecek gibi görünüyor.
#GazetehaberleriTürkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) tasarım çalışmalarına başından beri danışman olarak destek veren Volkswagen ve Mercedes-Benz'in eski baş tasarımcısı Murat Günak, 1 Nisan'dan itibaren şirkette "tasarım lideri" olarak tam zamanlı görev yapacak.
#TOGGPandemi koşulları altında otomotiv sektörü beklentilerin üzerinde bir yıl geçirdi. Liderler ödüllerini aldı. Türkiye otomotiv sektörü büyürken, Avrupa’da daralma dikkat çekti. 2021 yılının ise geçtiğimiz yılın bir miktar altında olacağı öngörülüyor. Yıl sonu toplam pazar tahmini 700 bin seviyelerinde…
#GazetehaberleriYaşanan koronavirüs krizi ile birlikte klasik otomobil üreticileri ekonomik olarak zor bir döneme girerken elektrikli araç üretimi atağa kalktı. Sektörünün öncülerinden Tesla’nın yatırımlarını hızlandırması, pandemi dönemine rağmen TOGG’un fabrika yatırımını hayata geçirmesi gibi gelişmeler yaşanırken, diğer yanda Daimler, Nissan, Renault gibi dev firmalar bazı bölgelerdeki içten yanmalı motorlu araç üretimlerini durdurma kararı aldılar.
#GazetehaberleriYeni modellerinin teknik aksaklıklar nedeniyle rötarlı gelmesi sonucu 9 ayda satışları yüzde 44’e yakın düşen BMW, son çeyrekte gaza bastı. Yeni 3 ve bu ay satışa sunulan yeni 1 Serisi’nin desteğiyle son 3 ayda 3 bin adedin üzerinde satış hedefleyen BMW, makyajlı X1’in de devreye girmesiyle 2019’u kayıplarını azaltarak 8 bin 500 adetle tamamlayacak. Borusan Otomotiv CEO’su Hakan Tiftik, “2020 BMW yılı olacak” dedi.
#YazarOtomobil fuarlarının geleceğinin tartışıldığı bir dönemde 24 markanın katılmayacağını açıkladığı Frankfurt Fuarı dün önce dünya basını için kapılarını açtı. Alanın küçüldüğü, salonların azaldığı fuarın sönük geçmesi beklenirken ev sahibi Alman markalar yeni yıldızlarla sahneye çıkarak boşluğu doldurdu. Fuarda yollara çıkacak yeni elektrikli otomobiller birbirinden dikkat çeken konsept ve yeni modellerle göz doldurdu.
#YazarUluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı, ‘Driving Tomorrow’ (Yarını sürün) sloganı ile kapılarını 24 eksik markayla açıyor. Yarın önce dünya basınının, 12 Eylül’den itibaren ise otomobil severlerin gezeceği fuar, ev sahibi Alman markaların büyük kapışmasına sahne olacak. Çünkü Alman devler otomotivin geleceği olarak kabul edilen elektrik çağına ilişkin geldikleri son aşamayı gözler önüne serecek.
#GazetehaberleriOtomotiv devleri Avrupa’da otomobil satabilmek için önümüzdeki 5-10 yıl içinde elektrik teknolojisine 300 milyar dolarlık yatırım yapacak. Çünkü 2021’den itibaren karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına 95 grama indirmenin tek yolu elektrikli ve hibrit otomobil geliştirmekte yatıyor. Eğer bunu yapmazlarsa her yıl 1 milyar Euro’nun üstünde ceza ödeyecekler.
#GazetehaberleriHaziran ayından itibaren büyük kayıplar yaşayan, eylül ve ekim aylarında ise tamamen dibe vuran otomotiv sektörü ÖTV ve KDV indirimiyle birlikte yeniden canlandı. Vergi indirimlerine markaların stokları eritmek için devreye soktuğu kampanyalar da eklenince 1 Kasım’dan itibaren showroom trafiği 4 kat arttı. Sektör yetkilileri kasım sonunda satışların ekime göre 3 kat artarak 60 bin adedin üstüne çıkacağını öngörüyor.
#GazetehaberleriOtomobil tutkunlarının merakla beklediği Paris Otomobil Fuarı dün kapılarını önce dünya basını için açtı. 50’ye yakın dünya ve Avrupa prömiyerinin yapıldığı fuara katılan Türklerin akılları ise dün açıklanan iç pazardaki büyük daralmadaydı. Eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yüzde 70’e yakın düşmesi, dev markaların Türk yöneticilerinin Paris fuarını endişeyle gezmesine sebep oldu.
#Gazetehaberleri2 yılda bir Frankfurt Otomobil Fuarı ile dönüşümlü olarak organize edilen ‘Uluslararası Paris Otomobil Fuarı’ yarın önce dünya basını için kapılarını açıyor. Ancak iç pazardaki büyük daralma nedeniyle Türkler bu fuara biraz Fransız (konu dışında) kalacak. Çünkü Paris’te sergilenecek yaklaşık 50 yeni modelin bir çoğu Türkiye’de daralmanın 2019 yılında devam etmesi beklendiği için Avrupa ile aynı anda satışa sunulamayacak.
#Frankfurt Otomobil Fuarı2018’de matraha dayalı ÖTV sistemi, yükselen kurlar ve faizlerle mücadele eden otomotiv pazarı, haziran ayında seçimlerin ve bayram tatililin de etkisiyle yüzde 39 kayıp yaşadı. Haziran ayındaki şok düşüşle birlikte 2018’in ilk 6 ayındaki toplam kayıp ise yüzde 12’ye yükseldi.
#Otomotiv Sektörü