Türkiye’den dünyaya standart oluşturuyor

İKİ Alman devi Bosch ve Siemens’in ortaklığından oluşan beyaz eşya devi BSH Türkiye’nin Çerkezköy’deki fabrikalarını gezmek üzere gittiğimde yönetim binasında BSH Türkiye Satıştan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Roni Grünberg ve Teknikten Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Juan Ignacio Conrat Niemerg’le buluştuk.

Haberin Devamı

Türkiye’den dünyaya standart oluşturuyor

Niemerg, dünyada 42 fabrikada üretim yaptıklarını belirtti:
- Fabrikalarımızın 6’sı Çerkezköy’de. Burası, dünyadaki en büyük üretim merkezimiz. Global ciromuz 10 milyar Euro.
Grünberg
araya girdi:
- BSH, 2013’teki 683 milyon Euro kârıyla, sektörümüzde dünyanın en kârlı ikinci grubu oldu. Kârlılık liginde ilk sırada Arçelik vardı.
Niemerg
, Türkiye’deki 2013 cirosunu paylaştı:
- BSH Türkiye, 2013’te 1.4 milyar Euro ciro yaptı. Türkiye, 17 ülkenin bağlı olduğu merkez konumunda.
2013 EBİTDA’sının 115 milyon Euro olduğunu kaydetti:
- Türkiye, bizim için başarı hikayesi. Ana şirketlerimiz Bosch ve Siemens, Türkiye’den çok memnun.
Grünberg, Türkiye’den gerçekleşen ihracata dikkat çekti:
- 2013 ihracatımız 537 milyon Euro oldu. Dünyaya Gaggenau buzdolabını Çerkezköy’de üretiyoruz.
Grünberg, Soğutucu Fabrikası Üretim Müdürü İrfan Akın, Ankastre Buzdolabı Fabrikası Üretim ve Mühendislik Müdürü Fuat Ağar ile Soğutucu Geliştirme Merkezi Mekanik Tasarım Müdürü Hikmet Aşaroğlu’nun da farklı bölümlerde eşlik ettiği fabrika turunda alanın büyüklüğüne işaret etti:
- Çerkezköy’de 550 bin metrekare alanımız var. Bunun 270 bin metrekaresi kapalı. 1.1 milyonu buzdolabı olmak üzere yıllık üretim 4.7 milyon düzeyinde. Toplam üretimin 7 milyon adete ulaşmasını hedefliyoruz.
6 fabrika için toplam yatırımı sordum:
- 1 milyar Euro’yu buldu.
Yatırım eğiliminin sürdüğüne örnek verdi:
- Fabrikalarımızdan birine yeni bir hat kurulması gündemdeydi. Bir hat da İspanya’ya gidecekti. İlgili arkadaşlarımız bastırdı, o hat da bize geldi. Böylelikle 50 milyon Euro’luk yatırımı Türkiye çekmiş oldu.
BSH’nın Türkiye’deki Ar-ge Merkezi teşviklerinden yararlanan şirketler arasında bir numaralı belgeyle ilk sırada yer aldığını vurguladı:
- Almanya, Çin ve Türkiye, BSH’nın 3 önemli Ar-Ge merkezinin yer aldığı ülkeler. Türkiye’de artık dünyaya dönük geliştirme yapılıyor. Sıfırdan ürünler geliştiriliyor. Türkiye’den dünyaya standart oluşuyor.
Küçük ev eşyasına değindi:
- Küçük ev eşyası için Çin’e yatırım söz konusuydu. Türkiye’deki kaliteli üretim dikkate alındı, yatırım buraya kaydı. Miele’ye de küçük ev eşyası üretiyoruz.
1 milyar Euro’luk yatırım, Çerkezköy’de 6 fabrikadan oluşan üretim köyü, 1.4 milyar Euro ciro, 537 milyon Euro ihracat...
BSH Türkiye, en büyük üretim tesisiyle yetinmiyor, dünyaya standart oluşturuyor. Türkiye de bundan kazançlı çıkıyor.

Haberin Devamı

Bulaşık makinesinde ‘öncekinin durulama suyu’ devrede

Haberin Devamı

BSH Türkiye İcra Kurulu Üyesi Roni Grünberg, beyaz eşyada tasarruflu ürünlerin giderek öne çıktığına değindi:
- 1999’dan bugüne ocak ve fırınlarda enerji tasarrufu yüzde 43’e, çamaşır makinesinde enerji tasarrufu yüzde 63’e, kilo başına su tasarrufu yüzde 31’e, kurutma makinesinde enerji tasarrufu yüzde 72’ye, bulaşık makinesinde enerji tasarrufu yüzde 50’ye, su tasarrufu yüzde 60’a ulaştı.
Bulaşık makinesi için şu ayrıntıya değindi:
- Bulaşık makinesinde artık öncekinin durulama suyu, sonrakinin ilk yıkamasında kullanılıyor. Tüketicilerden, “Su çok azaldı, bardaklar çiziliyor” şikayetleri geliyor.

Fabrikadan Almanya’ya haftada 2 tren kalkıyor

RONİ Grünberg, BSH Türkiye’nin lojistikte yarattığı farka dikkat çekti:
- Çerkezköy’den tesisilerimize 6-7 kilometrelik demiryolu hattı çektik. Kendi lokomotifimiz de var. Fabrikamızdan Almanya’ya haftada 2 tren kalkıyor.

Haberin Devamı

6 fabrikanın 2’sinin başında kadın var

RONİ Grünberg, kadınların işgücüne katılımının önemine vurgu yaptı:
- 6 fabrikamızın 2’sinin başında kadın yönetici var. Grup yönetim kademelerindeki kadın oranı yüzde 34. Beyaz yakalı personel arasında oran yüzde 25. Mavi yakada yüzde 9’da kalıyor. Daha fazla kadın zekasına ihtiyaç var.

Yazarın Tüm Yazıları