Tekstil başarı hikayesi yazıyor

2022 Haziran ayında UTİB ihracatının kilogram başına 7,85 dolara ulaştığını söyleyen Pınar Taşdelen Engin, 2022 Ocak-Haziran döneminde bu değerin 7,66 dolar olarak gerçekleştiğini belirtti. Engin, “Yılın ilk yarısındaki ihracat performansına baktığımızda yıl sonunda hem Türkiye geneli tekstil ihracatı, hem birliğimiz ihracatında yeni rekorlar kırılacağını öngörüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

ULUDAĞ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı Pınar Taşdelen Engin, tekstil ihracatının haziranda yüzde 9,5 artış ile 984 milyon dolar olduğunu belirterek, aynı dönem UTİB ihracatının bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6,3 artış ile 127,3 milyon dolar olarak gerçekleştiğini kaydetti.

Tekstil başarı hikayesi yazıyor

TEKSTİLDE REKORLAR KIRILACAK

UTİB’in ülkedeki tekstil ihracatı içindeki payının yüzde 13 olduğunu açıklayan Engin, “Bu yılın ilk yarısında Türkiye geneli tekstil ihracatı yüzde 10,9 artış ile 5 milyar 391 milyon dolar olurken, UTİB ihracatı da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 12,8 artarak 724 milyon dolar olarak gerçekleşti. Yılın ilk yarısında UTİB’in Türkiye’nin tekstil ihracatı içindeki payı yüzde 13,4 oldu. 2022 Haziran ayında UTİB ihracatı kilogram başına 7,85 dolara ulaştı. 2022 Ocak-Haziran döneminde bu değer 7,66 dolar gerçekleşti. Yılın ilk yarısındaki ihracat performansına baktığımızda yıl sonunda hem Türkiye geneli tekstil ihracatı, hem birliğimiz ihracatında yeni rekorlar kırılacağını öngörüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

HİÇ KOLAY OLMADI

Hem sektör, hem birlik olarak başarılı bir dönemi geride bıraktıklarını söyleyen Engin, ancak bunun hiç de kolay olmadığını belirterek, “İki yıl süren ve etkileri az da olsa halen devam eden pandemi, hammadde sıkıntısı, konteyner krizi, navlun fiyatlarındaki yüksek artışlar, döviz kurları, enerji maliyetleri ve son olarak da hemen yanı başımızda patlak veren Rusya’nın Ukrayna’yı işgali ile başlayan savaş derken ülkeler arasında sınırlar kapandı. Küresel ticaret durma noktasına geldi. İnsanların öncelikleri, tüketici alışkanlıkları ve ticaretin şekli değişti. Diğer yandan gelişim ivmesini yükselten dijitalleşme süreci, çok kısa sürede hayatımızda daha büyük bir yer kazandı” diye konuştu.

ÜRETİM ŞEKLİMİZİ DEĞİŞTİRDİK

Hiçbir zaman karamsarlığa kapılmadıklarını vurgulayan Engin, ‘Sınırlar kapandı, organizasyonlar iptal oldu’ diye durmadıklarını açıkladı. Sürekli bir arayış içinde olduklarını anlatan Engin, “Sektörümüzün önünü açacak yeni projeler, yeni pazarlar ve yeni iş ortakları için planladığımız tüm etkinlikleri iptal etmeden, dijital ortamda başarılı bir şekilde hayata geçirdik. Hızla değişen şartlara, aynı hızla uyum sağladık. Üretim şeklimizi değiştirdik. İhtiyaca yönelik yeni ürün gamı oluşturduk ve bu süreci en az hasarla atlatmayı başardık. Üretimde ve ihracatta dünya sıralamasının üst basamaklarında yer alan, doğrudan ve dolaylı olmak üzere 2 milyon kişiye iş olanağı sağlayan çok büyük bir aile olan tekstil ve hazır giyim sektörleri olarak pandemi şartlarına rağmen 2021 yılı sonunda 30,4 milyar dolar ihracat ve 18 milyar doların üzerinde dış ticaret fazlası gerçekleştirdik. Henüz zor zamanlar tamamen atlatılmamış olsa da 2021 yılında elde ettiğimiz ihracat başarısı ve 2022 yılının ilk yarısındaki yükseliş trendi ileriye dönük ümitlerimizi ve heyecanımızı daha da artırıyor” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

Tekstil başarı hikayesi yazıyor

İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYONLA ÇALIŞTIK

GERİDE kalan dönem, sadece pandemi ve siyasal çatışmaların gölgesinde geçmediğini anımsatan Engin, ticarette teknik engeller olarak adlandırılan ve uluslararası ticaretin serbest akışını olumsuz etkileyen birçok engelle de karşılaştıklarını aktardı. Bunların ortadan kaldırılması ve yenilerinin karşılarına çıkarılmaması için, kamu otoriteleri ile sürekli işbirliği ve koordinasyon halinde olduklarını söyleyen Engin, bazı ülkelerin ihracatı olumsuz etkileyebilecek ve Türkiye’nin menfaatlerine zarar verebilecek düzenlemeleri karşısında Ticaret Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi ile senkronize şekilde çalışmaya devam ettiklerini kaydetti.

Haberin Devamı

ROL MODEL OLDU

Sektörde inovasyon kültürünü oluşturmak ve yeni girişimleri sektöre kazandırmak amacıyla 2009 yılında başlattıkları ve 10 yıl başarıyla sürdürdükleri Uluslararası AR-GE Proje Pazarı etkinliğinin, birçok sektör için rol model olduğunu anlatan Engin, “2019 yılında içeriğini geliştirerek ‘TechXtile Start-Up Challenge’a dönüştürdüğümüz etkinliğimizi, 2021 yılında girişimcilik ile ilgili tüm faaliyetleri tek çatı altında toplayan bir girişimcilik platformuna çevirdik. Paydaşlarımız BTSO, UHKİB, BEBKA ve BUTEKOM iş birliğiyle yıl boyu sürecek ve birden fazla etkinliği bünyesinde barındıracak ‘TechXtile Platform’ ile hem bireysel girişimcilerin hem firmaların girişimcilik yönlerini ön plana çıkarmayı hedefliyoruz. Bunun yanı sıra tekstil tasarımı okuyan gençleri ev ve mekan tekstiline yönlendirmek için düzenlediğimiz Ev Tekstili Tasarım Yarışması’nın 12’ncisini bu sene gerçekleştirdik. Derece kazanan tasarımları, üretilme ve sergilenme imkanı sağladık. Kazanan tasarımcılara, online İngilizce eğitimi, tasarım tescil imkanı ve yurt dışı tasarım bursuna başvurma imkanı sunduk. Bugüne kadar düzenlediğimiz yarışmalarda dereceye girenlerin gençlerimizin çok büyük bir bölümünün sektörde çalışmaya başlaması doğru yolda olduğumuzun göstergesi, bizim için ise büyük bir mutluluk ve gurur kaynağı oldu” dedi.

Haberin Devamı

BÜYÜK BİR DÖNÜŞÜM GELİYOR

ÖNÜMÜZDEKİ dönemlerde büyük bir dönüşüm beklendiğini ifade eden Engin, bu dönüşümün özellikle sektörü çok yakından ilgilendirdiğinin altını çizdi. UTİB’in bir süredir Avrupa ile ticari ilişkileri olan herkesi etkileyecek olan Avrupa Yeşil Mutabakatı konusunda ihracatçı firmaları bilgilendirme çalışmaları yaptıklarını açıklayan Engin, sözlerini şöyle sürdürdü:

BİLGİLENDİRİYORUZ

“Bunlara birkaç örnek vermek istiyorum. UHKİB ve BTSO ortaklığında kurduğumuz Bursa Teknoloji ve Koordinasyon Ar-Ge Merkezi’mizde (BUTEKOM) düzenlediğimiz eğitimler ile çevresel hassasiyet, doğal liflerin yetiştirilme süreçleri, sentetik ürünlerin üretim emisyonları gibi pek çok konuda firmalarımızı bilinçlendiriyoruz. Ayrıca ekolojik tekstiller konusunda bir URGE projemiz devam ediyor. Ekolojik verimlilik ilkesi ile doğru kaynak, enerji kullanımı ve çevreye verilen tahribatı minimuma indirmeyi hedefleyen proje kapsamında düzenlediğimiz çok sayıda etkinlik ile katılan firmalarımızda üretim verimliliği artırdığımız gibi sektördeki aktörler arasında gerekli işbirliği, koordinasyon ve iletişimi de güçlendiriyoruz.”

Haberin Devamı

HEDEF DIŞ TİCARET FAZLASI VERMEK

TEMEL hedeflerinden birisini ‘Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye’ olarak belirlediklerini söyleyen Engin, bu yolda da tasarım, inovasyon, Ar-Ge ve markalaşmayı en kritik öncelik haline getirdiklerini kaydetti. Bursa başta olmak üzere ülke genelinde dış ticaret fazlası veren, kişi başı geliri yükselmiş, birçok alanda öncü olmayı başarmış ve küresel markalara sahip bir Türkiye idealiyle hedeflerine ilerlemeye devam edeceklerini belirten Engin, “Yurt dışı pazarlara yönelik pazarlama stratejilerimizi de bu hedef doğrultusunda oluşturduk. ABD, Almanya, Birleşik Krallık, İspanya, İtalya, Fransa ve Rusya gibi çok önemli pazarlara yönelik çalışmalarımızı planlarken, Ev Tekstili ve Hazır Giyim Tekstili gibi çok güçlü olduğumuz iki alt ürün grubunu dikkate aldık. Diğer birliklerimizle düzenlediğimiz ortak organizasyonlarla sektörümüzün tanıtımını farklı mecralarda yapıyoruz. Hem dijital, hem fiziksel ortamda birçok faaliyetimizi kesintisiz sürdürüyoruz. PV New York, LA Textile Show, Munich Fabric Start, PV Paris, Denim by PV Milano gibi fuarları bunlara örnek sıralayabiliriz. Önümüzdeki dönemde sektörümüze daha fazla sayıda etkinlikle katkıda bulunmayı hedefliyoruz” dedi.

Yazarın Tüm Yazıları