Merhumu nasıl bilirdiniz?

San Jose, Silikon Vadisi- Intel Başkan Yardımcısı Pat Gelsinger, salonu dolduran binlerce dinleyiciye soruyordu, ''Merhumu nasıl bilirdiniz?''

Gelsinger tam olarak bu kelimeleri kullanmadı elbet. Bilişim teknolojilerinin dünya başkenti Silikon Vadisi'nin yerel baş şehri San Jose'de gerçekleşen Intel Geliştiriciler Forumu'nun açılış konuşmasında ortaya atılan soru tam olarak şöyleydi; ''Intel bilgisayar şirketi midir, yoksa iletişim şirketi mi?''

Intel Başkan Yardımcısı kendi sorusunu tek bir kelimeyle kendi yanıtladı; ''Evet''. Bu kısa soru ve tek kelimelik yanıtı o kadar çok şey anlatıyordu ki aslında, toplam dört gün sürecek forum benim için bitmiş bile sayılırdı. Intel Başkan Yardımcısı Gelsinger, sadece önümüzdeki dört günün değil, onlarca yıllık bir geleceğin özetini dile getirmişti bu kısa soru ve tek kelimelik cevabıyla.

*

Intel artık yalnızca bilgisayar teknolojileri alanında faaliyet gösteren bir şirket değil, hem bilgisayar hem de iletişim sektörünün aktörü olacak diyordu Pat Gelsinger.

''Intel öldü, yaşasın yeni Intel'' dedim içimden; ''Merhumu da iyi bilirdim ama yeni Intel'e kanım kaynadı doğrusu''.

Aslına bakılırsa bilgisayar ve iletişim arasındaki bu evlilik uzun bir süredir bekleniyordu.

Taa onbir yıl kadar önce, PC World-Türkiye'nin Genel Yayın Yönetmenliğini yaptığım günlerde bu müjdeyi vermiştim okurlarıma. Kısmet PC World-Türkiye'nin tam üç kez sahip değiştirerek yayınlanmasından sonrayaymış (Bu arada yeniden dirilerek üçüncü yaşamına merhaba diyen PC World'e başarılar dilerim. İlk hayatının kurucularından biri olarak, bu koca kazığın görkemli dirilişine tanık olmak büyük bir zevk doğrusu).

O yıllarda bu öngörüye pek kimse itibar etmemişti. Ancak birkaç yıl sonra, 1994-95 gibi, İnternet ve masaüstü bilgisayarların buluşmasının popülerleşmesiyle gerçekleşen nişan töreninin ardından, evliliğe inananların sayısı her geçen yıl biraz daha artmıştı.

*

Intel'in ilan ettiği yeni strateji, bu evliliğin gerçekleşeceğinin kanıtı değil tabii ki. Daha çok evlilik öncesi ana, babanın rızasının alınması gibi... İki gönül bir olduktan sonra, anneyle baba rıza göstermese ne yazar, o da bir başka mesele ya, neyse. Ebeveynlerden biri olan Intel'in bu rızasının, evliliğe giden hazırlıkları kolaylaştırıp, hızlandıracağı kesin sonuçta...

Gelsinger'ın ardından sahneye gelen Intel Başkanı Paul Otellini'nın konuşması da, gelecekle ilgili önemli ipuçları veriyordu. Tüm bu ipuçlarını ve yenilikleri önümüzdeki hafta çok daha geniş bir şekilde işleyeceğim. Şimdilik şu kadarını söyleyeyim ki, gelecek mobil yaşamda. Yani:

Tüm bilgisayarlar iletişim kuracaklar, tüm iletişim cihazları bilgi işleyecekler

İletişim ve bilişimin evliliği herkesin, her yerde, her zaman bilgisayar kullanması ve iletişim kurmasına olanak tanıyacak

Dizüstü bilgisayarları mobil telefon, cep telefonlarını bilgisayar gibi kullanabiliyor olacağız

Mobil cihazlar birbirleriyle kolayca haberleşebilecek, kullanıcıların karmaşık ayarlar yapmasına gerek kalmayacak

Mobil cihazlar birbirleriyle bağlantı kurmak için, bulunulan yerin özelliğine göre farklı altyapılardan yararlanabilecekler, kullanıcı hareket halindeyken bir teknolojiden diğerine geçiş yapabilecekler, ancak bu geçişler kullanıcı farkında dahi olmadan zahmetsizce gerçekleşecek.

Son olarak diğer ebeveynlerden birkaçı olan Microsoft, Philips, Sony'nin de forumun anahtar konuşmalarında sergiledikleri ürün ve çözümlerle evliliğe rıza beyanında bulunduklarını belirteyim.


Oyun dünyasının yeni kralı


Gerçek zamanlı strateji oyunları tarihinde ulaşılan son noktayı temsil eden ve piyasaya çıktıktan sonraki ilk ay içinde 1 milyon satış rakamına ulaşan Warcraft 3 Türkiye'de de büyük ilgi görüyor. Oyunun hikayesi çok eskilerde, Blizzard'ın hayal dünyasında Orc ve İnsan ırklarının savaşı ile başlamıştı. Orc'lar şeytanın ordusu Burning Legion'ın oyununa gelmiş ve yaşamı yok etmek için saldırıya geçmişlerdi. Serinin önceki iki oyunu bu senaryo üzerinden oynanmış ve insan ırkının mutlak zaferi ile sonuçlanmıştı. Eğer diğer oyunları oynadıysanız bildiklerinizin pek de önemi kalmadı çünkü Blizzard bildiklerimizi unutmamızı istemiş. Warcraft dünyasına yeni katılan Undead'ler ve Nightelf'ler ile oldukça uzun bir senaryo ve eksiksiz bir multiplatyer mod hazırlamışlar. Fazla ırk seçeneğine rağmen hiçbirisinin kesin üstünlüğü yok ve çok iyi dengelenmiş, temel özellikleri aynı olmasına rağmen her birimin kendine has özellikleri ise taktik yaratma konusunda çok fazla olasılık sunuyor.

Klasik gerçek zamanlı strateji (RTS) öğeleri taşımasına rağmen Warcraft III, fantezi ve rol yapma oyunlarının (FRP/RPG) öğelerini de barındıran bir oyun. İlk yenilik olarak farklı özellikleri bulunan Hero'ların oyuna eklenmesi ve senaryonun bu kahramanlar üzerinde yoğunlaşması oyunun havasını tamamen değiştirmiş. Senaryo boyunca kahramanlarınız bir amaç uğruna savaşıyor ve bu iyiyle kötü arasında sürekli değişen dengeler yaratıyor. Oyuna kendinizi kaptırdıktan sonra sizin içinizdeki iyi ve kötünün sürekli gidip geldiğini farkediyorsunuz.

Heroes of Might and Magic, Diablo, Starcraft gibi oyunları daha önce oynadıysanız hepsinden birşeyler bulacaksınız. Tüm RTS oyunlarda olduğu gibi harita üzerinde üssünüzü kuruyor ve gerekli geliştirmeleri yaparak ordunuzu oluşturuyorsunuz. Diğerlerinden farklı olarak burada Hero'lar devreye giriyor. Senaryonun üzerine kurulduğu ana kahramanınız, kendine has özellikleriyle senaryonun devamını ve üstün güçleriyle de savaşı kazanmanızı sağlıyor. Hemen hemen herşeyin mouse kullanarak yapılabilmesi oynanabilirliği arttırsa da kısa yolları öğrenmek özellikle multiplayer arenada size zaman kazandıracaktır.

Sağlam strateji oyuncularının pek tercih etmediği 3D grafik motoru üzerine hazırlanmış olmasına rağmen, Blizzard son noktayı koyuyor ve sizi rahatsız etmeden 3D strateji böyle olur diyor. Karakter modelleri renk konusunda detaylı olmasına rağmen nispeten az poligonlara sahip ama hiç rahatsız etmiyor. Karakter animasyonları ise çok iyi, hemen hemen haritadaki herşey hareket ediyor ve canlılık hissi veriyor. Tüm 3D ses sistemlerini destekleyen altyapısı ile oyunun atmosferine uygun müzikler ve kaliteli ses efektleri ile çok iyi olan görsellik ile tamamen bütünleşiyor. Düşük kapasiteli ekran ve ses kartlarında da çalışabilir olması ise ne kadar ciddi bir çalışma yapıldığını gösteriyor.

Mükemmel bir tek kişilik senaryo ve Starcraft efsanesinin yerini alacağa benzeyen multiplayer modu ile uzun yıllar boyunca oynanacak bir oyun çıkmış ortaya. Her ırkla ve birbirleriyle ne kadar ilgili oldukları hakkındaki tüm bilgileri oyunun single player modunu oynarken alıyorsunuz. Zaten mükemmel bir atmosferde geçen oyun, güçleri çok iyi dengelenmiş ırklarla multiplayera taşındığında da vazgeçilmez oluyor. Sizi yeni saldırı taktikleri geliştirmek zorunda bırakıyor ve oyununuzu sürekli hareketli olmaya zorluyor. Türkiye'de şimdilik sadece http://www.sandwaves.org sunucularında oynayabiliyorsunuz ama kısa zamanda diğer sunucular da açılacaktır.

http://www.blizzard.com

http://www.battle.net

http://www.sandwaves.org


Üç yıllık meraklı bekleyişin sonunda geçtiğimiz ay piyasaya çıkan Warcraft 3 bir ay içinde 1 milyon adet satarak tüm dünya oyuncuları için vazgeçilmez olduğunu ispatladı. Henüz oyun dünyasına girmediyseniz kesinlikle çok iyi bir başlangıç noktası.
Yazarın Tüm Yazıları