Linens’i rekabet zorladı yatak odasına ’Arzu Kaprol Home Line’la girdi

ZORLU Holding Tekstil Grubu’nun ev tekstili markası Linens, moda tasarımcısı Arzu Kaprol’le anlaşarak, bu sektörde ’Arzu Kaprol Home Line’ markasını vitrine çıkarmaya karar verdi. Zorlu Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın, "Rakiplerden kaçmak için yenilikçi olalım diye uğraşıyoruz" derken, Arzu Kaprol de, "Tasarımlarımı ev tekstilinde değerlendirmek hayalimdi" diye konuştu.

ZORLU Holding bünyesinde faaliyet gösteren ev tekstili üreticisi Linens, moda tasarımcısı Arzu Kaprol ile lisans anlaşması imzaladı. Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın, ’Arzu Kaprol Home Line’ adı verilen yeni koleksiyonu yeni yıl öncesinde satışa sunacaklarını söyledi. Vedat Aydın, ev tekstilinde katmadeğerin konfeksiyona göre daha fazla olduğunu belirterek, "Rekabetten kaçıp kurtulmak için inovatif olalım, yenilikçi olalım, insanlar Çin’e, Pakistan’a gitmesin istiyoruz. Tam gaz satışı destekliyoruz" dedi. Moda tasarımcısı Arzu Kaprol, koleksiyonlarının ulaşılabilir fiyattan satılmasının çok önemli olduğunu vurgulayarak, "Giyim koleksiyonunda kullandığım tasarım felsefesini ev tekstiline döndürebilmek benim için bir hayaldi. Çünkü bu bir başka üretim altyapısı gerektiriyor" diye konuştu. Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın ve moda tasarımcısı Arzu Kaprol ile yeni işbirliğini ve geleceğe dönük beklentilerini konuştuk.

350 milyon dolar ihracat

Perakendedeki daralma sizi nasıl etkiliyor?

- İç piyasa ciromuz bu yıl 140 milyon dolar, ihracatımız ise 350 milyon dolar civarında. Türkiye’de bu yıl, geçen yıla göre yüzde 15 ciro kaybettik. Önümüzdeki yıl her şeye rağmen yüzde 15’i geri kazanmayı bütçeledik. Değişik kampanyalar, yeni ürünlerle bunu yapmayı hedefliyoruz. Tüketimi teşvik edecek yenilikler bulmak zorundayız. Fiyat kırmak en son düşündüğümüz enstrüman. İşimizin yüzde 50’si perde, geri kalanı çeyiz.

Krize karşı ne gibi önlemler alıyorsunuz?

-
Herkes gibi biz de maliyetleri düşürme yönünde çalışmalar yapıyoruz. Ama kriz nedeniyle satışa engel olacak veya satışa fren verecek bir önlemi düşünmeyeceğiz, tam gaz satışı destekliyoruz. Krize karşın satışlarımızı korumak ve büyütmek hedefindeyiz. Daralan pazarda rakiplerden pay alarak bunu yapabiliriz. Rakiplere içeride ve dışarıda göz diktik. Koleksiyon ve araştırma geliştirme yatırımlarımızı önümüzdeki yıl iki misline çıkaracağız. Bu krizden pazar payı kapmış olarak çıkacağız.

Ev tekstilinde yaşanan en büyük sıkıntı nedir?

- Yıllardır en büyük sıkıntımız tasarım. Tekstil sektöründe katmadeğer açısından ev tekstilinin payı yüzde 25’lerde. Ciroda ise yüzde 15’lerde. Ev tekstilinde katmadeğer, konfeksiyona göre daha fazla. Ama tasarımcı çıkmıyor. Rekabetten kaçıp kurtulmak için inovatif olalım, yenilikçi olalım, insanlar Çin’e Pakistan’a gitmesin, bizi bu yüzden tercih etsin. Yüksek fiyatlı ürünlerimizin arkasında bir mantık olsun istiyoruz. Biz bugüne kadar yurtdışındaki tasarım bürolarından destek aldık, hálá da alıyoruz. İlk defa bir Türk tasarımcının adı ve imzasıyla koleksiyonumuz çıkıyor.

Arzu Kaprol ile işbirliği fikri nasıl gelişti?

- Koleksiyonun doğuş fikrinin ardından hazırlanması bir yıldan fazla sürdü. Tasarımların hazırlanması, bizim üretimi bu tasarımlara uygun hale getirmemiz zaman aldı. Böyle işbirliklerine ihtiyaç var. Artık rekabet öyle zorluyor ki, farklı fiyattan farklı bir şeyler satmak lazım. O zaman da tasarımcıların devreye girmesi gerekiyor.

Taç bölgesel markaya dönüştü 9 ülkede 450 mağazayı buldu

ÆZorlu Grubu kaç mağazaya ulaştı?

- Mağazalarımızı Taç ve Linens olarak açıyoruz. 450 Taç, 100 de Linens mağazamız var. Yurtdışında da 30’u Linens, 70’i Taç 100 mağazamız faaliyet gösteriyor. Taç, bölgesel bir marka. 9 ülkede Taç olarak varız. Türkiye dışında, Rusya, Ukrayna, Romanya, Bulgaristan’da da tanınıyor. Linens mağazalarında Linens markalı ürünlerin dışında, Taç, Sisley Casa, United Colors of Benetton - Home, Disney, Barbie, B at Home ve Bel-Air gibi farklı markalar da satılıyor.

En pahalı ürünlerden yüzde 10 ucuz olacak

ÆArzu Kaprol Home Line’dan ciro beklentiniz nedir?

- Fiyat olarak en pahalı ürünlerin yüzde 10 altına koyduk. Piyasada daha pahalı ürünlerimiz var. ’Çok güzel ama pahalı’ diyemeyecek kimse. 3 milyon dolarlık ciro beklentimiz var. Koleksiyon şimdilik sadece iç piyasada satılacak. Koleksiyon sevilirse ihracatı da gündeme gelebilir.

ARZU KAPROL

Moda tasarımcısı Arzu Kaprol, 1972 yılında Bursa’da doğdu. 1992’de Mimar Sinan Üniversitesi Moda Konfeksiyon Bölümü’nden mezun oldu. 1994’de Paris American Academy’de Perfectionnement Programı’nı tamamladı. Yurtiçi ve yurtdışında birçok defile gerçekleştiren Kaprol’ün moda alanında çok sayıda ödülü bulunuyor. 2002 yılından bu yana Altınyıldız/Network bayan koleksiyonu tasarım yöneticiliği görevini yürütüyor. 2007 yılında ’Arzu Kaprol’ adıyla iki mağazasını faaliyete soktu.

VEDAT AYDIN

Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın, 1951 Konya doğumlu. Robert Kolej’den sonra Boğaziçi Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun oldu. Shirley Institute’de MBA yaptı. 1974-90 yılları arasında Akfil Sanayi ve Mensucat Santral’da görev aldı. 1990-93 arasında danışmanlık yaptı. 1993’de Spectrum Büro Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nü üstlendi. 1997’den bu yana Zorlu Holding’de. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB), Türktrade Yönetim Kurulu Üyesi.
Yazarın Tüm Yazıları