Geçen sene Türkiye’yi ‘rekabetçi’ modellerde yeni merkez seçtiklerini duyuran Citroen CEO’su Vincent Cobée, bu kez yatırım sinyali verdi. Cobée, “Ne zaman Türkiye’de 80 bin adetlere ulaşırız. O zaman üretim yapmayı düşünebiliriz. Bu hayal değil, gerçekleşecek olan doğal bir süreç” dedi. Markanın Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım ise 80 binli adetlere 2025 sonu itibarıyla ulaşmayı hedefliyor.
#Citroenİstanbul’a gelen Citroen CEO’su Vincent Cobée, Türkiye pazarına uygun bir model üzerinde çalıştıklarını ve modelin dünya lansmanını haziran ayında burada yapacaklarını ilk kez dünyaya duyurdu. Vincent Cobée, “Bunun da ötesinde bir sonraki sene yine geleceğim” diyerek hem markanın “rekabetçi” modellerde Türkiye’yi yeni merkez seçtiğinin hem de ikinci bir modelin dünya lansmanının yine ülkemizde yapılacağının sinyalini verdi.
#CitroenUluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı, ‘Driving Tomorrow’ (Yarını sürün) sloganı ile kapılarını 24 eksik markayla açıyor. Yarın önce dünya basınının, 12 Eylül’den itibaren ise otomobil severlerin gezeceği fuar, ev sahibi Alman markaların büyük kapışmasına sahne olacak. Çünkü Alman devler otomotivin geleceği olarak kabul edilen elektrik çağına ilişkin geldikleri son aşamayı gözler önüne serecek.
#GazetehaberleriAralarında rüya otomobillerin de yer aldığı 20 markanın katılmadığı İstanbul Autoshow’u 11 günde 500 binin üzerinde kişi ziyaret etti. 2 yılda bir düzenlenen ve 2015 yılında 597 bin kişinin gezdiği fuara katılımın her şeye rağmen yarım milyonu aşması yüzleri güldürdü. Bu durum otomobilseverlerin rüya otomobillerden ziyade alabilecekleri gerçek araçları görmek istediğini ortaya koydu.
#GazetehaberleriDünyanın en büyük otomotiv markalarının zirvesindeki kadınların sayısı hızla artıyor. General Motors’un (GM), Citroen’in ve Smart’ın CEO’su kadın. Ayrıca Ford’un Başkan Yardımcısı ve Avrupa Başkanı da kadın. Peki 100 yıllık otomotiv sektöründe kadınların ağırlığı son dönemde neden artıyor? Cevabı Citroen’in CEO’su Linda Jackson verdi; “Otomobil alma konusunda söz sahibiysek neden bunun satışı sırasında da söz sahibi olmayalım.”
Volkswagen Grubu’nun Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv’in CEO’su Ali Bilaloğlu, bu yıl VW’nin Türkiye’de pazar lideri olmasını hedeflediklerini belirterek, “Ancak liderlik farklı VW’nin yatırım kararı farklı. Yatırım görüşmeleri bizim dışımızda gelişiyor” açıklamasını yaptı. Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro ise A3’ün sedan versiyonunu Türkiye’de satışa sunduklarını ve fiyatını 86 bin lira olarak belirlediklerini kaydetti.
#CeoTürkiye’de 2 yılda satışlarını 2.5 kat artırarak 30 bin adedin üzerine çıkarıp tarihi rekor kıran Citroen, yeni hedefini 40 bin adet olarak belirledi. Bayraktar Otomotiv’in distribütörlüğündeki Citroen’in Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, son 2 yıldır 52 ülke arasındaki en büyük distribütör olduklarını belirterek, “Büyümede de 2 yıldır Çin’i geride bırakıp dünya birincisiyiz” dedi.
Ford, önümüzdeki hafta kapılarını açacak ‘Frankfut Otomobil Fuarı’nda yeni yüzünü yansıtan ‘Evos’ isimli konseptini dünyaya tanıtacak. Geleceğin Ford modellerinin öncüsü olacak bu aracın iç tasarımına Murat Seven imza atarken, aracın tüm renk ve malzeme seçimlerini ise Şerife Ünal Çelebi yaptı. Böylece Ford, Murat Güler’den sonra iki Türk’e daha geleceği emanet etti.
CİTROEN, Subaru, Infiniti gibi markaların Türkiye distribütörlüğünün yanı sıra fren ve dingil gibi otomotiv yan sanayisinde üretim yapan Bayraktar Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, “Dingil üretmek çok havalı değil. Ne yapalım bizim işimiz de böyle; seksi değil ama hayati” dedi. Bayraktar, otomotiv dışındaki alanlarda yatırıma soğuk baktıklarını da söyledi.
Toyota’nın dünyadaki en büyük distribütörü ALJ Grup, Türkiye’de BRJ (Güzel İş Kapısı) şubeleriyle 2015’e kadar 185 bin kişiye iş bulacak. ALJ Grup Başkanı Mohammed Jameel’le görüşen Cumhurbaşkanı Gül, projeyi destekleyeceğini ve takip edeceğini bildirdi.
Otomotiv sektöründe ‘Créative Technologie’ imzasıyla ön plana çıkan Fransız Citroen, İstanbul Autoshow’da yepyeni modelleri ve konsept araçları ile yerini alıyor. Fuarda merakla beklenen yeni C4 ve 2011 yılının ikinci çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması planlanan DS serisinin ikinci üyesi DS4’ü vitrine çıkaracak Citroen’in standında aynı zamanda elektrikli C-Zero, yarış tutkunlarına yönelik DS3 WRC ve timsah logolu Citroen Lacoste konsepti yer alacak.
Ramazan ayının Ağustos’ta 2011 model yılına denk gelmesini fırsat bilen otomotiv firmaları yine birbirinden cazip fırsatları ard arda devreye soktu. Ağustos ayında bir çok marka bugün sattığı aracın ilk ödemesini 2011 Ocak ayında başlatırken, sadece T.C. kimlik numarasıyla çok kısa bir süre içinde kredi verilmeye başlandı. Kampanlar kapsamında ayrıca tüketicilere 5 bin TL’yi bulan indirimlerden, sıfır faiz seçeneğine kadar bir çok fırsat da sunuluyor.
Karsan’ın New York’taki taksi ihalesine girmek üzere geliştirdiği yüzde 100 yerli aracın perde arkasından, Jan ve Klod Nahum kardeşlerin 34 yıl önce geliştirdikleri “Çağdaş” adlı otomobilin izleri çıktı. İki kardeşin geliştirdiği “Çağdaş”ı, babaları Bernard Nahum, “Türk halkına uymaz” diye reddetti. İki kardeş, 34 yıl sonra “Karsan Taksi”yi geliştirdi.
Bünyesinde Citroen, Subaru, Infiniti, Great Wall ve Yokohoma gibi markaları bulunduran Bayraktar Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, Türk tasarımcı Murat Günak’ın tasarladığı Mindset için, “Sıfırdan marka yarattığını iddia eden tarzan aklını kaybetmiş ya da sarhoştur” dedi.
Baylas Otomotiv’in bünyesindeki Fransız Citroen, ÖTV indiriminin yanısıra otomotiv sektöründe yaşanan durgunluğa bağlı olarak Mart ayı başında başlattığı 0 faiz kampanyasına da devam ediyor. Bunun yanı sıra her modellerine farklı oranlarda peşin alımda avantajlar sunuyor.
Fransız PSA Grubu’nun bu yıl 90’ıncı yaşını kutlayan markası Citroen, küresel kriz ortamında yatırım atağı yaparak, yeniden doğmaya hazırlanıyor. Citroen’in Uluslararası Operasyonlar Direktörü Jean Louis Chamla, "Krize rağmen marka olarak yeniden doğuyoruz" dedi.
Baylas Otomotiv’in bünyesindeki Fransız Citroen de yılın son günlerine hem indirim hem de finans desteğiyle girdi. C1, C2 ve C3 modellerinde 1000 YTL, C4 modelinde ise 4 bin YTL’yi bulan indirimler sunan Citroen, bu indirim yerine istenirse 15 bin YTL kredi için 24 ay yüzde 1.29 faiz imkanını da sunuyor.