Türkiye’de satılan tüm otomobillerin haziran itibarıyla yüzde 80’lik ÖTV dilimine girmesiyle ‘yerli’ üreticinin satışlardaki payı hızla azaldı. Ağustos ayında satılan 66 bin 131 adet otomobilin yüzde 78.1’i ithal otomobillerden oluştu. Bu sonuçla, hem 2023 yılının hem de ağustos bazında son 7 yılın ithal otomobil rekoru kırılmış oldu.
#ÖTVTOFAŞ’ın Bursa fabrikasında ürettiği Fiat Doblo’nun üretimi İspanya’ya kaydırıldı. 2021 yılında iki büyük otomotiv devi FCA ile PSA’nın birleşmesiyle kurulan Stellantis Grubu, Doblo’nun 5’inci neslinin 2023 yılının başından itibaren İspanya’daki Vigo fabrikasında üretileceğini duyurdu. 22 yıldır üretimi Bursa’da gerçekleşen Doblo’dan bugüne kadar 2 milyon adedin üzerinde üretildi ve bu üretimin yüzde 75’inden fazlası dünyanın 80 farklı ülkesine ihraç edildi.
#TOFAŞAralık ayı itibarıyla yüzde 50’lik ÖTV diliminde 6 markanın sadece 11 otomobili kaldı. Hem vatandaş hem de markalar matrahlarda güncelleme bekliyor. Çip krizinden kaynaklı arz sıkıntısının devam ettiğini vurgulayan sektör temsilcileri ise, olası bir güncelleme için 2022 yılını işaret ediyor.
#ÇipT.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından, 8’incisi düzenlenen Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri ile Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Zirvesi’nde, 2020 yılı Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri Performans Endeksi Ödülleri sahiplerini buldu. Tofaş, 2020 yılı Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri Performans Endeksi Ödülleri’nin en üst kategorisi olan “251 ve üzeri Ar-Ge Personel İstihdamı” kategorisinde ikinci seçildi; ilk 3’te yer alan tek otomotiv Ar-Ge Merkezi oldu.
#TofaşTofaş, 2020 yılına ait finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, geçtiğimiz yıl 250 bin 630 adetlik üretim ve 118 bin adetlik ihracat gerçekleştirdi. Tofaş’ın gelirleri 23 milyar 557 milyon TL olarak gerçekleşirken, şirketin net karı ise 1 milyar 784 milyon TL olarak gerçekleşti.
#TofaşPandemi koşulları altında büyümeye devam eden ve ekim ayında da 90 bin seviyesinin üzerinde bir satış adedi yakalanan otomotiv pazarında 2020 sonu beklentiler 800 bin adedin üzerinde. 1.2 milyar dolar toplam yatırım yapılan Egea’yı makyajlayarak yeni Cross modelini de aileye ekleyen Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, 2015’teki 1 milyonluk otomotiv pazarının yakın gelecekte yeniden yakalayabilecek potansiyelin mevcut olduğunu vurguladı.
#GazetehaberleriTofaş CEO'su Cengiz Eroldu "Tofaş olarak, 2019'da 2,3 milyar dolarlık ihracat geliri ve 919 milyon dolarlık dış ticaret fazlası vererek ülke ekonomisine katkıda bulunmayı sürdürdük. Son 10 yılda yarattığımız dış ticaret fazlası ise 7 milyar dolara erişti" dedi.
#TofaşTürk otomotiv sanayisini 2001 krizinden çıkarıp, ihracata yönelten ve Avrupa’nın üretim üssü olmasını sağlayan hafif ticari araçların iç pazardaki kan kaybı her yıl artarak devam ediyor. ÖTV avantajıyla 2002’de toplam pazarda yüzde 41.97’lik paya sahip hafif ticari araç satışları 2018’de yüzde 21.68’e, bu yılın 7 ayında ise yüzde 19.38’e kadar geriledi. Bu gerilemede ekonomik sebepler kadar muayene sıkıntısı, SRC belgesi zorunluluğu ve köprü geçiş yasakları da etkili oldu.
#GazetehaberleriKüresel otomotiv endüstrisinin önündeki ‘elektrikli araç’ çağının yarattığı zorluklara karşı bir dönüşüm gerçekleştirme projesi olarak görülen ‘Fiat-Renault’ evliliği başlamadan bitti. Sorun Renault’da yüzde 15 hisseye sahip Fransız hükümetinin süreci yönetmeye çalışmasından kaynaklandı. Aslında Fransa Cumhurbaşkanı Macron’un ‘Sarı Yelekler’ protestolarından sonra daha fazla korumacılığa yönelmesinin etkisi görüldü.
#YazarÖTV indirimi sonrası araç fiyatlarının nasıl etkileneceği, sıfır araç almak isteyen birçok vatandaşın gündemindeki konu oldu. Motor hacmi olarak 1600 cc ve altını kapsayacak olan otomobilde ÖTV indirimi, sıfır araçlarda yüzde 15'lik indirime tekabul edecek. Ticari araç almak isteyenler için ise ek olarak KDV indirimi de devreye girecek. Bu indirim ise işletmelerine ticari araç almak isteyenler için ÖTV indirimine ek olarak fiyatlarda yüzde 17'lik bir ek düşüş sağlayacak. Peki, ÖTV indiriminden sonra otomobil fiyatları nasıl şekillendi? İşte, piyasalardan bazı bilgiler
#Ötv İndirimiTürkiye, eylülde otomobil satışlarında yaşadığı yüzde 67’lik kayıpla Avrupa’da 5 basamak gerileyerek 11’inci sıraya indi. Ocak-eylül toplamında ise 2 basamak düşerek 8. oldu. Türkiye’nin sıralamada daha da altlara inmesini ise Avrupa’da uygulamaya geçen yeni test yönteminin (WLTP) satışları düşürmesi engelledi. Türkiye’nin ekim ayında beklenen düşük performansın etkisiyle 11’inci sırada kalmasının bile zor olduğu belirtiliyor.
#GazetehaberleriHavaların iyice soğumaya başladığı bugünlerde aracınızı kışa hazırlamak için elinizi çabuk tutun, yoksa hoş olmayan sürprizlerle karşılaşabilirsiniz... Bir sabah kalktığınızda otomobiliniz çalışmayabilir veya yolda ıslak zeminde zorluk çekebilirsiniz. Bunun şakası yok! Hem kendi hem çevrenizdekilerin hayatını tehlikeye atmayın. Bu konuda otomotiv markaları size destek olup, kış bakımları için kampanyaları devreye sokmuş durumda. O yüzden elinizi çabuk tutun.
#ToyotaBaşta Tofaş’ın ihracat lideri Egea modeli olmak üzere üretilmeye başlayan yeni otomobillerle Türk otomotiv sanayi kapasite kullanımında dünyanın zirvesine çıktı. 2016 yılında otomobil ve hafif ticari araç üretiminde kapasite kullanım oranı yüzde 88’i aşarken, bu yıl bu oranın yüzde 90’a ulaşması bekleniyor. Otomobil üretiminde ise Türkiye’deki fabrikalar kapasitelerini çoktan aşmış durumdalar.
#TofaşTüm dünyada yoğun talep gören yeni Egea Ailesi Tofaş’ı İtalyan Fiat’ın tartışmasız yıldızı yaptı. Pazar payı ve kârlılığı Egea ile artan Fiat’ta bugünlerde tam bir Türkiye rüzgarı eserken, bu durum yeni Punto gibi modellerin üretimi için de Tofaş’ın şansını artırdı. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Neden olmasın, her şey olabilir. Ama şu an kapasitemiz yeni model kaldırmaz. Yeni tesis gerek” cevabını veriyor.
#TOFAŞDünyada rüşdünü ispatlayan Türk otomotiv sanayi, otomotivin anavatanı ABD’ye araç satışını da hızlandırıyor. Ford Otosan ve Tofaş’tan sonra Japon Toyota da Adapazarı’nda üreteceği yeni kompakt SUV modeli C-HR’yi Türkiye’den ABD’ye ihraç edecek.
#ToyotaTofaş, 1 milyar dolarlık yatırımla geliştirdiği ‘Fiat Egea ailesinin ikinci ürünü olan Hatchback modelinin üretimine başladı. Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Koç, “Aramızdan zamansız ayrılan ağabeyim Mustafa Koç, Egea’ya akıllı proje demişti. Akıllı çünkü Egea hem içeride hem dışarıda gücümüzü arttıracak” dedi.
#FiatTofaş, Egea ailesinin ikinci ürünü olan Hatchback modelinin üretimine başladı. Törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, “Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Bugün üretimine başladığımız Egea Hathback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inanıyorum. 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen Egea ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar 1.3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.
#Tofaş520 milyon dolarlık yatırımla Türk mühendisler tarafından tamamen Türk tüketicilerinin beğenileri doğrultusunda geliştirilip, yıl sonunda Bursa’da üretilecek yeni sedan otomobil 2016 yılında tüm dünyada satışa sunulacak. Proje ismi ‘Ege’ olan ve yüzde 70’lik yerlilik oranına sahip model için Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Bu modele ‘yerli otomobil’ denilmez ise hangi modele söylenebilir. Daha yerlisi var mıdır?” diye konuştu.
#Yerli OtomobilTofaş, 1.5 milyar dolarlık tarihi yatırımla 2016 yılından itibaren Bursa fabrikasında tam 7 model birden üretip 450 bin adetlik kapasiteye ulaşmaya hazırlanıyor. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “6 ay arayla piyasaya 3 yerli otomobil sürmek kolay iş değil.Sektördeki tüm dengeleri değiştireceğiz” dedi.