Dünyanın iki ayak arası en uzun mesafeye ve en uzun kule yüksekliğine sahip köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü bugün saat 16.00 itibarıyla açıldı. Çanakkale Zaferi’nin 107. yıldönümünde hizmete başlayacak köprünün açılışını Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan yaptı. 3.1 milyar Euro’ya mal olan köprünün geçiş ücreti de 200 lira oldu.
#1915 Çanakkale KöprüsüLimak, Yapı Merkezi ile Güney Koreli DL E&C ve SK Ecoplant konsorsiyumunun yaptığı 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatı bitmek üzere. Köprünün şubat ayında trafiğe açılması planlanıyor. Projedeki son çalışmaları gidip gördük, kulenin en tepesine, 318 metreye çıktık.
#1915 Çanakkale KöprüsüTamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle özgün mimariye sahip 1915 Çanakkale Köprüsü, Marmara Bölgesi'nin ve İstanbul'un, Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır transit trafik yükünü hafifletip, bölge trafiğini rahatlatacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüCumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, Çanakkale Boğazı’na köprü inşaatının son blokunun konma törenindeki konuşmasında, bu köprünün asırların hayali olduğunu belirterek, “Ülkemizde pek çok hayal gibi bunu da gerçeğe dönüştürmek hamdolsun bize nasip oldu” dedi. Erdoğan, “Kendi alanında ‘dünyanın en uzunu’ unvanına sahip bu köprü, asırlar boyunca 1915 Çanakkale Zaferimizin sembolü olarak Boğaz’ı süsleyecektir” dedi.
#GazetehaberleriCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 18 Mart 2017'de temelini attığı 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Avrupa tarafındaki kule kesonu, yarın düzenlenecek törenle denizle buluşturulacak. TBMM Başkanı Binali Yıldırım ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan'ın katılımıyla gerçekleştirilecek törenle başlayacak bu çalışma, yaklaşık 18 saatte tamamlanacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüTamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle simgelerin köprüsü olacak "1915 Çanakkale Köprüsü"nde her iki yakada denizde kalacak ayakların dev keson temellerinin yapımı tamamlandı.
#Keson Temeliİki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100. yılıyla anlamlandırılarak, 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü için Anadolu yakasında bulunan Lapseki ilçesine bağlı Şekerkaya mevkisindeki çalışmalar hızlandı. Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz: "Biz burada çok önemli bir tarihi olayı izliyoruz aslında. Büyük bir hayalin gerçekleştirilmesine şahit oluyoruz."
#ÇanakkaleCUMHURBAŞKANI Recep Tayyip Erdoğan, ‘1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara–Çanakkale Otoyolu Kule Temel Betonu ile Kule Kazık Çakım Töreni’ne katıldı. Erdoğan Çanakkale Köprüsü’nün 18 Mart 2022’de açılacağını duyurdu. Erdoğan, “Bitiş tarihi sözleşmeye göre 2023 sonuydu. Görüşmelerimizi yaptık, görüşmeler sonunda 18 ay erken bitirerek inşallah 18 Mart 2022’de köprüyü açacağız. Bak şimdi bugün çırpınıyor deniz. Burada artık feribotlar da çalışmaz, zorluk var. Ama asma köprümüz yapıldıktan sonra artık böyle bir şey kalmayacak” diye konuştu.
#1915 Çanakkale KöprüsüGeçen yıl 18 Mart’ta temelinin atılmasından bu yana ‘1915 Çanakkale Köprüsü’ inşaatında kara ve deniz sondaj çalışmaları ile kuru havuz inşası tamamlandı. 10 milyar liralık projede detaylar da ortaya çıkmaya başladı. Köprünün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağının renklerine boyanacak.
#1915 Çanakkale KöprüsüÇanakkale Köprüsü'nün finansmanıyla yakından ilgilenen Korea Eximbank'ın Altyapı Finansman Direktörü Cho Hyeon-Seok konsorsiyum şirketleriyle finansman görüşmelerine yakın zamanda başlamayı beklediklerini belirterek, şirketlerin yatırım bedelinin yüzde 20'sinin özkaynak, yüzde 80'ini ise finansman yoluyla karşılamak istediğini söyledi.
#Korea EximbankUlaştırma Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yolları ihalesi için 4 Ortak Girişim Grubu’ndan (OGG) teklif geldiğini belirterek, “10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5.5 yıllık yapım süresi dahil olmak üzere 16 yıl 2 ay 12 gün ile en kısa süreyi, Daelim- Limak - SK- Yapı Merkezi verdi. İncelemeler sonrası nihai kararı vereceğiz” dedi.
#1915 Çanakkale Köprüsü1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyol ihalesine 4 ortak girişim grubu teklif verdi. İhale komisyonu başkanı 4 firmanın tekli verdiğini duyurdu. İhalenin akşama kadar sonuçlanması beklenirken, yetkililer ihale sonucunu Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan'ın açıklayacağını söyledi.
#Çanakkale KöprüsüÇanakkale Köprüsü’nün şantiyesini gazetecilere açan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, “İyi işler yaptığımızı düşünüyoruz. Feribot eleştirileri yapılıyor ama bu proje bir konfor projesidir. Otobüsler var diye havalimanı yapılmasın mı” dedi. Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ise “Bu bizim için fedakarlık projesi. Para kazanmıyoruz” diye konuştu.
#GazetehaberleriUlaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan; "2023 metre ana açıklığıyla dünyanın en geniş açıklıklı asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında ilerleme yüzde 20'ye yükseldi. Köprünün inşaatında biyoçeşitliliğe özel önem veriyoruz. Daha önce yunus geçişleri sırasında inşaat çalışmalarına ara verilmişti, şimdi de koruma altındaki Pinna Nobilis adındaki midye türü güvenli başka bir bölgeye taşındı. Midyelerin taşınması işi inşaat programını aksatmayacak şekilde belirlenmiş ve projenin açılış tarihi olan 18 Mart 2022'yi geciktirmeyecek şekilde gerçekleştirilmiştir" açıklamasında bulundu.
#Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan1915 Çanakkale Köprüsü’nün, düzgün ve türbülanslı akımda, saniyede 20 metre (saatte 72 kilometre), saniyede 45.4 metre (saatte 162 kilometre) ve saniyede 83 metre (saatte 299 kilometre) rüzgâr hızlarında kule ve tabliyelerinin servis koşullarındaki davranışlarına ilişkin testi başarıyla tamamlandı.
#Gazetehaberleri1915 Çanakkale Köprüsü'nün, düzgün ve türbülanslı akımda, saniyede 20 metre (saatte 72 kilometre), saniyede 45,4 metre (saatte 162 kilometre) ve saniyede 83 metre (saatte 299 kilometre) rüzgar hızlarında kule ve tabliyelerinin servis koşullarındaki davranışlarına ilişkin test başarıyla tamamlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Yaklaşık 4 aylık çalışma sürecinden sonra 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, tam kesit rüzgar tünel testinin sonucu bizim için önemli veri kaynağı olacak" diye konuştu.
#1915 Çanakkale Köprüsü1915 Çanakkale Köprüsü'nün, düzgün ve türbülanslı akımda, saniyede 20 metre (saatte 72 kilometre), saniyede 45,4 metre (saatte 162 kilometre) ve saniyede 83 metre (saatte 299 kilometre) rüzgar hızlarında kule ve tabliyelerinin servis koşullarındaki davranışlarına ilişkin test başarıyla tamamlandı.
#1915 Çanakkale Köprüsü