Türkiye’nin en popüler tatil yeri, tabiri caizse St. Tropez’si kuşkusuz Bodrum’dur. Bana göre hem doğal güzellikleri, tertemiz lacivert denizi ve birbirinden güzel plajlarıyla, hem de mekanların çeşitliliği, lezzeti, eğlencesi, servis ve hizmet kalitesi açısından dünyaca ünlü tatil beldelerinden on gömlek üstündür. Keşke bir St Tropez, Ibiza, Mykonos kadar değeri bilinse de kaliteli yabancı turist çeken dünya jet setinin uğrak yeri olabilse…
#BodrumGeçen yılın nisan ayında İstanbul Havalimanı tam olarak operasyonlara başladı. Bugüne dek 50 milyon yolcu havalimanından gelip geçti. Eleştiriler sürüyor ama çok büyük aksamalar olmadı. Umarım olmaz. THY havacılık tarihinin en büyük taşınmasını bir gecede gerçekleştirdi. İki gün içinde tüm seferlere başlandı. Ama 737 MAX olayı şirketin büyümesinden çaldı. Yine de önümüzdeki günlerde iyi sonuçlar gelecek. 2019’da meydana gelen kazalar geçen yıllara göre daha azdı. Bu arada dünyada uçan yolcu sayısı 4 milyarı aştı.
#YazarMücevher İhracatçıları Birliği ve Storks Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner, kuyum turizmi ile Türkiye'nin yarattığı katma değeri yükseltmek istediklerini belirterek, turistlere kredi kartıyla yapılan mücevher satışlarının da ihracat sayılması önerisinde bulundu.
#MücevherSon yıllarda Türkiye’de hızla büyüyen sektörlerin başında geliyor mücevherat. Bu alanda kurumsal zincir mağazaların sayısı da hızla artıyor. Yıl sonuna kadar şube sayısını 20’ye, 5 yılda da 40’a çıkarmayı hedefleyen Storks, yeni yatırımcılar arıyor. Yatırımın 36 ayda geri döndüğüne işaret eden Storks Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner, “Bir mağazaya en az 200 bin dolar yatırım gerekiyor” diyor.
#PırlantaİZMİR Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (İZSAİD) 'Geleneksel Çarşamba Toplantıları'nın Mart ayı ikinci konuğu Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur oldu. Okutur, bir hayalden yola çıkarak, dünya markası olma yolunda hızla ilerleyen Simit Sarayı'nın başarı hikayesini anlattı, hedeflerinin 100 bin çalışan ve 35 bin mağaza olduğunu belirtti.
TÜRKİYE’yi 1960’larda lüks markalarla tanıştıran Ali Karaata yaşama veda etti. Beyoğlu’nda Yves Saint Laurent, Versace, Ferre gibi lüks markaları satan Karaata, yasak olduğu halde ithalat yaptığı için pek çok kez hapse girdi. Karaata, Türkan Şoray, Filiz Akın, Ayhan Işık gibi isimleri giydirerek Yeşilçam’a şıklık kattı.
Kısa sürede kült markaya dönüşen Kyo My Friend, plajlarda “kuru devrim” yaparak ıslanmayan bikini üretti. Kyo My Friend Genel Müdürü Ayhan Görgülü, “Suya girip kuru kalan bikini mağazalarımıza gidiyor” dedi. Görgülü, yılı yüzde 100 büyüyerek kapatacaklarını, Amerika’dan Rusya’ya pek çok ülkeden teklif aldıklarını söyledi.
Türkiye’nin tekstil alanında en köklü aile şirketlerinin başında gelen Aydın Örme Grubu’nun yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aydın, kayınpederi Zorlu Grubu’nun patronu Ahmet Nazif Zorlu’yu yatırım konusunda takip ediyor. Karayolları Arazisi’ne 800 milyon dolar vererek gayrimenkul sektörüne hızlı bir giriş yapan Zorlu gibi damadı Yaşar Aydın’da bu alanda yaklaşık 200 milyon dolarlık bir konut projesine başladı.