Dünya TV’lerinde İstanbul reklamı

Şampiyonlar Ligi’nde adım adım finale yaklaşırken dünya televizyonlarında ‘İstanbul’a kim gidecek’ tanıtımları dönmeye başladı.

Dünyada gezmedik yer bırakmayan Acun Ilıcalı anlattı. Son olarak Kolombiya’ya giden Acun, Amerika kıtasının en çok izlenen spor kanalı ESPN’de seyretmiş.

ESPN, Boğaz’ın ve camilerin tepeden göründüğü İstanbul manzaraları eşliğinde ‘İstanbul’a kim gidecek’ tanıtımları yapıyormuş.

‘O kadar güzel manzaralar var ki, bizim için mükemmel bir tanıtım oluyor’ diyor Acun.

Yarı finale kalan Milan-PSV ve Chelsea-Liverpool arasında ilk maçlar 26-27 Nisan’da, ikinci maçlar ise 3-4 Mayıs’ta yapılacak.

Büyük final ise 25 Mayıs’ta Atatürk Olimpiyat Stadı’nda.

4 Mayıs’taki maçla finalin adı konduktan sonra dünya medyasında İstanbul’lu tanıtımlar iyice artacak.

20 gün boyunca dünya televizyonlarında İstanbul adı fazlasıyla anılacak.

Chelsea ya da Liverpool fark etmez ama umarım finale kalan Milan olur. Çünkü İtalya-İngiltere takımlarının oynayacağı bir Şampiyonlar Ligi finali İstanbul’a olan ilgiyi daha da artıracaktır.

Son maçların ikisinin Nisan’da, üçünün Mayıs’ta olması da Star’ın şansı. Böylece Şampiyonlar Ligi her iki ayda da Star’ın genel ortalamasına olumlu etkide bulunabilecek.

Konuyla ilgili son bir not da maçların ratingiyle ilgili.

Son 10 yılda yabancı takımlar arasında oynanan Şampiyonlar Ligi maçları hiç birinci sırada yer almadı.

Eğer Türk takımları varsa Şampiyonlar Ligi maçları gün birincisi çıkıyor. Dolayısıyla bu maçların ratinginin düştüğünü söylemek doğru değil.

Belki İstanbul’da oynanacak muhtemel Chelsea-Milan maçı birinci çıkar ki, Yağmur Zamanı ve Avrupa Yakası’nın olacağı 25 Mayıs Çarşamba gecesinde o bile zor gözüküyor.

Ahmet Ertürk’ten Özdemir’e destek

Televizyon kulislerinde ısrarla Star Medya Grup Başkanı Cengiz Özdemir’le TMSF arasında problem olduğu ve Özdemir’in görevden alınacağı dedikoduları çıkarılıyor.

Hafta sonunda TMSF Başkanı Ahmet Ertürk’le konuştum.

Ertürk, dedikodulara kulak asmadıklarını söyledi. Ertürk, ‘Yönetim Kurulu’yla Öztürk arasında bazı projeler üzerinde görüş ayrılıkları olabilir ancak bunu bir kriz olarak sunmak doğru değil. Biz Cengiz Özdemir’in arkasındayız’ dedi. Özdemir’in bugün Kelebek’e söylediği işleri yapması için önünde engel yok anlayacağınız.

Gizli reklam, haksız rekabet

Ata Demirer’in Avrupa Yakası’nda giydiği tişörtlerin zenginliğini ve renkliliğini daha önce yazmıştım.

Geçtiğimiz hafta yayınlanan son bölümde Corona’lı bir tişört vardı Ata’nın üzerinde.

Alkolle arası olmayan, yabancı bira içmeyen biri için Corona markası pek bir şey ifade etmeyebilir.

Oysa Corona, bizde ‘tiki’ bir uygulama olsa da Gringo’ların içine sinek düşmesin diye uzun şişe ağzına limon parçası koyarak içtikleri dünyaca ünlü bir Meksika birasıdır.

Yani Ata’nın tişörtü, AB grubuna yönelik düpedüz gizli bir bira reklamıdır.

En ufak bir logonun buzlandığı ekranda, en çok izlenen dizilerinden birinde bira reklamı yapılması haksız bir uygulama değil mi?

Bunu RTÜK’e şikayet için söylemiyorum.

Tam aksine RTÜK’ün ‘gizli reklam’ uygulamasının ne kadar saçma olduğunu gösterdiği için yazdım.

Bir yanda Duvara Karşı’daki The Marmara Oteli antetli kağıt bile buzlanıyor, diğer yanda Ata Corona’lı tişörtle geziyor.

Diyelim ki Ata’nın tişörtünü de buzladık...

CNBC-e’deki yabancı dizilerde Corona’dan çok daha fazlası var, onları ne yapacağız?

Yabancı diziler ve filmlerde DHL de gözüküyor, Sturbucks da, HSBC de.

Ve hepsi Türkiye’de de faaliyet gösteren, AB grubunun kullandığı markalar.

Türk filmindeki The Marmara Otel gizli reklam oluyor da, Amerikan filmindeki Four Seasons Otel gizli reklam değil mi?

Efes Pilsen’in ekranda gözükmesi yasak da, bir bar sahnesinde Budweiser’ın ya da Ata’nın üzerinde Corona’nın gözükmesi değil mi?

RTÜK’ün standartı olmayan bu uygulaması nedeniyle Türk markaları, televizyonda haksız rekabet gerekçesiyle Rekabet Kurulu’na başvursa kazanacaklarından hiç şüphem yok.

M.Ali sabah, Aydın akşam kuşağında

Show TV’de Aydın’ın Sabah Yıldızları’nın yayından kalktığını yerine de Mehmet Ali Erbil’in başlayacağını geçen hafta duyurmuştum.

Değişiklik gerçekleşti.

Bugünden itibaren hafta içi her sabah Mehmet Ali Erbil’i Show TV’de Ah Kalbim adlı yarışma programıyla izleyeceğiz

(Show TV, 10.30)

Ah Kalbim, yıllar önce Nurseli İdiz’in sunduğu Saklambaç adlı yarışmanın benzeri bir format.

Böylece bir zamanlar yedikleri içtikleri ayrı gitmeyen Seda Sayan’la Mehmet Ali Erbil sabah kuşağında birbirlerine rakip oldular.

Sürpriz ise Aydın’ın TGRT’ye geçmesi...

Yıllardır sabah kuşağında izlediğimiz Aydın bugünden itibaren Akşam Yıldızı programıyla hafta içi her akşam TGRT ana haber bülteni öncesi ekrana gelecek.

Gelin-kaynanalar olmadan Aydın ne yapacak diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.

Çünkü Aydın’ın programını yapan da, tüm bu gelin-kaynana işlerine imza atan da, hatta TGRT’ye Anadolu Rüzgarı’nı hazırlayan da aynı yapım firması.

Dolayısıyla Aydın’a gelin-kaynana desteği verilmeye devam edilecek ve Akşam Yıldızı’nın içeriği Sabah Yıldızları’ndan farklı olmayacak.

Aydın, Anadolu Rüzgarı evinde yaşananaları da ekrana getirecek.

Programın tek değişikliği Aydın’ın partneri. Akşam Yıldızı’nda Özlem Yıldız’ın yerine, ‘bardak kıran’ Caner’in ‘unutulmaz aşkı’ Tülin’i Aydın’la birlikte izleyeceğiz.

Böylece Tülin de Haber Magazin’den sonra TGRT’den ikinci programını kapmış oldu.

(TGRT, 16.45)
Yazarın Tüm Yazıları