GeriŞeyma Yılmaz Sizi adet sancısından kurtaracak süper besinler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sizi adet sancısından kurtaracak süper besinler

Sizi adet sancısından kurtaracak süper besinler
Abone Ol google-news

Adet (regl) sancısı; adet dönemlerinde kadınlarda yaygın biçimde görülen bir sorundur. Herhangi bir nedene bağlı ya da bağımsız olarak ortaya çıkabilir. Adet sancıları daha çok kasık bölgesinde oluşur. Bu dönemde meydana gelen ağrı ve şikâyetlerin hafiflemesi için bazı bitki ve gıdalardan yararlanılabilir. Diyetisyen Şeyma Yılmaz, adet sancısı çekenlere beslenme önerilerinde bulundu.

Kalsiyumdan zengin besinler: Süt ve süt ürünleri, balık, tahin, pekmez, kuru meyveler, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler kalsiyum bakımından zengindir. Adet dönemi ve öncesi kalsiyum açısından zengin beslenmek ağrıların hafiflemesine yardımcı olur.

Zerdeçal: İçeriğindeki sarı renkli aktif bileşik curcumin, ağrı kesici ve antienflamatuar özellik gösterir. Adet ağrılarının azalmasına yardımcı olur. Zerdeçalın faydalı özelliklerinden yaralanmak için karabiberle birlikte tüketilmesi önerilir.

Sizi adet sancısından kurtaracak süper besinler

Balık: Bol miktarda omega-3 içeren yağlı balıklar, krampları azaltmaya yardımcı olur.

Yağlı tohumlar: Ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar önemli yağ asitleri, E, B vitaminleri ve magnezyum içerir. Ağrıların hafiflemesine yardımcı olurlar.

Maydanoz: Maydanoz ödem atıcı özelliği ile adet döneminde görülen şişkinliğin giderilmesine yardımcı olur. İçerdiği ‘apiol’ adlı madde ile adet ağrılarının azaltılmasında faydalıdır.

Sizi adet sancısından kurtaracak süper besinler

Zencefil: Adet döneminde içilen sıcak bir zencefil çayı üşüme hissini azaltır; gaz, şişkinlik ve mide bulantılarına iyi gelir. Zencefil, adet sancılarını iyileştirmek için de kullanılır.

Muz: Potasyum kaynağı ve B6 vitamini zengini olan muz, sıvı dengesinin sağlanması ve krampların önlenmesine yardımcı olur. Stresi ve gerginliği azaltır, uykuya dalmayı kolaylaştırır. Diğer meyvelere oranla yüksek glisemik indeskli bir meyve olduğundan adet dönemlerinde tatlı krizlerini gidermeye yardımcı olur. Toz tarçınla birlikte tatlı alternatifi olarak tüketilebilir.

Sizi adet sancısından kurtaracak süper besinler

Yulaf: Magnezyum içeriği, E vitamini, B grubu vitaminleri ve çinkodan zengin yapısıyla adet sancılarını azaltmaya yardımcı olur.

Papatya çayı (Mayıs papatyası): Papatya çayı adet döneminde görülebilen sinirsel gerginlikleri yatıştırır, kasları gevşetir, şişkinlik ve gaz şikâyetlerini gidermeye yardımcı olur. Spazm çözücü etkisiyle adet sancılarına faydalıdır.

Sizi adet sancısından kurtaracak süper besinler

Rezene çayı: Gaz giderici ve antienflamatuar özelliğiyle adet sancılarını gidermede etkilidir.

Ayrıca adet döneminde vücuttaki ödem sorununa karşı tuz ve tuzlu ürün tüketimi azaltılmalı, bol su tüketilmelidir. Gerginliği artırabileceğinden çay, kahve, çikolata gibi kafein içeriği yüksek gıdaların fazla tüketilmesinden uzak durulmalıdır.  

HÜRRİYET AİLE ÖZEL

False