GeriSabri Yurdakul Sınav kaygısını nefesle yenin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sınav kaygısını nefesle yenin

Sınav kaygısını nefesle yenin
Abone Olgoogle-news

Sınavdan önceki son haftaya girdik. Sınav kaygısı gençlerin başarısını düşürmekte ve bildiklerini yapmalarına engel olmaktadır. Bu nedenle kaygının azaltılması ve gençlerin başarısının kaygı nedeniyle düşmesine engel olunması gerekir.

Sınavdan önceki son haftaya girdik. Sınav kaygısı gençlerin başarısını düşürmekte ve bildiklerini yapmalarına engel olmaktadır. Bu nedenle kaygının azaltılması ve gençlerin başarısının kaygı nedeniyle düşmesine engel olunması gerekir. Kaygı esnasında nefes alıp verme bozulmakta ve bu da kalp atım sayısını arttırarak gençlerin kendisini daha huzursuz ve sıkıntılı hissetmelerine neden olmaktadır.

Sınav kaygısını yenebilmenin en önemli yollarından birisi nefesi düzene sokmaktır. Çinlilerin dediği gibi “ Nefesini dinleyerek bir insanı tanımak” mümkün olduğu gibi bu insanın kaygısını da azaltmak ve yok etmek mümkün olacaktır. Her ne kadar az miktarda kaygının gerekli olduğuna ve bu kaygı olmasa gençlerin sınavı umursamayacaklarına inanılsa da kaygının arttığı oranda başarının düştüğü görüşündeyim. Bu nedenle de mümkün olduğunca nefesi ayarlayarak kaygı azaltmak zorundayız.

Sınav kaygısını nefesle yenin

Nefes alıp verme sadece nefesimizi düzenlemekle kalmamakta, kalbe giden kan akışını da ayarlayarak çarpıntıyı engellemektedir. Belirli bir düzen dahilinde ciğerlerimize nefes alıp vererek kalp atım sayısını da ayarlamakta, böylelikle nabız ritmimizi düzene sokmaktayız. Bilindiği gibi kaygılı bir insanda kalp atım sayısı artmakta ve sadece bu artış bile gençlerin sıkıntısını daha yukarı boyutlara taşımaktadır. Bu da nefesinin ağzından çıkacağını hissetmesine neden olmaktadır. Bu nedenle nefesi düzene sokmak gerek nefesi gerekse kalp atım sayısını ayarlayarak gençlerin rahat bir nefes almasına neden olacak, yoksa nefes açlığı çekerek kaygıları artacaktır.

Nefesi düzene sokmak için öncelikle sekize kadar sayarak yavaş yavaş kocaman ve derin bir nefes almalı, sonra yine yavaş yavaş sekize kadar sayarak bu nefes tutulmalıdır. En son yine sekize kadar sayarak nefes yavaş yavaş verilmelidir. Bunu üç kere arka arkaya yapmak kaygıyı azaltacak ve daha rahat olmalarını sağlayacaktır.

Gerek sınava kadar olan sürede gerekse sınav esnasında yarım saatte bir bunu tekrarlamak kaygıyı önemli ölçüde ortadan kaldıracak ve gençlerin sınavı daha rahat geçirmelerinde faydalı olacaktır.

Nefes egsersizi sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli husus hızlı nefes alıp vermemektir. Hızlı nefes alıp verilmesi kandaki karbondioksiti azaltacak ve baş dönmesine neden olarak kaygı yaratacağından acele etmeden nefes alıp vermeye özen gösterilmelidir.

Tüm gençlere şimdiden başarılı bir sınav diliyorum.

False