GeriFunda Öztürk Alban Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm

Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm

Mide ve bağırsak sorunlarına egzersizle çözüm bulmak mümkün mü?

Mide ve bağırsak sorunları günümüzün stresli insanın en büyük sıkıntılarından biri. Hazımsızlık, şişkinlik, tuvalete çıkamama gibi durumlar hareketsizliğe ve strese bağlı olarak artış gösteriyor. Spor Okulları Koordinatörü Funda Öztürk Alban, bu sorunlardan sizi kurtarabilecek mide ve bağırsak egzersizlerini anlatıyor.

Stresi Azaltın

Sağlıklı beslenme ile işe başladığınızda, stresi azaltarak, kan değerlerinizi kontrol ettirerek ve düzenli egzersiz yaparak mide ve bağırsak sorunlarıyla başa çıkabilirsiniz. Sindirim sorunlarında egzersizden faydalanmak istiyorsanız, eğer imkamız varsa öncelikle yüzme ile başlayabilir ve ya kısa yürüyüşlerle vücudumuza hareketlilik kazandırabilirsiniz. Esas olan zorlayıcı hareketlere girmeden stresten uzak, basit ve sade yöntemlerle çalışmaktır. Karın bölgesini çalıştıran egzersizlerle bağırsak hareketleri güçlendirilebilir, böylelikle düzenli olarak sindirim oluşumunu sağlayabilirsiniz.

[fotogaleri=18]

Su Tüketimine Dikkat!

Egzersiz sırasında su tüketimine dikkat etmeli, terle birlikte kaybettiğiniz suyu mutlaka takviye etmelisiniz. Egzersiz su ihtiyacınızı arttıracağından mutlaka bol su içmeli, sindirime gerekli olan sudan vücudu mahrum bırakmamalısınız.

Sindirimi Kolaylaştıracak Hareketler

Sindiriminizi kolaylaştıracak, mide ve bağırsak hareketlerini destekleyecek hareketler karın bölgesi kaslarını zorlamadan çalıştıracak, sıkıştırmadan hareketlendirecek egzersizlerdir. Bu haraketler asla yemeğin hemen ardından yapılmamalıdır. Öğünlerden 1 saat önce veya 1 saat sonra egzersiz yapılmalı, yorucu, zorlayıcı ve karın bölgesini aşırı derece sıkıştırıcı hareketler yapılmamalıdır.

Mide Bağırsak Hareketini Arttırıcı Egzersizler

Hareketleri yemekten bir saat önce veya bir saat sonra yapın. Bol su içmeyi unutmayın. Hareketleri acele etmeden yavaş yavaş yapın, arada derin nefesler alarak kaslara oksijen yollayın. Zorlandığınızda hareketi kesin. Rahatsızlığınızı takip eden bir hekimden egzersiz yapmanızda sakınca olup olmadığını öğrenerek başlayın.

1- Ayakta durun, bir elinizle duvara veya uygun bir desteğe tutunun, önce sağ sonra sol dizini sırayla karnınıza doğru çekip bırakın. 8 kere tekrarlayın.

                        Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm                 Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm

2- Ayakta durun ve bacaklarınızın arasını omuz genişliğinde açın. Ellerinizle dizlerinize doğru eğilin ve doğrulun. 8 kere tekrarlayın.

                       Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm                 Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm

3- Ayakta dik bir şekilde durun ve ellerinizi belinize koyun. Sağa sola; belden arkaya doğru dönüş hareketi yapın. 8 kere tekrarlayın.

         Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm  Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm  Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm

4- Yerde sırt üstü uzanın, ellerinizi belinizin altına koyup belinizi hafifice yerden kaldırın, bacaklarınızla bisiklet çevirme hareketi yapın. 16 kere tekrarlayın.

        Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm    Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm

5- Yerde oturun, ellerinizden destek alıp sırtınızı kaldırın, dizlerinizi toplayıp sırayla bacaklarınızı yere doğru uzatıp toplayın. 8 kere tekrarlayın.

     Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm    Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm

6- Yerde oturun, dizleriniz toplu yatarken iki dizi birleştirip, aynı anda bir sağa, bir sola doğru yatırıp kaldırın. 8 kere tekrarlayın.

       Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm    Mide ve Bağırsak Problemlerine Sporla Çözüm

False