GeriAyfer Sağlam Doğum kilolarını böyle verin!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Doğum kilolarını böyle verin!

Doğum kilolarını böyle verin!

Doğum sonrası kilolarından kurtulmak isteyen anneler, çocuğu ile spor yapmak isteyen anneler ‘Puset egzersizleri’ tam sizin için.

Doğum sonrası kilolarından kurtulmak isteyen anneler, çocuğu ile spor yapmak isteyen anneler ‘Puset egzersizleri’ tam sizin için. Peki, nedir bu puset egzersizleri?

Bebeğinizi güvenli ve rahat bir şekilde pusetine oturttuktan sonra spor kıyafet ve spor ayakkabısı giyin. Bebeğinizin puseti ile yürüyüş ve koşma dışında yapabileceğiniz çok sayıda sıkılaşma egzersizi de var. Puseti sürebileceğiniz alanın güvenliğini kontrol edin. Puseti rahatlıkla hareket ettirebileceğiniz bildiğiniz bir yol olursa daha kolay egzersiz yapabilirsiniz.

Öncelikle ısınmak için 5 dakika yürüyün, 10 dakika tempoyu biraz daha arttırarak yürüyüşe devam edin. Daha sonra ‘lunge’ hareketini yürüyerek yapalım.


Pusetle Walking Lunge

Doğum kilolarını böyle verin

‘Walking lunge’ hareketi bacak ve kalça kaslarınızı çalıştırarak sıkılaştırır. Puseti iterken büyük bir adım atın ve arkada kalan bacağınızın dizini yere yaklaştırın. Bu sırada öne eğilmeyin. Öndeki bacağınızın diz bölgesinde problem yaşamamak için, diz kapağınızın ayak başparmağınızı geçmeyecek şekilde olmasına dikkat edin. Kalkın ve diğer ayağınızı öne büyük bir adım atın. Bu şekilde yürüyerek sağ sol sağ sol diye 20 adım yapın.


Pusetle yan karın egzersizi

Doğum kilolarını böyle verin

Pusetin yakınında durun ve yan dönün. Tek elinizle size yakın olan tutamaktan tutun. Diğer kolunuzu yana doğru açın. Puseti iterken yanda açık olan kolunuzu kulağınızın üzerinden diğer kolunuza doğru uzatarak yan karın kasınızı gerin ve puseti çekerek başlangıç pozisyonunuza geri dönün. Sağ taraf için 20, sol taraf içinde 20 tekrarla 1 set olarak başlayın. Sonra devam durumunuza göre 3 sete kadar arttırın.


Pusetle yerde karın egzersizi

Doğum kilolarını böyle verin

Çocuğunuzun karşısında yere oturun. Ayaklarınızı pusetin altına yerleştirin. Varsa çocuğunuzun bir oyuncağını ona doğru uzatın ve tekrar size vermesini isteyin. Bu arada karın kaslarınız için oyuncağı aldığınızda arkaya doğru yatın ve kalkınca tekrar oyuncağı verin. Böylece karın egzersizinize çocuğunuzu da dahil etmiş olursunuz. Keyifle oyun oynarken bir yandan da karın kaslarınız çalışmış olacak. 15-20 tekrar yapmayı deneyin. Beliniz de bir ağrı hissederseniz hareketi sonlandırın. Seviyeniz ilerledikçe tekrar deneyin ve 20 tekrarlı 3 set yapın.


Pusetle kol egzersizi

Doğum kilolarını böyle verin

Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın ve arkaya doğru oturur gibi yapın. Bu pozisyonda iken pusetin tutamaklarını dirsekleriniz yukarıda olacak şekilde kendinize doğru çekin ve tekrar itin. Aynı çalışmayı bir de tutakları ters tutuş şekliyle de yapabilirsiniz. Böylece pusetin ve bebeğinizin ağırlığından faydalanarak kollarınızı güçlendirirken aynı zamanda sıkılaştırabilirsiniz.


Pusetle Squat ( Çömel kalk)

Doğum kilolarını böyle verin

Squat hareketi için ayaklarınız omuz genişliğinde açık ve sırtınız dik bir şekilde durun. Sanki arkanızdaki bir sandalyeye oturuyormuş gibi kalçanızı dışarıya doğru çıkararak oturun. Otururken puseti itin kalkarken puseti kendinize doğru çekin. Diz, kalça ve ayak bileğinizin 90 derecelik bir açı oluşturmasına özen gösterin.


Pusetle sırt çalışması

Doğum kilolarını böyle verin

Pusetle sırtımızı çalıştırmak için puseti öne ittiğimiz zaman başımızı kollarımızın arasından aşağı doğru sarkıtarak sırtımızı gerelim ve puseti kendimize doğru çekerken dik duruşa geçelim. Kollarımız dirseklerden bükülü olsun ve puseti çekebildiğimiz kadar çekip tekrar eğilerek sırt kaslarımızı gerelim.

NOT: Pusetle yapacağınız tüm egzersizler için; mutlaka doktorunuzun onayını alın ve bir Spor Uzmanı gözetiminde çalışın. 

False