GeriAyfer Sağlam Asimetrik vücutta egzersizin önemi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Asimetrik vücutta egzersizin önemi

Asimetrik vücutta egzersizin önemi

Asimetriyi en aza indirmenin yolları…

İnsan vücudu, anne karnında şekillenmeye başladıktan sonra doğumsal, fiziksel, beyinsel ve çevresel etkenlerle farklılaşmaya başlıyor. Vücudumuzda daha çok kullandığımız bölgeler, diğer bölgelerimize oranla kas olarak daha çok gelişiyor ve bunun sonucunda da asimetrik bir görünüm ortaya çıkıyor. Asimetriyi en aza indirmek için egzersizin önemini vurgulayan Spor Uzmanı Ayfer Sağlam, bazı önerilerde bulundu.

Özellikle sağ elini kullananlar, sağ ekstiremitelerini (sağ kol ve sağ bacak) daha yoğun kullanmaları sonucu sağ tarafta daha yoğun kas kütlesine sahip olabiliyorlar. Aynı durum solaklar içinde geçerli. Bu şu anlama geliyor daha çok kullandığımız taraf kas olarak gelişirken, kullanmadığımız taraf kas kütlesi olarak daha zayıf kalıyor. Bunu elinize bir mezura alıp en kolay bacaklarınızı ölçerek anlayabilirsiniz.

Bacağınızı en kalın yerinden ölçün ve kalemle işaretleyin. Aynı hizadan diğer bacağınızı da ölçün. Aradaki fark sizi korkutmasın, 1-2cm’lik farklar herkeste olabilmektedir ve gözle pek fark edilmeyebilir. Fakat aradaki fark büyükse ilerleyen yaşlarda; omurga eğrilikleri, duruş bozuklukları, vücudun bir tarafında kas kısalmaları, bir omuzun diğerinden yüksekte olması, yürüyüşte aksama, bel ağrıları, boyun ağrıları, denge kayıpları gibi sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunun için doğumdan itibaren çocuklarda yapılacak ortopedik muayeneler önem taşımaktadır. Okul çağında kemik kırılmaları, giyilen ayakkabı, seçilen spor dalı ve çevresel birçok faktör bunu etkileyebilmektedir. Yine ilerleyen yaşlarda tek taraflı çanta taşımak, ayakta iken sürekli aynı tarafa ağırlığı vererek durmak, tüm işleri sürekli aynı el ve kolla yapmak gibi rutinleşmiş aktiviteler de vücudumuzda asimetriye sebep olabiliyor.

Asimetriyi en aza indirmenin yolları

• Her zaman sol elle dişinizi fırçalıyorsanız bir de sağı deneyin.

• Çantanızı her zaman sağ omzunuzda taşıyorsanız, biraz zorlanacaksınız ama sol omzunuzu kullanmaya çalışın.

• Mutlaka vücudunuza simetrik olarak egzersiz yaptırın.

Egzersiz yaparken;

• Ağırlık çalışıyorsanız, ağırlığın vücudunuzun her iki tarafına eşit dağıldığından emin olun.

• Eğer mümkünse sağ ve sol tarafı ayrı ayrı çalıştırmaktansa aynı anda çalıştıran egzersizler tercih edin.

• Vücudunuzun her iki tarafını da eşit çalıştırdığınıza emin olmak için anatomi bilen bir spor uzmanı ile çalışın. 

False