GeriAyça Kaya Hamilelikte fazla kilo almamak için öneriler!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hamilelikte fazla kilo almamak için öneriler!

Hamilelikte fazla kilo almamak için öneriler!
Abone Olgoogle-news

Fazla kilo alımı bebeğin zeka gelişimini de etkiliyor!

Gebelikte fazla kilo alımının bir çok doğum riskini beraberinde getiriyor. Örneğin fazla kilo alımı gebelik tansiyonunu tetikleyebiliyor, erken doğuma neden olabiliyor. Gebelikte şeker hastalığının ortaya çıkmasına neden oluyor ve iri bebek doğumu meydana gelebiliyor. Bununla birlikte doğum sonrasında da emzirme ile ilgili problemler meydana gelebiliyor. Bebekte şeker düşüklüğü ve ani bebek ölümü riski de ortaya çıkarabiliyor. 

Hamilelikte fazla kilo almamak için öneriler

2015 yılında Pittsburg ve British Colombia Üniversitelerinde açıklanan araştırmada gebelikte çok fazla kilo alan kadınların ve normal kiloda gebeliğini tamamlayan kadınların bebekleri 10 yıl süresince takip edildi. 10. yılın sonunda gebelikte çok kilo alan kadınların bebeklerinin zeka seviyelerinin, normal kiloda gebeliğini tamamlayan kadınların bebeklerine göre IQ değeri olarak yüzde 3,2 oranında daha az olduğu kanıtlandı. Aynı zamanda, bu bebeklerde bağışıklık sistemi daha zayıf olduğu ortaya çıktı.

HAMİLELİKTE FAZLA KİLO ALMAMAK İÇİN ÖNERİLER

  • Paketli ve raf ömrü uzun yiyeckelerden kaçının.
  • Mevsiminde ve taze sebze meyveyi mutfaklarınızın baş tacı yapın.
  • Her öğüne yeteri kadar protein değeri yüksek gıda (yumurta, peynir, et, balık, süt, yoğurt, kurubaklagiller…) koymaya dikkat edin. Çünkü proteinler hem tokluk hissinin daha çabuk olmasını sağlar hem de daha uzun süre tok tutar.
  • Eve hazır yemek ısmarlamayın. Mümkün olduğu kadar kendi yemeklerinizi kendiniz pişirin.
  • Pastane mamullerinin birer yağ ve şeker deposu olduğunu unutmayın.

Hamilelikte fazla kilo almamak için öneriler

  • Kızartmaların ve yağlı yiyeceklerin birer kalori bombası olduğunun farkında olun. Yemeklerinize koyduğunuz yağlarda kısıtlamaya gidin. Örneğin 1 kg sebze yemeğinize 2 yemek kaşığı yağ koyun.
  • Akşam yemeğinden sonra hiçbir şey yemeyin.
  • Her gün mutlaka taze meyve ve yoğurt yemeyi alışkanlık haline getirin. Özellikle ikindi ara öğününde evde kendinize taze meyve ve yoğurtla meyveli yoğurtlar yapın.
  • Her gün mutlaka yürüyüş yapmaya dikkat edin. Özellikle açık havada bol oksijenli ortamlarda yapacağınız yürüyüşlerin kilo kontrolü açısından çok faydasını görürsünüz.

HAMİLELİKTE KİLO HESAPLAMA

False