Elektrikli araç çağı ile birlikte otomobil savaşlarına katılan akıllı telefon üreticilerinin sayısı artıyor. Apple, Sony, Huawei, Xiaomi gibi devler elektrikli otomobil projelerine milyarlarca dolar yatırarak büyük pastadan pay kapmaya çalışıyor. Apple 10 milyar dolarını çöpe atsa da Çinli Xiaomi’nin SU7’si pazarda bir dönüm noktası olabilir. Otomotiv sektörü uzmanları ise “Kendi ülkelerinde başarılı olabilirler ama Türkiye dahil farklı ülkelerde işleri çok zor” diyor.
#AppleRange Rover, Land Rover'ın tarafından üretilen 5 kapılı lüks SUV araç modelleri arasında gelmektedir. Markanın sahibi Tata Motors firmasıdır. Range Rover 1970 yılından buyana üretilmektedir. Aracın 3 nesildir devam ettiği söylenebilir. Orijinal ve akıllara kazınan modeli sadece Range Rover olarak ifade edilmektedir. Adının Land Rover ismi ile karıştırılması sonucunda araca Range Rover Classic adı verilmiştir.
#Range Rover Hangi Ülkenin Araba Markası Ve Nerede Üretiliyor?AKIN Aydemir, Tofaş’ın fabrika direktörüyken geçen yıl mayıs ayında Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) Kanadalı CEO’su Sergio Marchionne’nin bizzat yüz yüze görüşüp rica etmesiyle önce grubun en önemli fabrikası olan Michingan’daki Sterling Heights’in başına getirildi.
#GazetehaberleriTürkiye, ABD’nin 8 Mart’tan itibaren çelik ve alüminyuma koyduğu ek vergileri kaldırmaması halinde 21 Haziran’dan itibaren 22 kalem üründe misilleme başlatıyor. ABD’den ithal edilen ürünler arasında en yüksek ek gümrük vergisi yüzde 40 ve 35 ile viski ve otomobillere konurken, bu otomobiller arasında Amerikan Jeep’in dışında ağırlıkta olarak Alman BMW ve Mercedes’in ürettiği lüks SUV’ler bulunuyor.
#Dünya Ticaret ÖrgütüVolvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyTüm dünyada güvenli otomobil denilince akla ilk gelen markaların başında yer alan İsveçli Volvo, 2020 yılında hiç kimsenin ciddi bir şekilde yaralanmayacağı ya da hayatını kaybetmeyeceği otomobil oluşturma vizyonu için basamakları hızla tırmanıyor. Yani sizi içinde ölümsüz yapacak Volvo modellerinin öncüleri hızla yollardaki yerini alıyor. İşte Barcelona’da test ettiğimiz yeni XC60 da bunlardan biri...
#VolvoJaguar’ın Türkiye’de 82 bin 500 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulan ilk SUV modeli F-Pace, İngiliz markanın müşterilerini gençleştirecek. Jaguar’ın Türkiye distribütörü olan Borusan Otomotiv’in CEO’su Eşref Biryıldız, “Bugün Jaguar müşterilerinin yaş ortalaması 50. F-Pace ‘Gençlik aşısı’ olarak ortalamayı 10 yaş aşağı çekecek. Bu da markanın yaş ortalamasını 40’a indirecek” dedi.
#JaguarSilikon Vadisi’nin çılgın mucidi Elon Musk’un 35 bin dolar fiyatla 2017 yılı sonunda piyasa süreceğini açıkladığı yeni elektrikli aracı ‘Model 3’ 3 günde 280 bin sipariş aldı. Musk, Antalya’dan Londra’ya bedava gidebilecek bu aracı Amerika’nın dışında Avrupa’da da üreteceğini açıkladı. İşte bu noktada Türkiye devreye girip üretimi alırsa, gelecekte Avrupa otomotivine yön veren ülke oluruz.
#Silikon VadisiFrankfurt Motor Show fuarına üç hafta kala otomobil camiasında heyecan da gitgide artıyor. Göreceğimiz pek çok süper model arasında Lamborghini ve Ferrari’nin yeni modelleri olduğu gibi, Jaguar F-Pace, Maserati Levante ve Bentley Bentayga gibi lüks SUV’ler de olacak.
#Frankfurt Otomobil FuarıGÜVENLİ otomobil denilince akla ilk gelen markaların başında yer alan İsveçli Volvo, 2020 yılında hiç kimsenin ciddi bir şekilde yaralanmayacağı ya da hayatını kaybetmeyeceği otomobil oluşturma vizyonu için ilk adımı attı. Başka bir ifadeyle Volvo, sizi içinde ölümsüz yapacak modellerini yavaş yavaş piyasaya sunmaya hazırlanıyor. İşte bu vizyonun ilk modeli yeni XC90.
1 yıllık görev süresinde Türkiye’de hem müşteri memnuniyetini hem satışları artıran Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Greg Maruszewski, “Yılın ilk yarısında en hızlı büyüyen lüks marka olduk. Burada bırakmayız. Daha çok memnun müşteriyle bu yıl sonunda 6 bin, 2019’da 10 bin adetlik satış hedefliyoruz” dedi.