Memnun müşteriyle 10 bine koşuyor

Güncelleme Tarihi:

Memnun müşteriyle 10 bine koşuyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 04, 2014 01:00

1 yıllık görev süresinde Türkiye’de hem müşteri memnuniyetini hem satışları artıran Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Greg Maruszewski, “Yılın ilk yarısında en hızlı büyüyen lüks marka olduk. Burada bırakmayız. Daha çok memnun müşteriyle bu yıl sonunda 6 bin, 2019’da 10 bin adetlik satış hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de görev süresinin birinci yılını tamamlayan Volvo Genel Müdürü Greg Maruszewski, hem kendisinin hem Volvo merkezinin son 12 ay içerisinde Türkiye’de gösterilen performanstan dolayı çok mutlu olduğunu söyledi. 1 yılını Hürriyet’e değerlendiren Maruszewski, “Yılın ilk yarısında Türkiye’de en hızlı büyüyen premium marka olduk. Müşterimi memnunuyiteni kısa sürede yüzde 10 artırdık. Elimizde bazı iyi sonuçlar var ancak burada bırakamayız. Pazarın dinamik yapısına rağmen, performansımızı her yıl iyileştirmeye devam edeceğimizden eminim” dedi.


Memnun müşteriyle 10 bine koşuyor


2013 yılı sonunda yani Ocak ayındaki ÖTV artışından önce 2014 yılına ilişkin hedeflerini 5 bin 500 olarak belirlediklerini hatırlatan Maruszewski şunları söyledi: “Otomotiv pazarının bu yıl yüzde 24 küçülmesine karşın planlarımızda aşağı yönlü bir revizyona gitmedik. Hatta şimdi planladığımız rakamın yüzde 10 üstüne çıkacağımızı ve bu yılı 6 bin sınırına yakın bir noktada tamamlayacağımızı düşünüyoruz. Türkiye’de otomotiv sektörünün ciddi bir büyüme kaydetmesi ihtimalini hesaba katmazsak, 2019 yılına kadar 10 bin adetlik hedefimize ulaşabileceğimize inanıyoruz. Yıllık 10 bin adetlik satış rakamıyla Volvo dünyasının ilk 15 ülkesinde yer alacağız ve hatta daha net söylemek gerekirse 13’üncü sıra civarında bir yere yerleşeceğiz. Ancak, elbette ki diğer Volvo pazarların satış performansına göre bu sıralama da yıldan yıla değişebilir. Şu anda Volvo için 19’uncu en büyük pazar konumundayız.”

YÜZDE 100 MÜMKÜN MÜ

Volvo Türkiye’nin başarısının sürmesinde müşteri memnuniyetinin kilit önem taşıdığını kaydeden Maruszewski, yetkili satıcılarının müşteri deneyiminin kalitesini artırma konusunda olağanüstü bir iş çıkardığını söyledi. “Sadece rakamlara baktığımızda, müşteri memnuniyeti puanımızı son altı ay içerisinde yaklaşık yüzde 10 artırdığımızı görüyoruz ve bu muhteşem bir performans olsa da geldiğimiz nokta bizi tatmin etmiyor” diye konuşan Maruszewski, bu çabayı devam ettirmeleri gerektiğini sözlerine ekledi. Maruszewski şöyle devam etti: “Sürekli yapılacak iyileştirmelere, hem mevcut hem de gelecekteki müşterilerimizin beklentilerini çok ama çok daha yukarıya çıkarmalı ve bu beklentileri hem karşılamalı hem de üzerine çıkmalıyız. Yüzde 100 müşteri memnuniyeti seviyesine ulaşana kadar devam eden bir süreç. Yüzde 100’e ulaşmak mümkün mü? Elbette, yüzde 100’ü elde etmek için çabalarımızı sürdürüyor olacağız ve kesinlikle Türkiye’de müşteri memnuniyeti söz konusu olduğunda lider olmak istiyoruz.”

Haberin Devamı

Her yıl en az bir yeni model

Haberin Devamı

VOLVO’nun piyasaya süreceği yeni modeller hakkında da bilgi veren Greg Maruszewski, “Önümüzdeki yılın ortalarında, yepyeni XC90’ı piyasaya sunacağız. Bundan sonra önümüzdeki beş yıl boyunca her yıl en az bir, bazen de iki yeni modeli piyasaya sunacağız. Dolayısıyla, Volvo olarak bizler için şu anda kendi alanlarında çok başarılı olan V40,S60 gibi olağanüstü otomobillere ek olarak birçok yeni ürünün sunulacağı heyecan verici dönem bizi bekliyor” dedi.

Yeni XC90 ile yeni başlangıç

YENİ XC90’ın Volvo için yeni bir başlangıç olacağını söyleyen Maruszewski, “Yeni XC90 Volvo tasarım felsefesini yansıtan ilk modelimiz. Ve, müşterilerimizin beklediği gibi güvenlik ve çevre konularına aynı ciddiyetle odaklanan bir Volvo. Lüks SUV segmentinde farklı bir deneyim arayan yeni müşterileri de çekebileceğimizi düşünüyorum. Müşteri memnuniyetine, satış ağına odaklanarak ve yeni modellerle premium pazardaki payımızı beş yıl içerisinde ikiye katlamayı planlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Artık kârlı bir şirketiz

RAKAMLARIN genellikle diğer marka veya iş kollarıyla birlikte toplam olarak sunulmasından dolayı kârlılığı rakiplerle kıyaslamanın zor olduğunu kaydeden Maruszewski, “Ancak, Volvo’nun kendi sürdürülebilir kârlılığına ulaşma yolunda ilerlediğini söyleyebilirim. Her ne kadar halka açık bir şirket olmasak da yönetim kurulu birkaç yıl önce finansal sonuçlarımızı açıklama yönünde bir karar aldı. 2012 yılında az bir kâr elde ettik ve buna yılı başa baş bitirdik diyebiliriz. 2013 yılında da 2 milyar İsveç Kronu (218 milyon 200 bin Euro) faaliyet kârı elde ettik ve yalnızca kârlılığı değil, yatırım gelirlerini de iyileştirerek bu performansın önümüzdeki yıllarda artmasını bekliyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!