Avrupa’da çıkışın anahtarı Gölcük

Güncelleme Tarihi:

Avrupa’da çıkışın anahtarı Gölcük
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2013 01:26

AMERİKAN Ford, Avrupa’da pazarın toparlandığını ve önümüzdeki 5 yılda yüzde 20 büyüyeceğinden yola çıkarak yatırımlarını ve hedeflerini artırdı.

Haberin Devamı

5 yılda 25 yeni modeli piyasaya sunmaya hazırlanan Ford’un büyümesindeki en büyük etken ise Gölcük’te ürettiği ‘Transit ailesi’ olacak.

AMERİKAN otomotiv devi Ford, 2008 yılındaki küresel krizin ardından kendi ülkesinde elde ettiği toparlanmayı şimdi de Avrupa’da tekrarlamak istiyor. Bu bağlamda yatırımlarını artıran ve 5 yıl içinde 25 yeni modeli piyasaya sunmaya hazırlanan Ford’un Avrupa’da büyümek için en büyük silahı ise Gölcük’te ürettiği ‘Transit Ailesi.’ Ford’un Barselona’da düzenlediği ve Avrupa’dan 2 bin 400 bayinin katıldığı ‘İleriye Gitmek’ (Go Further) sloganıyla zirvede, Ford Başkanı Bill Ford ile Ford Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkanı Stephen Odell Avrupa planlarını anlattı.

2015’TE İLK KÂRLILIK

Bill Ford, Avrupa’da krizin en kötüsünün geride kaldığını belirterek, “Ford’un Avrupa’daki geleceği çok parlak. Amerika’da çok çalıştık ve krizin üstesinden geldik. Şimdi aynı seyahati Avrupa’da da yapacağız. Avrupa’da geri dönüşümüzün Amerika gibi olacağını hatta daha iyi noktalara geleceğini düşünüyorum” dedi. Ford, Avrupa’da büyümelerinde son yıllarda hızla satışları artan ‘Transit ailesinin de payının büyük olacağını sözlerine ekledi. Stephen Odell ise Ford’un son 10 aydır Avrupa’daki satışlarının hızla arttığını
belirterek, “Mali sonuçlarımız düzeliyor ve 2015 yılında uzun bir süre sonra ilk kez kârlı bir pozisyona geçeceğiz. Ekonomide istikrarın de işaretlerini görüyoruz” dedi.

AVRUPA YÜZDE 20 BÜYÜYECEK

Avrupa’da önümüzdeki 5 yılda tutarlı bir büyümenin yaşanacağını kaydeden Odell şunları söyledi: “Bu 5 yıl içinde Avrupa otomotiv pazarının yüzde 20 büyüyeceğini öngörüyoruz. Geçtiğimiz yıl Amsterdam’da 5 yıl içinde 15 yeni model sözü vermiştik. Avrupa’da gelişmeye bağlı olarak bu sayıyı 25’e çıkarttık. Türkiye’de üretilen Transit ailesiyle ticari araçta çok önemli bir marka yarattık. Bu aileye bağlı olarak yeni modeller 2014 yılında Gölcük’ten gelmeye devam edecek. Ticari araç ailemizin cephesinden Avrupa’dan çok iyi sonuçlar geliyor. Avrupa’da hafif ticari araç satışlarımız hızla yükseliyor ve son 10 yılda Avrupa’da tarihi rekora ulaştı.”

Haberin Devamı

YENİ MUSTANG’E ‘KEMAL’ İMZASI

Haberin Devamı

FORD Motor Company, Barselona’da Avrupa’da ilk kez satışa sunulacak olan 50 yıllık ikonik modeli Mustang’in tamamen yenilenen yüzünü tanıttı. Avrupa’da 50 yıl sonra ilk kez resmi olarak satışa sunulacak aracın dış tasarımında ise ‘Kemal’ imzası dikkat çekti. Kemal Curiç, Bosnalı bir tasarımcı. Yıllarca Türk tasarımcı Murat Güler ile birlikte çalışan Curiç, Türkçe biliyor ve bizi Barselona’da ‘Arkadaşlar’ diye karşıladı.

YENİ KA İLE HEDEF BÜYÜTTÜ

BARSELONA’da ‘Go Further’ etkinliğinde tanıtılan diğer bir model ise yeni Ka Konsept oldu. Ford, Ka’nın 1996’da ilk kez piyasaya çıkışından bu yana 1.8 milyondan fazla Ka modeli sattı. Ayrıca bu segmentte 2017’ye kadar dünya çapında yüzde 35’lik bir artış hedefliyor. Ka, dinamik tasarım ve yakıt verimliliğini uygun bir fiyatla sunacak.

Haberin Devamı

AVRUPA’YA LÜKS SUV

FORD, Avrupa’da büyüyen SUV pazarına 3’üncü modeli de sunuyor. Avrupa’da Kuga’dan sonra 2014’te piyasaya sunulacak kompakt SUV modeli Ecosport’un ardından lüks SUV modeli EDGE’yi de getirmeye hazırlanan Ford, 3 modelle pazar liderliğini hedefliyor. Avrupa’da 2005 yılında yüzde 6.5 olan SUV pazar payı 2012 yılında yüzde 11.9’a yükseldi. Bu payın 2018’de yüzde 22’ye çıkması bekleniyor. Edge modelinin öncüsü olan ve Barselona’da tanıtılan ‘Edge Konsept’, kendi kendine park etme ve çarpışma engelleme sistemleri gibi teknolojilere sahip.

TÜRKİYE’DEKİ KAYBIMIZI AVRUPA İLE KAPATACAĞIZ

FORD Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Gölcük’teki ikinci fabrikayla birlikte 2014 yılından itibaren 440 bin adetlik üretim kapasitesine sahip olacaklarını belirterek, “2014’te hem 2 tonluk Transit modelimiz hem de yeni fabrikamızda en küçük modelimiz olan Transit Courier devreye girecek. Avrupa’daki pazarın yeniden büyümeye başlaması bizim için büyük avantaj yaratacak” dedi. Türkiye’de ticari araç pazarının artan ÖTV ve alımı zorlaşan KC belgeleri yüzünden düştüğünü belirterek, “Türkiye’de hafif ticari araç pazarı düşerken Avrupa’da artıyor. Ford, Avrupa’da son 10 yılın en iyi ticari araç satışlarını elde etti. Bunu Gölcük’te üretilen ‘Transit Ailesi’ ile gerçekleştirdi. Avrupa bizim elimizi güçlendiriyor ama Türkiye’de ürettiğimizi Türkiye’de satamıyoruz. Bugün Türkiye’de satılan araçların yüzde 80’i ithal edilirken. Üretilen araçların ise yüzde 80 ihraç ediliyor. Ortada bir tuhaflık var. Ford Otosan’ın Türkiye’de sattığı araçların yüzde 80’i ithal. Bu geçmişte yüzde 60’lardaydı” dedi. Haydar Yenigün’ün anlattıkları şu gerçeği ortaya koyuyor; “Ford Otosan artık Türkiye’de satışlarda yerli bir marka olmaktan ithal bir marka olmaya doğru hızla ilerliyor.”

Haberin Devamı

BU YIL İKİNCİLİK SÜRPRİZ OLMAYACAK

11 yıldır Türkiye’de en çok araç satan marka özelliğini kimseye kaptırmayan Ford Otosan, bu yılın son ayına birinci sırada yer alan Volkswagen’in yaklaşık 10 bin araç gerisinde girdi. Yani Ford Otosan’ın bu yıl liderliği Volkswagen’e kaptırma olasılığı oldukça fazla. Ford Otosan, kamyon satışlarını da toplam satışlarına eklese de aralık ayında en az 15 bin adetlik bir satışa ulaşması gerekiyor. Ancak bu satış bile yeterli olmayabilir. Şu an Volkswagen 99 bini aşarken Ford Otosan 89 bin adetli üçüncü sırada yer alıyor. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, 2013’te ikinciliğin sürpriz olmayacağını belirtiyor ama ekliyor; “Liderlik için bu ay 3 planımız var. Şu an bir şey söylemek için erken ama liderliği kolay kolay kaptırmak istemiyoruz. Bu ay 3 farklı kampanyayı devreye alacağız. 31 Aralık’ta her şey belli olacak.” Aralık ayında pazarın çok hızlı değiştiğine geçmişte tanık olduk, bakalım bu yıl bizi nasıl bir kapanış bekleyecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!