Kulüpler Birliği, TFF'nin aldığı son kararların ardından bugün, üye kulüplerin imzalarıyla yabancı sınırı, Süper Lig'deki takım sayısı ve harcama limitleriyle ilgili toplam üç bildiri yayınladı.
#TffTrabzonspor’la bağlarını koparan tecrübeli futbolcu, 2 yıl önce ayrıldığı Beşiktaş’a dönmek için geri sayıma geçti. Başkan Fikret Orman’la ilk görüşmeyi yapan oyuncunun babası Mustafa Şahan’ın, 1+1 yıllık sözlü anlaşma yaptığı öğrenildi.
#Olcay ŞahanHAZİNE ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın başta alışveriş merkezleri olmak üzere dükkanlar ve gayrimenkullerde dövizle kiralama ve satışın önüne geçmek için gerekli çalışmaların yapılacağına yönelik açıklamaları sektör temsilcilerince olumlu karşılandı. Hem alışveriş yatırımcıları hem de perakendeciler “TL ile kiralama ve satışın” önemine dikkat çeken açıklamalar yaptı.
#TeskYıllık 40 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Türkiye franchise sektörü, döviz kurlarının yükselmesiyle harekete geçti. Uluslararası Franchising Derneği’ne (UFRAD) üye 195 marka franchise giriş bedellerinde TL’ye dönmeye başladı. UFRAD Genel Başkanı Mustafa Aydın da bu dönemin girişimciler açısından önemli bir fırsat olduğunu yorumladı.
#FranchiseEkonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türk Eximbank üzerinden reeskont kredi kullanan ihracatçılara döviz kurunun sabitlendiği müjdesini vererek, "25 Mayıs ile 31 Temmuz arasında vadesiz reeskont döviz kredilerinin TL olarak ödenmesi imkanı getirildi ve kurları sabitlendi. ABD doları için 4,20, euro için 4,90, İngiliz sterlini için 5,60 olarak kurlar sabitlendi ihracatçılarımız için" dedi.
#Ekonomi Bakanı Nihat ZeybekciJLL Türkiye’nin ‘2016 Yıl Sonu Raporu’ yayınlandı. Rapora göre, sıkıntılı geçen 2016 yılını en az hasarla kapatan perakende kolları yeme-içme sektörü ve kozmetik oldu. JLL’nin çalışmasına göre perakende caddelerinde Nişantaşı, geçtiğimiz yılı en az hasarla atlatan bölge olarak tespit edilirken, ofis pazarının yıldızları Maslak, Kağıthane ve Ataşehir olarak belirlendi. JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, “2017’nin kolay geçeceğini söylemek zor; ancak ülkemizin geleceğine güveniyoruz. Umudumuzu korumak için sektörde başarının anahtarı olan şeffaflık konusunda daha çok çaba göstermemiz gerekiyor” dedi.
#JLL TürkiyeOTOMOBİL ve hafif ticari araç satışlarının 2015 Ağustos ayında bir önceki yılan aynı ayına göre yüzde 37’lik artış göstermesi sektörü sevindirirken, döviz kurlarının sürekli artış göstermesi ile fiyatların artış trendinde olması gelecek satış hedeflerinde endişeye neden oldu.
Dövizde yaşanan artış ve hükümet belirsizliği inşaat sektörünü de etkiledi. Hem yerli hem de yabancı konut alıcısının siyasi belirsizlikten etkilendiğini belirten Sinpaş GYO Genel Müdürü Seba Gacemer, “Önce yönetilen bir devlet lazım. Bir derdiniz olsa kime gideceğimiz belli değil. Devlet baba babalığını yapsın” diye konuştu.
Geride bıraktığımız 2014 yılında 157.6 milyar dolar ihracat ve 242.1 milyar dolar ithalat gerçekleştiren Türkiye, global ekonomiye son derece entegre yapısı ile, uluslararası döviz hareketlerinden doğal olarak etkileniyor. ABD ve Avrupa Birliği’ndeki (AB) ekonomik gelişmeler yılın başından bu yana Euro/dolar paritesini hareketlendirirken, TL’nin değeri de değişimler, kur riskini yönetme konusunu başta ihracatçı firmalar ve döviz ile herhangi bir işlem yapan hemen tüm şirketlerin bir numaralı gündemi haline getirdi.
#DolarTürkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki daralma nedeniyle sıkıntılı günler yaşayan otomotiv firmaları, satışlarını artırmak amacıyla bir taraftan alternatif ödeme koşullarıyla tüketicilerin karşısına çıkarken diğer yandan mayıs ayı kampanyalarına vade erteleme seçenekleri öne çıktı.
Rekor kıran döviz kurları yurtdışı turları şirketlerini endişelendirse de sektör yöneticileri henüz olağanüstü önlemlere gerek duymuyor. Şirketler yılın ilk aylarında gerçekleştirdiği kampanyalar ve erken rezervasyon avantajları sayesinde şimdilik yurtdışı turlara olan talebin azalmadığını, aksine Ocak ayında geçen seneye göre yüzde 20 civarında arttığını belirtiyor. Ancak kurun daha da yükselmesi kurun sabitlenmesini gündeme getirebilir.
Daralan zorlu pazar şartlarında, satış paylarını korumaya ya da artırmaya çalışan otomobil firmalarının kampanya yarışı kızıştı.Türk otomobil pazarında faaliyet gösteren yerli ve yabancı firmalar, “kur sabitleme, peşin fiyat indirimi, uzun vadede sıfır faiz, hatta sıfırın altında faiz imkanı” gibi cazip fırsatlar sunuyor.