AYDIN Doğan Vakfı’nın (ADV) düzenlediği 24’üncü Genç İletişimciler Yarışması’nda 19 ödülle en başarılı üniversite olan Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri, üniversite yönetimince de ödüllendirildi. AÜ Rektörü Prof. Dr. İsrafil Kurtcephe, "Sizler her şeyi hak ediyorsunuz. Sizinle gurur duyuyorum" dedi.
SAÇ renginde sarıyı tercih eden kadınların oranı yüzde 21.9’a gerileyen Türkiye’de koyu çikolata, fındık kabuğu, karamel kahve gibi farklı renkler trend oldu. Bu da, saç boyalarında yıllık pazar hacminin 173 milyon TL’ye ulaşmasını sağladı.
Piyasa değeri 170 milyar dolar olan P&G’nin Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Robert McDonald’ın kötü bir ünü var. McDonald, gittiği ülkelerde başına gelen felaketleri şöyle sıraladı: “1991’de Filipinler’deki iki yanardağ patlayınca, Hong Kong’da 4 gün havalimanında kaldım. 1995’te Madrid’den Japonya’ya giderken yine havalimanında kaldım.Çünkü Kobe depremi olmuştu. Kimse gittiğim yere gitmek istemez.”
Alışveriş yaparken hem çevreyi koruyabilir, hem de çocukların eğitimine katkıda bulunabilirsiniz. Ya da kredi kartıyla çevreyi korumaya yardım edebilir, parfümünüz sayesinde AIDS’le mücadele edebilirsiniz. Artık markalar bu kapsamda sosyal sorumluluk projeleri için özel koleksiyonlar hazırlıyor. Bu koleksiyonlardan aldığınız ürünlerin gelirlerinin bir bölümü çeşitli kampanyalara aktarılıyor.
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı Saffet Karpat, "P&G-Gillette birleşmesinden sonra Türkiye’deki yatırım boyutumuz 400 milyon dolara ulaştı. Türkiye’de merkezde üretim yapıyoruz. Önümüzdeki dönemde ’500 Büyük Sanayi Kuruluşu’ listesinde ilk 25’e girebiliriz" dedi.
Gillette’yi alıp cirosunu 67.9 milyar dolara çıkaran Procter&Gamble’nin (P&G) CEO’su Alan Lafley, "Türkiye, faaliyet gösterdiğimiz 180 ülke arasında 12’inci sırada. Bugüne kadar 300 milyon dolar yatırım yaptık. Yılda 70 milyon dolar yatırımı sürdüreceğiz. Çünkü, Türkiye’yi hızlı büyüyeceğimiz pazar olarak görüyoruz" dedi.
Şeker Bayramı’na az bir zaman kala, yılların klasiği bonbonlar rengarenk paketleriyle ortaya çıkmaya başladı. Değişen alışveriş alışkanlıklarımız gösteriyor ki, artık bayram şekerini marketten paket içinde almayı tercih ediyoruz. Ülker ve Kent sıkı bir rekabet içinde. Bonbonlarının yanında, jelibon gibi yumuşak şekerler de bayramda ikram edilmek üzere ilgi görmeye başladı.
Deterjandan bebek bezine kadar 300 değişik markayla cirosu 50 milyar doları aşan Procter & Gamble'nin CEO'su Alan G. Lafley, "En büyük tehlike, geçmişteki başarının rehavetine kapılmak" dedi. P&G Pazarlama Başkanı Jim Stengel de, "Artık 'en iyi biziz' küstahlığını bıraktık. Patronumuz tüketici" diye konuştu.
Anneler Günü için o kadar çok etkinlik ve kampanya düzenlendi ki, gazete sayfalarına sığması mümkün değil. Yarın isteyen anneler tatlı yarışmasına veya fidan dikim gününe katılabilir. Hediye seçiminde de kampanyalar yardımcı olabilir. Bu yıl annenize kurs bile hediye edebiliyorsunuz.