P&G: Küstahlığı bıraktık

Güncelleme Tarihi:

P&G: Küstahlığı bıraktık
Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2004 00:00

Deterjandan bebek bezine kadar 300 deÄŸiÅŸik markayla cirosu 50 milyar doları aÅŸan Procter & Gamble'nin CEO'su Alan G. Lafley, "En büyük tehlike, geçmiÅŸteki baÅŸarının rehavetine kapılmak" dedi. P&G Pazarlama BaÅŸkanı Jim Stengel de, "Artık 'en iyi biziz' küstahlığını bıraktık. Patronumuz tüketici" diye konuÅŸtu.YILLIK cirosu 50 milyar doları aÅŸan tüketici ürünleri devi Procter & Gamble (P&G), ürettiÄŸi birçok üründe pazar lideri olmanın getirdiÄŸi "küstah tavrını" artık bıraktığını açıkladı. Deterjandan bebek bezine, kozmetikten patates cipsine 300 markayı bünyesinde barındıran P&G'nin CEO'su Alan G. Lafley "GeleceÄŸi ÅŸekillendirirken önümüzdeki en büyük engel, geçmiÅŸteki baÅŸarılarımızdan rehavete kapılmak olacaktır" dedi. P&G Global Pazarlama BaÅŸkanı Jim Stengel ise "Biz küstahlığı bıraktık. P&G olarak en büyüğüyüz, en iyiyiz tavrımızın yavaÅŸ yavaÅŸ doÄŸru olmadığını hissediyoruz. Patronumuz tüketicidir" diye konuÅŸtu.'BEN BÄ°LÄ°RÄ°M'Ä° BIRAKTIKCincinnati'de P&G'nin deÄŸiÅŸik ülkelerdeki ÅŸirketlerinin buluÅŸ ve yeniliklerinin tüm P&G ile paylaşıldığı "Flashpoint" toplantısında konuÅŸan Jim Stengel, P&G marka kimliÄŸi için ÅŸirket içinde yapılan araÅŸtırmalar sonunda ortaya çıkan kritik tablonun P&G'de bu deÄŸiÅŸimin yaÅŸanmasına yol açtığını vurguladı. Jim Stengel, "LiderliÄŸin getirdiÄŸi 'ben bilirim'den vazgeçtik. Herkes birÅŸeyler diyordu, demek ki bir bildikleri var diyoruz. En tehlikeli noktalardan biri 'herÅŸeyi ben bilirim' noktasına gelmek. Bundan artık vazgeçtik" diye konuÅŸtu. TÃœKETÄ°CÄ° CUMHURÄ°YETÄ°DeÄŸiÅŸen dış ÅŸartlara baÄŸlı olarak tüketiciye yaklaşım ve tüketicilerin beklentilerinin ülkeden ülkeye deÄŸiÅŸebildiÄŸini söyleyen Jim Stengel, "Patronumuz tüketicidir. Biz 'Tüketici Cumhuriyeti'ne çoktan girdik. Merkezimiz tüketici" dedi. Tüketicilerin birçok deÄŸiÅŸik kanaldan günde 3 bin ayrı mesaj aldığına dikkat çeken Jim Stengel, "Müşteri seçme gücüne sahip ve bu gücü kullanıyor" yorumunu yaptı.Tüketici Cumhuriyeti kavramının en güzel örneÄŸinin 1985'te Coca-Cola'da yaÅŸandığını belirten Jim Stengel, şöyle konuÅŸtu: "Yenilenen Coca-Cola'nın raflara girmesinin hemen ardından Coca-Cola'ya 40 bin telefon geldi. 40 bin tüketici aynı anda yenilenen Coca-Cola'ya 'hayır' dedi. Coca-Cola yenileniyor diye daha önce yapılan anketlerde kimse buna karşı çıkmamıştı. Ama yeni Coca-Cola çıkınca eskisinin raflardan kaldırılmasına itiraz oldu."KARAR YEREL YÖNETÄ°CÄ°LERÄ°NP&G'de geliÅŸtirilen fikirlerin yüzde 20'si dışardan gelirken ÅŸimdi bu oranın yüzde 35'lere çıktığını söyleyen Alan G. Lafley, "Bu oranın yüzde 50'leri aÅŸacağına inanıyorum" dedi. Yeni ürünlerle ilgili kararları yerel organizasyon liderlerine bıraktıklarını ve onlara merkezden destek verdiklerini söyleyen Lafley, şöyle konuÅŸtu: "Gözümüzü dışarıda açıp faydalı bilgileri, iÅŸbirliÄŸi ya da ortaklıklarla baÅŸkalarından da alabiliriz. Alçakgönüllüğü bulmak için ürünlerimizden memnun olmayan bir tüketiciyle 15 dakika geçirmek yeterli. Tüketicinin patronumuz olduÄŸuna inanıyorum. Tüketici Cumhuriyeti'nde tüketicinin seçme hakkı ve gücü var. Åžirketin kazanmadaki ilk stratejisi buna odaklanmak olmalı. DeÄŸiÅŸim önümüzdeki yıllarda daha hızlı ve daha kompleks olacak. Önümüzde üç seçeneÄŸimiz var. Direnmek, adapte olmak ya da önde olup deÄŸiÅŸime liderlik yapmak. BuluÅŸlar bizde varsa tamam deyip içerdekilerle yetinmeyeceÄŸiz. Dışardan gelecek yeni buluÅŸlara da açığız."Tehlikeli noktayı gördü1999-2000 yılında yeni bütün ürünleri aynı anda piyasaya sunan P&G, yeniden yapılanmayı da aynı döneme denk getirince pazarda sorun yaÅŸamış ve borsada hisseleri deÄŸer kaybetmiÅŸ. P&G'nin bunun üzerine ÅŸirket içinde yaptırdığı araÅŸtırma ise P&G'nin "Çalışanların, liderliÄŸin verdiÄŸi güvenle herÅŸeyi bilirim noktasına gelmesinin ÅŸirketi tehlikeli bir noktaya çektiÄŸini" ortaya koymuÅŸ.51.4 milyar dolar cironun 5.5 milyar doları reklama2004 cirosu 51.4 milyar dolar civarında olan P&G'nin faaliyet gösterdiÄŸi 160 ülkedeki reklam harcaması 5.5 milyar dolar. 160 ülkede ürünleri satılan ÅŸirketin 80 ülkede yerel organizasyonu bulunuyor. Dünyadaki tüketiciler günde yaklaşık 30 milyon kez P&G ürünlerini seçiyor. Yaklaşık günde 2 milyar kez bu ürünleri kullanıyor. 1882'de ilk markalı sabunu üreten ÅŸirketin ABD'de Cincinnati'de 7 araÅŸtırma merkezi var. Genel merkezdeki 14 bin çalışanın ise 9 bini Ar-ge'de görevli. P&G'nin dünyadaki toplam çalışan sayısı ise 110 bin. Dünyanın en baÅŸarılı marka yaratan ve marka geliÅŸtiren ÅŸirketlerinden biri olan P&G'nin elinde satış deÄŸeri 1 milyar doların üzerinde olan bir düzineden fazla markası bulunuyor. Karpat: Ä°ÅŸleri üçe katladık Türkiye'de yatırıma devamP&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge BaÅŸkan Yardımcısı ve P&G Türkiye'nin ilk Türk Genel Müdürü Saffet Karpat, 1987'den beri Türkiye pazarında olan ve geçtiÄŸimiz günlerde 200 milyon dolarlık yeni fabrikasını devreye alan P&G'nin Türkiye'ye yatırım yapmaya devam edeceÄŸini söyledi.P&G'nin Türkiye'de iÅŸ hacmini son 10 yılda üç misli artırdığını belirten Saffet Karpat, "İçinde bulunduÄŸumuz sektörler yılda yüzde 5 ile yüzde 15 arasında büyüme gösteriyor" dedi. AB'nin Türkiye'ye müzakere tarihi vermesi halinde büyümenin süreceÄŸini hatırlatan Karpat, bu büyümeye paralel geliÅŸecek yeni kategorilere baÄŸlı olarak kapasite artırımının gündeme gelebileceÄŸini belirtti. P&G'nin ABD'deki genel merkezinde gerçekleÅŸtirilen "Flashpoint" toplantılarında P&G'nin diÄŸer ülkelerde geliÅŸtirilen ve baÅŸarılı olan yönetim ve ürün seçeneklerini birarada görme ÅŸansı bulduklarını belirten Saffet Karpat, "Bunlar arasından bazılarını aynen, bazıları da Türkiye koÅŸullarına uygulayarak alabiliyoruz" dedi. Karpat, 300 markası bulunan P&G'nin Türkiye'de 20 markası bulunduÄŸunu hatırlatarak, geliÅŸen ihtiyaç ve talebe göre yeni markaların ve yeni buluÅŸların Türkiye'ye gelebileceÄŸini söyledi. Türkiye'nin 42 bin bakkallık 'KAN' projesini Ruslar sevdiABD'nin Cincinnati kentinde bu yıl üçüncüsü gerçekleÅŸtirilen Flashpoint’e bu yıl P&G'nin 80 ülkedeki organizasyonundan üst düzey 2000 yönetici katıldı. Herkesin kendi ÅŸirketindeki geliÅŸmeleri, buluÅŸları, yeni ürünleri, deneyimlerini ve tüketici eÄŸilimlerini paylaÅŸtığı Flashpoint etkinliklerinde Türkiye P&G, bir yıldır baÅŸarıyla uygulanan "Kaliteli AlışveriÅŸ Noktası (KAN)" programının sunumunu yaptı. KAN, Türkiye'de küçük ve orta ölçekli marketlerden alışveriÅŸ yapan tüketicilere düzenli ve keyifli bir alışveriÅŸ ortamı sunmayı, market sahiplerinin profesyonel perakendecilikle tanıştırmayı hedefliyor. Türkiye'de 42 bin bakkal ve süpermarketin dahil olduÄŸu program, Rusya, Mısır Romanya, Hindistan, Orta Asya ülkeleri ve Kafkasya, Latin Amerika ülkelerinin büyük ilgisini çekti. Türkiye, P&G'nin diÄŸer ülkelerdeki ÅŸirketlerine KAN programını kendi ülkelerinde uygulayabilmeleri için destek veriyor.P&G'nin Türkiye'de hangi markaları var?1987 yılında Türk tüketicisiyle tanışan P&G'nin Türkiye'de pazarlanan markaları ise ÅŸunlar: "Ace, Alo, Ariel, Blendax, Herbal Esssences, Pantene, Rejoice, Koleston, New Wave, Wellaflex, Alldays, Orkid, Max Factor, Prima, Ä°pana, Pringles."Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!