Okul renklerine ‘bilimsel’ yaklaşım

Güncelleme Tarihi:

Okul renklerine ‘bilimsel’ yaklaşım
Oluşturulma Tarihi: Eylül 27, 2016 09:00

Okul renklerinin öğrencinin akademik başarısını artırmaya yardımcı olması amacıyla bir proje hayata geçirildi. Proje ile renk, mekan, ışık gibi unsurlara göre boya seçeneklerinin yer aldığı ‘Okul Boyama Kılavuzu’ hazırlandı. Okulların fiziki ortamı ve seçilen renklerin çocukların genel başarı oranını yüzde 25 artırdığını söyleyen MEB Müsteşar Yardımcısı Doç. Dr. Mustafa Hilmi Çolakoğlu, “Proje kelebek etkisi yaratacak” dedi.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ve DYO’nun hayata geçirdiği ‘Yarınlar İçin Değer’ projesi ile bir yıl boyunca okul binalarının hangi renk olabileceğine dair çalışma yapıldı, öğrenci ve boya ustalarına eğitimler verildi. Proje, ‘Öğrenmeye Değer’, ‘Ustalığa Değer’ ve ‘Okullara Değer’ olmak üzere üç farklı başlıkta hayata geçirildi. Çalışmanın sonunda okul mekanlarının kalitesinin artırılması ve iyileştirilmesi amacıyla renk, mekan, ışık gibi unsurlara göre boya seçeneklerinin yer aldığı ‘Okul Boyama Kılavuzu’ hazırlandı. Kılavuz, MEB tarafından Türkiye çapındaki 20 bin okula gönderildi. Bir milyon öğretmenle paylaşıldı. Aralarında Ankara, İstanbul, Gaziantep ve Trabzon’un da yer aldığı 10 farklı şehirde 10 okulda bu kılavuza uygun olarak akademik eğitime katılmış ustalar tarafından örnek okul boyama uygulamaları gerçekleştirildi.

Haberin Devamı

RENKLER BAŞARIYI YÜZDE 25 ETKİLİYOR

Projeye ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan MEB Müsteşar Yardımcısı Doç. Dr. Mustafa Hilmi Çolakoğlu, projenin kelebek etkisi yaratacağını belirterek şöyle konuştu:

“Projenin sonuçlarını bundan beş yıl on yıl sonra daha net görebileceğiz. Bizim bile hayal edemeyeceğiz sonuçlar doğuracağını tahmin ediyorum. DYO ile yaptığımız bu önemli projede hangi mekanın hangi renklerle boyanması gerektiğini anlatan çok önemli bir kılavuz hazırladık. Hem okullarımızda hem de toplumun genelinde bir renk bilinci oluşturmaya çalışıyoruz. Bu çalışmayı OECD’ye taşıyacağız. Türkiye’nin de kurucu üyesi olduğu OECD’nin yaptığı bir araştırmanın sonuçları okulların fiziki ortamı ve seçilen renklerin çocukların genel başarı oranını yüzde 25 artırdığını gösteriyor. Aynı zamanda biz bu projeyi AB’ye aday ülkeler ile de paylaşacağız. Böylece eğitim boyutuyla bir model olarak yurtdışına taşıyabiliriz.”

OKULLAR BİLİMSEL BİR YAKLAŞIMLA BOYANACAK

DYO Boya Fabrikaları Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Serdar Oran ise ,“Proje kapsamında hazırlanan Okul Boyama Kılavuzu Türkiye’de bir ilk. Okullarımızın bundan böyle bilimsel bir yaklaşım ile oluşturulan Okul Boyama Kılavuzu’na uygun olarak boyanması projenin en önemli sonuçlarından ve sürdürülebilirlik göstergelerinden birini oluşturuyor. Çocuklarımızın yaşadığı tüm mekanların iyileştirilmesini hedefliyoruz” diye konuştu. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!