Börek pişer yatırım döner

1dk okuma

Son 10 yılda markalaşma atağına kalkan mahalle aralarındaki börekçiler, ürün ve hizmet kalitesini arttırarak dev bir sektör yarattı. Bugün ortalama 100 metrekarelik markalı bir börek restoranı açmak isteyen ortalama 200 bin lira yatırım yapmak zorunda. Bu yatırım ise en erken 12 aya geri dönüyor.

Haberin Devamı

Türkiye’de markalaşma atağı hemen hemen her sektörde yaşanıyor. Bunun en güzel örneği ise 10 yıl önce mahalle aralarındaki börekçiler. Ürün ve hizmet kapsamını genişleterek klasik mahalle börekçisi geleneğini yıkan bu markaların başında ise Göçmen Börekçisi, Aslı Börek, Boşnak Börekçisi, Dilim Börek ve Erciyes Börek geliyor. Standart bir kalitede hizmet veren bu markalar yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Bugün 200 bin liraya mal olan markalı bir börek restoranının geri dönüş süresi ise 12 aydan başlıyor. Markaların hedefi ise 18 ayda bu yatırımı geri döndürmek. Adeta kendi sektörlerini yaratan markaların yetkilileri, sektörün hızla büyüdüğünü belirterek yatırımcılara şu tavsiyeleri verdiler:

MARKALAR NE TALEP EDİYOR?
- Markalar daha çok girişimci ruha sahip genç yatırımcılarla iletişim kuruyor.
- Restoranın açılmasına karar verildikten sonra eğitimler başlıyor.
- Dekorasyon, mal temini, yer seçimi gibi konular üzerinde çalışmalar başlıyor.
- Franchise giriş bedelleri ortalama 25 bin lira.
- Markaların ortalama işletme sermayesi ise 150 bin lira.

ACABA NERESİ TUTAR?
- Markalar il ve ilçe merkezlerinde ortalama 100 metrekarelik dükkanları tercih ediyor.
- Burada en önemli konu ise dükkanın dış kullanım alanına sahip olması.
- İnsan ve araç hareketliliği de yatırım yapılacak dükkan için çok önemli.
- Özellikle iş yerleri ve üniversitelerin bulunduğu caddeler öne çıkıyor.

NE ZAMAN PARA KAZANIRIM?
- Yatırım maliyetleri bölgelere ve dükkanın büyüklüğüne göre değişkenlik gösteriyor.
- Ancak bir börek restoranının ortalama yatırım maliyeti 200 bin lira.
- Dükkanda çalışacak personel sayısı da yatırımın geri dönüş süresinde etkili oluyor.
- Doğru bir lokasyonda açılan börek restoranı en hızlı 12 ayda geri dönüyor.
- Bunun ortalama süresi ise 18 ay olarak hesaplanıyor.

Aylık ciro hedefi 60 bin TL
Bugün Türkiye başta olmak üzere yurtdışında da çalışmalar yaptıklarını anlatan anlatan Göçmen Börekçisi Genel Müdürü Taner Dönmez, şu değerlendirmeyi yaptı: “Kurumsal olarak markalı şirketlerin sayısı 10’un altında. 2016’da sadece İstanbul’da 20 franchise hedefimiz var. Franchise bedelimiz her yer için aynı. Giriş bedelimiz 30 bin TL. Şubeler için hedeflenen aylık ciro hedefimiz minimum aylık 60 bin TL.”

2016’da 90 yeni bayilik verecek
Geçtiğimiz yıl Türkiye’de toplam 78 franchise veren Aslı Börek, bu rakamı 2016’da 90’a çıkaracak. Franchise giriş bedellerinin 10 bin dolardan başladığı Aslı Börek, Avrupa ülkelerindeki fırsatları da değerlendiriyor. 1994 yılında kurulan şirket, reklam katkı payı ya da sürekli franchise ödemesi de talep etmiyor. Aslı Börek, ürün çeşidi ve yakaladığı standartlarla yeni yatırımcılara ulaşmayı planlıyor.

Haberin Devamı

Hedef Ortadoğu
Bu yıl toplamda 32 franchise vermeyi planlayan Erciyes Börek, yurtdışında da Ortadoğu ülkelerine yatırım yapmaya hazırlanıyor. Özellikle alışveriş merkezlerindeki fırsatları değerlendiren şirket, franchise giriş bedeli olarak 75 bin lira talep ediyor. Yatırımcılara birçok destek de veren Erciyes Börek, yüzlerce kişiye istihdam yaratmayı ve genç girişimcilere ulaşmayı planlıyor.

Haberle ilgili daha fazlası: