Çevreci Teknolojilerde Lider

4dk okuma

2011'de tüm olumsuzluklara rağmen müşteri trafiğini 2.5 kat artırdık.

Haberin Devamı

DÜNYANIN çevreci teknolojilerde lider firması Toyota'nın Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, 2011 yılında Japonya'daki deprem ve Tayland'daki sel felaketi gibi olumsuzluklara rağmen 38 bin adetlik bir satışa ulaştıklarını belirterek, "Başarılı 'Xchange by Toyota' uygulaması ile müşteri trafiğimizi 2.5 kat artırdık" dedi. Bozkurt, 2012 yılında ise tedbiri elden bırakmayarak 30-35 bin adetlik satış hedeflediklerini kaydetti.

 

TOYOTA Pazarlama ve Satış A.Ş CEO'su Ali Haydar Bozkurt, 2010 yılında 25 bin adetlik satış bandında olan markayı 40 bin adetlik satış bandına taşıyarak tarihi bir rekor kırdıklarını belirterek, "2011 planlarımızı bu ivmeye göre belirledik ancak Mart ayında Japonya'da yaşanan deprem felaketi bizi olumsuz yönde etkiledi. Üstelik Japonya'da yaşanan bu deprem ve etkileri pazarın en hareketli olduğu dönemde yaşandı" dedi. Depremin yaralarını sarmaya başlarken bu kez de, Tayland'daki sel felaketinin yaşandığını hatırlatan Bozkurt, Toyota'nın Tayland dışındaki birçok üretim tesisinin de olumsuz etkilendiğini söyledi.

TRAFİK 2.5 KAT ARTTI

Bozkurt, 2011 yılına ilişkin şu değerlendirmeye yaptı: "Bunun yanısıra, yılın ikinci yarısında cari açığı azaltmaya yönelik hükümet önlemleri hız kazanırken kullanım oranının yüksek olduğu pazarımızda artan kredi maliyetleri, faiz oranları ve belli oranda ÖTV artışı pazar seyrini yavaşlattı. Toyota olarak tüm bu olumsuzluklara rağmen 2011'de 38 bin satış adediyle yine de başarılı bir yıl geçirdiğimizi düşünüyorum. Bunun yanında, 2011 yılında yepyeni bir uygulama başlattık. İkinci el otomobilini satmak ya da ikinci el otomobil almak isteyen, kısaca otomobil konusunda herhangi bir ihtiyacı olan herkesin en yakın Toyota Plaza'ya gitmesinin yeterli olacağı, "Xchange by Toyota" uygulamasını başlattık. Markası ne olursa olsun ikinci el araç alım ve satımında ilk adres olma hedefiyle yola çıktığımız "Xchange by Toyota" tahminimizden fazla ilgi gördü ve Toyota Plazalardaki müşteri trafiği 2.5 kat arttı."

Haberin Devamı

TEDBİRİ BIRAKMAYACAĞIZ



2012 yılının ise zor bir yıl olacağını kaydeden Bozkurt, ekonomiyi derinden etkileyecek ciddi anlamda bir kriz beklentilerinin olmadığını ancak global krizin etkileri göz önüne alındığında tedbiri elden bırakmamak gerektiğini söyledi. Bozkurt, "2012 yılında otomotiv pazarının yüzde 10 civarında daralarak 750 bin bandına gerileyeceğini tahmin ediyoruz. Toyota olarak ise 2012 yılında 30-35 binlik satış bandında yer alacağımızı öngörüyoruz" dedi.

Haberin Devamı

PAZAR 2 MİLYONA ULAŞIR

Ali Haydar Bozkurt, Türkiye'de vergi sisteminin pazarın büyümesi hedefiyle doğrudan ilgisi olduğunu düşündüklerini belirterek, Avrupa'daki vergi sisteminin esas alınmasıyla birlikte Türkiye pazarının 1.5-2 milyon araç satışına ulaşacağının altını çizdi. Bozkurt, "Otomotivde yeni teknolojiler üzerindeki vergilerin azaltılmasının otomotiv pazarını çok olumlu yönde etkileyeceğine ve dolayısı ile toplam vergi gelirini artıracağına inanıyoruz. Pazarın genişlemesiyle birlikte yeni yatırımcıların önü açılacaktır. Böylece ihracat şampiyonu olan otomotiv sektörü daha da ivme kazanacaktır" diye konuştu.

Haberin Devamı

HİBRİD OTOLARA DA DESTEK VERİLMELİ

Haberin Devamı

TOYOTA olarak hükümetten çevreci araçları teşvik eder yönde vergi düzenlemesini hayata geçirmesini beklediklerini kaydeden Ali Haydar Bozkur, bu durumun çevreci araç parkının artmasını ve aynı zamanda kamuoyunda da çevre bilincinin artmasını sağlayacağını belirtti. Bozkurt, "Örneğin Toyota olarak biz de 2020 itibariyle tüm modellerimizin hibrid versiyonunu pazara sunmayı hedefliyoruz. Avrupa'nın hibrid stratejisi ile paralel olarak çev

reci teknolojilerin tartışmasız lideri elektrikli hibrid teknolojisine verilecek destek, Türkiye yatırımlarını da olumlu yönde etkileyecektir. Yerlilik oranı yüzde 50'nin üzerinde modellerimizle Toyota olarak yerli bir marka olduğumuzu düşünüyoruz. Önümüzdeki yıllarda, özellikle çevreci teknolojiler üzerine yoğunlaşacak modellere yönelik yerli otomobil yatırımını ve teşviğini faydalı görüyoruz. Bunun için de elektrikli otomobillere tanınan vergisel desteğin benzerinin elektrikli hibrid gibi yine çevreci ve yakıt tüketiminde tasarrufa fayda sağlayacak teknolojilerin teşvik sistemleri içerisinde ivedilikle yer bulmasını arzu ediyoruz.

ÇEVRECİ TEKNOLOJİLERDE  40 YILDIR LİDER MARKAYIZ

Haberin Devamı

TOYOTA Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Japon markanın çevreci teknolojiler başta olmak üzere teknolojik liderliğini sürdürdüğünü ve geleceğin otomobillerini üretmeye devam edeceğini belirtti. Bozkurt, çevre konusunun daha henüz gündemde yer alan bir konu değilken bile Toyota'nın 1970li yılların başından yani 40 yıl öncesinden itibaren emisyonların azaltılması ve sürdürülebilir ulaşımın sağlanmasına yönelik çalışmalara başladığını kaydetti. Bozkurt şunları söyledi: "Öncüsü olduğumuz hibrid ve şarj edilebilir hibrid teknolojisinin yanısıra, kısa menzilli sürüşlerde elektrik enerjisinden faydalanmanın gerekliliğine inanıyoruz. Diğer yandan Toyota olarak hidrojenin geleceğin yakıtı olduğuna inanıyoruz. Gerçek bir devrim niteliği taşıyan hidrojen yakıt hücreli sedan otomobil FCV-R konsept (Fuel Cell Vehicle  Reality & Revolution) yalnızca su buharı üreterek sıfır emisyon vadediyor. FCV-R konsept, bir depo dolumu hidrojen ile yaklaşık 830 km menzile sahiptir. FCV-R konseptin, 2015 yılından itibaren  pazara sunulması planlanıyor."

YENİ YARİS, TEKNOLOJİK DİNAMİK VE EĞLENCELİ

TOYOTA'nın değişen yüzünü ilk kez temsil eden yeni Yaris, teknoloji ve eğlenceyi bir arada sunarak sınıfında rekabeti bir üst boyuta taşıyor. Toyota'nın heyecan veren tutkulu otomobiller üretme hedefinin ilk adımı olan yeni Yaris, üstün teknolojisiyle değişimin öncüsü olurken, yeni donanımlarıyla segmentindeki standartları belirliyor. Yaris, 3'ncü nesliyle takdir edilen verimlilik, yakıt ekonomisi, şehir yaşamına mükemmel uyumu, kanıtlanmış iç mekan tecrübesi ve çarpıcı dizaynıyla mükemmeliyetçiliğin en güzel örneğini de veriyor. Geniş  iç mekanı ve sınıfında bir ilk olan erişilebilir multimedya çözümleri ile mevcut hedef kitlesine ek olarak şimdi gençlerin ve genç ailelerin de gönlünü fethetmeyi amaçlayan Yeni Yaris, bilinen kalitesi ve konforuyla sürüş zevkini en üst boyuta taşıyor. Yeni Yaris, dinamizmi ile de bir şehir otomobili olarak  beğenilere hitap ediyor.


4 donanım 3 motor
İç mekan ve ergonomi ustası Yaris, yeni neslinde de bu başarısını sürdürüyor. Segmentinin en geniş iç mekana sahip araçlarından biri olan Yeni Yaris'in arka koltuk diz ve baş mesafesi sınıfının en iyi değerleri arasında yer alıyor. Yeni Yaris'te bagaj hacmi 286 litre, arka koltukların tamamen yatırıldığı durumdaki maksiumum bagaj hacmi de 768 litreye çıkarılabiliyor. Yeni Toyota Yaris, Life, Fun, Cool ve Style olmak üzere 4 farklı donanım seviyesinin yanısıra, yüksek performansı düşük yakıt tüketimi ve CO2 salımı ile birleştiren Toyota Optimal Drive teknolojisinin en son versiyonuna sahip 1.0 lt VVT-i, 1.33 lt VVT-i ve 1.4 D-4D turbodizel olmak üzere üç motor seçeneğine sahip bulunuyor. Kendi kategorisinde ardarda yılın motoru ödülüne layık görülen ve 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan 1,0 lt VVT-i benzinli motor 5.0 lt/100km yakıt tüketimi ile sınıf liderliğine devam ediyor.

'TOUCH & GO' İLE ARTIK YOLCULUKLAR ÇOK EĞLENCELİ

YENİ Yaris, "Toyota Touch" ve "Toyota Touch & Go"  ile eğlenceli ve konforlu bir sürüşü garantiliyor. Toyota'nın "eğlenceli sürüş" anlayışının uygulaması olan bu multimedya çözümleri ile yolcuklar çok daha keyifli bir hale geliyor. 6.1 inçlik renkli dokunmatik ekran sistemiyle araç içi multimedya sistemi olan "Toyota Touch", AM/FM radio, CD/ MP3 çalar, Bluetooth ile cep telefonundan görüşme yapma, cep telefonu adres defteri ile senkronizasyon ve yine cep telefonundan müzik dinleme özelliklerini içeriyor. USB ve AUX ile de mobil cihazlara bağlantı imkanı da sunuluyor. Dokunmatik ekrandan ayrıca, kalan yakıt miktarı, anlık yakıt tüketimi, son 15 dakikadaki yakıt tüketimi gibi bilgiler alınabilirken, entegre geri görüş kamerası da park kolaylığı sağlıyor. Bu multimedya sistemi üzerine kurulu "Touch&Go" ise erişilebilir fiyatta navigasyon özelliğinin yanısıra Bluetooth ile ekran üzerinden SMS alma ve gönderme, USB tabanlı fotoğraf görme özelliği, internete ve hatta Facebook'a bağlanma imkanı da sunabiliyor. Çok yakında Facebook uygulaması da yüklenebilecek olan, teknoloji ve eğlenceyi bir arada sunan "Toyota Touch" ve "Toyota Touch & Go"  sistemlerinin Toyota'nın tüm ürüm gamına uygulanmasına da başlandı.

GT-86 2012'NİN GÖZDESİ OLACAK

ALİ HAYDAR Bozkurt, 2012 yılına ilişkin model stratejilerini ise şöyle açıkladı: "2011'in sonlarına doğru pazara sunduğumuz ve Toyota'nın değişen yüzünün ilk temsilcisi olarak adlandırdığımız Yaris modelimiz genç müşterilerimizle tanışmaya devam ediyor. Yeni Yaris, dinamizm ve estetiği birleştiren yepyeni dış tasarımı ile daha geniş kitlelerin beğenisine hitap ederken, eğlenceli multimedya çözümleri ile de teknoloji tutkunlarının kalbini fethediyor. Spor otomobil meraklılarının uzun süredir beklediği arkadan itişli Toyota GT-86 modeli, bizim için 2012 yılının en gözde yeni modeli olmaya aday. 2012 yazından itibaren pazara sunulacak olan ve Toyota'nın spor otomobil anlayışında yeni bir boyut açan GT-86 modeli, heyecan ve sürüş zevki arayanlara hitap ediyor."

GEZEGENİN EN SEVDİĞİ OTOMOBİL: TOYOTA PRİUS

TOYOTA'nın 1997 yılında pazara sunduğu dünyanın ilk seri üretim hibrid otomobili Prius, bugün 2.5 milyonun üzerinde satış adediyle dünyanın en çok satan hibrid otomobili olarak öne çıkıyor. Toyota'nın Hybrid Synergy Drive tam hibrid teknolojisi, elektrik ve benzinli motorun en verimli şekilde bir arada çalışması prensibini sunuyor. Hybrid Synergy Drive teknolojisine sahip Toyota Prius düşük yakıt tüketimi ve segmentinin en iyi CO2 ve NOx salım değerlerinin yanısıra, yüksek performans, sessiz sürüş, sıfır emisyon sunan sadece elektrikli sürüş imkanı, fren esnasında enerji kazanımı gibi özellikleri ile müşteri memnuniyeti araştırmalarında lider olmaya devam ediyor. 3.9 lt/100 km yakıt tüketimi ve 89 g/km karbondioksit salımının yanısıra 136 beygir güç sunan tam hibrid Toyota Prius yüksek performans, sürüş konforu ve çevre duyarlılığını bünyesinde topluyor. Yüksek verimlilik ve düşük tüketim prensibiyle geliştirilen 1.8 litrelik VVT-i benzinli motoruyla Toyota Prius, 'EV' (sadece elektrik), 'Eco' ve 'Power' olmak üzere üç farklı sürüş moduna sahip. Prius'ta bulunan Hybrid Synergy Drive teknolojisi, güçlü bir benzinli ve güçlü bir elektrik motoruna sahiptir.

DETAYLI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ

 

Haberle ilgili daha fazlası: