GeriPınar Yalçın Bahat Osteoporoz gelmeden önlem alalım!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Osteoporoz gelmeden önlem alalım!

Osteoporoz gelmeden önlem alalım!
Abone Olgoogle-news

Osteoporoz yani kemik erimesi menopoz dönemindeki kadınlarımızda sık görülmektedir. Kadınlarda kalsiyum kullanımının arttığı gebelik, emzirme gibi dönemler, bu döneme katkı sunmaktadır. Bu dönemlerde mutlaka kalsiyum takviyesi alınmalı ve eksik olmamasına özen göstermeliyiz.

Özellikle menopoz döneminde kemik erimesinin ilk bulgularından birinin kalça ağrısı olduğu unutulmamalıdır. Hastalar kalça eklemlerinde adeta oyulma şeklinde ağrı tarif etmektedirler.

Bu dönemde başlıca eksik olan mineral kalsiyum olduğu için doğru kombinasyonlar ile kalsiyum alımına özen göstermeliyiz. Örneğin kalsiyum içeren haplar tek başına alınmamalı, mutlaka yanında D vitamini seviyesine baktırmalı ve K vitamini takviyesi ile kemiklere emilimi sağlanmalıdır.

Osteoporoz gelmeden önlem alalım

Düşünülenin aksine kalsiyum sadece süt ve süt ürünlerinde değil, özellikle koyu yeşil yapraklı sebzelerde de yüksek oranda bulunmaktadır. Sebze ağırlıklı kalsiyum tüketimi ile eş zamanlı olarak vücudumuzun alkali olmasını da sağladığı için yapımı sağlarken aynı zamanda yeni kemik yıkımlarının da önüne geçmekteyiz.

SÜT TÜKETİMİ KEMİK ERİMESİNİ AZALTIYOR MU ARTTIRIYOR MU?

Osteoporoz gelmeden önlem alalım

Yapılan son çalışmalarda süt tüketiminin kemik erimesini arttırıcı etkileri olduğu görülmüş ve en çok ihtiyaç duyulan çocukluk dönemi beslenme listelerinden de çıkmaya başlamıştır. Bu nedenle süt ve süt ürünlerinden mümkünse sadece yoğurt, kefir ve tereyağı tüketilmeli bunun yanında bol sebze ağırlıklı kalsiyum kaynakları diyetimize eklenmelidir. Bunlar; roka, marul, brokoli, fasulye, ıspanak, karalahana, kereviz, keten tohumu, dereotu, ceviz, fındık, badem, papaya, yeşilbiber, mercimek ve nohut başlıca tüketilebilecek kalsiyum kaynaklarıdır.

Vücutta asit yükünün fazla olması, kalsiyumla birlikte tüm minerallerin kaybının fazla olmasına neden olmaktadır. Bu nedenle olabildiğince bitkisel ağırlıklı beslenmeliyiz.

Kemik sağlığımız için kalsiyum ile birlikte mutlaka yeterli magnezyum da almalıyız. Bunun için de uygun formda alınan magnezyumların (sitrat, glisinat, ATA, taurat...) yanı sıra bitkisel magnezyum kaynaklarını tüketmeli (muz, patates, hurma vb.) ve mutlaka bol su tüketmemeliyiz.

Egzersizi ve günlük tempolu yürüyüşleri hayatımızın bir parçası haline getirmeli, kemik kaybına çoğu zaman eşlik eden kas yıkımının da önüne geçmeliyiz.

Kemik kaybında diğer bir göz ardı edilen etken fazla tuz tüketimidir. Aşırı alınan tuz vücuttan atılırken, kalsiyum kaybına sebep olmaktadır. Bu yüzden tuz tüketimimizi olabildiğince dengede tutmaya özen göstermeliyiz.

Sigarayı mutlaka hayatımızdan çıkarmalıyız.

Her zaman söylediğimiz gibi sağlıklı yaşayıp kendimize iyi baktığımızda hayatımız çok daha güzel ve mutlu geçiyor...

False