GeriGülhan Koca Probiyotikler sindirimi ve bağışıklık fonksiyonunu destekliyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Probiyotikler sindirimi ve bağışıklık fonksiyonunu destekliyor

Probiyotikler sindirimi ve bağışıklık fonksiyonunu destekliyor
Abone Ol google-news

Probiyotik, yeterli miktarda kullanıldığında bireylere sağlık açısından fayda sağlayan canlı mikroorganizmalara denir. Probiyotik terimi ilk olarak 1954'te kullanılmış, Latince pro (“için”) ve bios ( “hayat”) kelimelerinden türetilmiştir.

Probiyotikler, birçok besin ve takviyede bulunabilir. Farklı probiyotik türleri, vücudumuzda farklı faydalar sağlamaktadır. Genel olarak probiyotik organizmalar, zararlı bakterilerin büyümesine müdahale etme, kişinin metabolik aktivitelerine katkıda bulunma, mukozal bariyer fonksiyonunun ve bağışıklık sisteminin iyileştirilmesi gibi etkiler göstererek bağışıklık sistemi ve diğer organların fonksiyonu üzerinde beyin gibi işlev görmektedirler.

Probiyotikler sindirim sağlığını ve bağışıklık fonksiyonunu desteklemektedir. Laktozun sindirimini kolaylaştırır, sindirim semptomlarını ve antibiyotiğin sebep olduğu diyareyi (ishal) azaltabilir, soğuk algınlığı ile mücadele etme yeteneğini güçlendirir, sağlıklı vajinal ve idrar yollarını teşvik eder. Ayrıca bebeklerle yapılan çalışmalar, probiyotiklerin egzama, kolik belirtileri ve nekrotizan enterokolit riskini azaltabileceğini göstermektedir.

Probiyotik besinler ve takviyeler sağlıklı popülasyon için güvenli olarak kabul edilir. Bununla birlikte bağışıklık sistemi zayıflamış kişiler, hamile kadınlar ve bebekler için kullanımdan önce bir uzmana danışılmalıdır.

Gastrointestinal mikrobiyotanın (mikroorganizmalar) hem bileşiminde hem de aktivitesinde belirli değişikliklere izin veren, konağın refahı ve sağlığı üzerinde faydalar sağlayan, seçici fermente bileşendir.

Diyette prebiyotikler, yararlı bakterilerin ( Bifidobacteria veya Lactobacillus gibi) büyümesini ve/veya aktivitesini uyaran, sindirilmeyen lif bileşikleridir. Doğal diyet prebiyotik bileşikler arasında sebzeler, meyveler, baklagiller ve rafine edilmemiş tahıllar (kepek) gibi lif bakımından zengin yiyecekler bulunur. Yeterli miktarda tüketilen prebiyotiklerin sindirimi düzenleyip kabızlığı önleyebileceği, zararlı bakterilerin üremesini engelleyebileceği, insülin ve yağ metabolizmasını iyileştirebileceği, kalsiyum gibi bazı minerallerin emilimini artırabildiği gösterilmiştir.

Probiyotikler sindirimi ve bağışıklık fonksiyonunu destekliyor

PROBİYOTİK TAKVİYELERİN ÖZELLİĞİ

Probiyotiklerin sağlıklı bireylerde ve çeşitli durumdaki bireylerde etkisini araştırmak için günümüzde birçok klinik çalışma yapılmaktadır.

Tüm probiyotiklerin aynı olmadığını, farklı probiyotik suşlarının (çeşidi) bireyler üzerinde farklı etkileri olabileceğini unutmayın. Probiyotiklerin faydaları suşa özgüdür.

Örneğin; Lactobacillus acidophilus DDS-1, Lactobacillus cinsi, acidophilus türleri ifade eder ve DDS-1'in suşunu belirtir. Takviye kullanırken mutlaka doktorunuza veya diyetisyeninize danışın.

False