GeriGamze Şenbursa Çantanızı çapraz asın
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çantanızı çapraz asın

Çantanızı çapraz asın
Abone Olgoogle-news

Bel ağrılarınızdan şikayetçiyseniz bu önerileri dikkate alın!

Bel ağrısı tüm dünyada oldukça yaygın bir problem, öyle ki her 10 insandan 8’i hayatının bir döneminde bu sorunu yaşıyor. Özellikle kadınların bel problemlerine daha yatkın olduğunu dile getiren Dr. Fizyoterapist Gamze Şenbursa, bel ağrılarını azaltmanın 5 yolunu sıraladı.


1- KEMİKLERİNİZİ GÜÇLENDİRİN

Çantanızı çapraz asın

Brokoli, ıspanak ve diğer koyu yapraklı bitkiler, kemikteki kalsiyum depolarına yardım eder ve onu daha yoğun hale getirir. Güçlü kemikler güçlü bir vücut demektir. Böylelikle bel ağrısı ile sonuçlanacak herhangi bir yaralanma riskini azaltmış olursunuz.


2- ÇANTANIZI ÇAPRAZ ASIN

Çantanızı çapraz asın

Eğer çantanız veya evrak çantanız sizin ağırlığınızın %10’undan daha fazla ise sizin için ağır demektir. Ve tabii ki çantanızı düzgün taşımanız da önemli. En iyi çanta, sapı uzun olan ve vücudunuzu çapraz geçerek bir omzunuzdan diğer kalçanıza doğru çapraz asabileceğiniz çanta tipidir. Omuzları her 20 dakikada bir değiştirmeniz önerilir. 


3- ÇOK SERT YATAKTA YATMAYIN

Çantanızı çapraz asın

Bilinenin eksine yumuşak yatakta uyuyanlar sert yatakta yatan kişilere göre daha az bel ağrısı çeker. Başınız omurga hizasından çok yukarıda olamamalıdır. Eğer sırtüstü yatıyorsanız çeneniz göğsünüze değmemelidir. Yan yatıyorsanız başınız omzunuza doğru bir açı yapmamalıdır. 


4- KASLARINIZI GÜÇLENDİRİN

Çantanızı çapraz asın

Güçlü core kasları (karın, sırt, diafram ve pelvik taban kasları) sizi bel yaralanmasından korur. Dizleriniz bükülü ayaklarınız yere tam temas edecek şekilde sırtüstü yatın, karın deliğinizi görecek şekilde öne doğru kalkın ve 10 saniye bekleyin (mekik hareketi). Elleriniz gövdenin yanında, yüzünüz yere dönük olacak şekilde yüzükoyun yatın, yüzünüzü yerden uzaklaştırın ve bu pozisyonda 10 saniye bekleyin (ters mekik hareketi). Haftada 3-4 gün, günde 2-3 set 15 tekrar olacak şekilde bu hareketleri tekrarlayın.


5- OTURUŞ ŞEKLİNİZE DİKKAT EDİN

Çantanızı çapraz asın

Eğer günde 8 saatten daha fazla oturuyorsanız, bu sizin beliniz üzerinde baskı yaratır. Sandalyenizin arkalığının belinizi desteklediğine emin olun, eğer destek yetersiz ise bir bel yastığı temin edin. Sandalyenize oturduğunuzda kalça ve diz açısının 90 derece olması ve ayakların yer ile tam temasta olması önemlidir. Otururken dirsekleriniz masaya 90 derece açıda temas etmelidir.

False