GeriErtuğ Gül Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı?

Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı?
Abone Olgoogle-news

Stresle başa çıkmak için uzmanından öneriler...

Stres; bedensel, ruhsal ve toplumsal etkenlerin sonucu organizmanın dengesinin bozulmasıyla ortaya çıkan gerilim ve zorlanma durumudur. 


STRESE NEDEN OLAN ETKENLER

Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı

Ev ve iş hayatındaki olumsuzluklar, baş edilmesi güç yaşam olayları, olumsuz yaşam koşullarına maruz kalma, ayrılık, işsizlik, hastalık, boşanma, gebelik, evlilik, taşınma, seyahat gibi olumlu/olumsuz yaşam olayları kişide strese neden olabilir.


KADIN VE ERKEKLER STRESİ FARKLI YAŞIYOR

Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı

Kadınlar ve erkekler strese zihinsel, duygusal ve fiziksel olarak farklı tepkiler verir.

Kadınlar ve erkekler stresle baş etmek için çeşitli yollar dener ve stresi nasıl algıladıklarını da farklı yollarla açıklarlar. Ancak kadın ve erkeğin algılaması farklı olduğu için stresi de farklı yaşarlar.


KADINLARDA STRES BELİRTİLERİ

Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı

Kadınlar strese bağlı olarak daha fazla fiziksel belirti gösterir. Bunlar;

  • Düşük enerji ve güçsüzlük,
  • Baş ağrısı,
  • Mide bozulması, ishal, kabızlık ve mide bulantısı,
  • Ağrılar, acılar ve kaslarda gerginlik,
  • Göğüs ağrıları ve hızlı kalp ritimleri,
  • İnsomnia,
  • Sürekli olarak grip, nezle ve enfeksiyon kapmak,
  • Cinsel istekte ve aktivitede azalma,
  • Soğuk ya da terli eller ve ayaklar, sinirlilik, sallanma ve kulak çınlaması,
  • Ağızda kuruluk ve yutkunmada güçlük,
  • Diş gıcırdatma ve çenede sıkılık.

STRESİN DUYGUSAL BELİRTİLERİ KADINLARDA DAHA FAZLA

Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı

Kadınlarda stresin duygusal belirtileri oldukça yoğun şekilde yaşanır. Günlük hayat akışını büyük oranda olumsuz etkileyen duygusal semptomlar kadınlar için çok yorucu ve yıkıcı olabilir. Kadınların huzurunu kaçıran, kendine güvenini sarsan ve depresyona bile sebep olan bu duygusal semptomlar şu şekildedir;

  • Kolay bir şekilde heyecanlanmak, sinirlenmek ve karamsarlığa kapılmak,
  • Bunalmış hissetmek ve kontrolü kaybetmek,
  • Çok zor rahatlamak ve zihnin sessizleşmesi,
  • Öz güven eksikliği, yalnızlık hissi, kendini değersiz ve kötü hissetmek,
  • Diğer insanlardan uzaklaşmak.

ERKEKLERDE STRES İŞ HAYATINA YANSIYOR

Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı

Erkeklerde yoğun olarak zihinsel ve mental açıdan etkisini gösteren stres, gün içinde işlerin ve görevlerin yerine getirilmesinin önüne geçer. Genellikle erkeklerin zihinsel faaliyetlerini engelleyen stres, özellikle iş hayatını oldukça olumsuz etkiler. Stresin zihinsel belirtileri ise şu şekildedir;

  • Sürekli endişe hali,
  • Düşüncelerin hücum etmesi,
  • Unutkanlık, dağınıklık ve karışıklık,
  • Odaklanmada güçlük çekmek ve dikkat eksikliği,
  • Muhakeme gücünde düşüş,
  • Kötümser olmak ve her olayın kötü tarafını görmek.

STRESİN VÜCUDA ETKİSİ

Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı

Yaygın olarak bilindiği üzere, tehlikeli ve stresli anında insanda ortaya çıkan “savaş ya da kaç” yanıtı, bedeni yoğun bir fiziksel etkinliğe hazırlar. Günlük yaşamdaki stres, insanı savaş ya da kaç yanıtına hazırlamak yerine bedensel hastalıklarına yatkın hale getirir. Freud’a göre “Beden Ruh’un Tiyatrosudur!” Yani ruhumuzda olan her değişiklik bedenimize yansır. Zihinsel veya ruhsal olarak yaşadığımız stresten ötürü birçok bedensel ve tıbbi sorun ortaya çıkabilir. Bunlar;

  • Cilt Hastalıkları
  • Hipertansiyon
  • Kalp rahatsızlıkları
  • İritabl bağırsak hastalıkları
  • Gastrit, ülser
  • Tiroid
  • Bağışıklık sistemi hastalıkları
  • Kanser

STRESLE BAŞA ÇIKMANIN 5 ADIMI

Kadınlar mı yoksa erkekler mi strese daha dayanıklı

Hayat, bir tecrübe ve yolculuktur, tamamen kendi yaptığımız seçimlerden oluşur. Bu günden başlayarak stressiz yaşama doğru ilk adımınızı atın.

  1. Kaynağı bulun, sizi neyin strese soktuğunu belirleyin.
  2. Egzersiz yapın, mutluluk hormonunuzu arttırın.
  3. Kendinize vakit ayırın, hobilerinizi günlük yaşamınıza dahil edin.
  4. Espri yapın, güldüğünüzde beyniniz stresle savaşır.
  5. Kendinizi ve duygularınızı bastırmayın, duygularınızı dışa vurmak stresinizi azaltır.
False