GeriDuygu Almaz Dikkat dağınıklığı, göz teması kuramama sebebi!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Dikkat dağınıklığı, göz teması kuramama sebebi!

Dikkat dağınıklığı, göz teması kuramama sebebi!
Abone Olgoogle-news

Göz teması kuramama probleminin en etkili tedavi yöntemi ise psikoterapidir.

Yetişkinlerde göz teması kuramama durumunun yaygın olarak başlıca nedenlerinden ilki; sosyal fobidir. Farkında olmadan sosyal fobi yaşayan insanlar, iletişim konusunda başarısız olurlar. Sosyal fobi; başkaları tarafından onaylanmama durumu, risk almama, iletişim anında iletişimi devam ettirememe durumundan kaynaklanır. En çok iş hayatında bulunan yetişkinlerde görür. 

Bu kişiler;

  • İletişim esnasında karşısındaki kişiyi dinlerken bütünlük sağlayamazlar.
  • İlk cümleyi genelde unuturlar ve konuşmanın belli bir bölümüne odaklanıp tek kelimeye takılırlar.
  • Tepki verirken heyecanlanırlar, göz kontağı kurmazlar ve cevap hazırlayamazlar. Bu sebeple dikkat dağınıklığı da bu duruma eşlik eder.

DİKKAT DAĞINIKLIĞI GÖZ TEMASINI OLUMSUZ ETKİLİYOR

Dikkat dağınıklığı, göz teması kuramama sebebi

Göz kontağı kuramamanın diğer bir nedeni de dikkat dağınıklığıdır. Kişi uzun süreli dikkat sağlayamaz. Odaklanma dediğimiz dikkatin tek bir yere, konuya yöneltilememesidir. Bu durum uzun süreli belleğin işlevinin tam sağlanamamasından da kaynaklanır. Dikkat ve odak sorunu olduğunda da kişi göz teması kuramayabilir, ilgi ve göz iletişimi sürekli başka yere kayabilir. 

Bu iki neden; kişide süreç boyunca gerginlik, heyecan, iletişimsizlik meydana getirir. Bilinçaltında yer alan “Herkes beni izliyor” düşüncesi onaylanmama, reddedilme korkusunu meydana getirir. 

GÖZ TEMASI KURAMAYAN KİŞİLER İÇİN YAPILABİLECEKLER

Dikkat dağınıklığı, göz teması kuramama sebebi

  1. ”Asla ama aska yere bakma” cümlesi ile ilgili öykü oluşturma (Öykü; göz teması kurmanın olumsuz sonuçlarına hitap edecektir),
  2. Göz teması kurmanın evrensel ve kültürel anlamlarını araştırma ve kişide kültürel bir anlam oluşturma (Yalan söyleme, güvensizlik, umursamama gibi anlamlarından kişinin sakınması),
  3. Nefes egzersizleri yapma,
  4. Belli sürelerle az başlayıp hayal kurdurma (odaklanma sağlanması),
  5. Parmak takibi,
  6. Kişiyi yüreklendirme, kişisel örnek verme, harekete geçirme, düzeltici geribildirim,
  7. En etkili yöntem ise psikoterapi (Terapi bilişsel süreçler ile belleğin işlevini artırmaktadır).
False