GeriBaturalp Beşer Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler

Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler
Abone Olgoogle-news

Çeşitli nedenlerden dolayı dizlerinizde ağrılar olabilir. Daha önce dizinizden bir sakatlık geçirmiş olabilir ve yeteri kadar güçlendiremediyseniz ağrı oluşabilir. Menisküslerizde (iç ya da dış) küçük yırtıklar olabilir, üst ve arka adaleniz de eğer kuvvetli değilse dizlerinizde ağrı olabilir.

Diz ağrısı çekenler ya da ileride diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler:

Kilo fazlanız olabilir, işiniz gereği uzun süre ayakta kalmanız gerekiyor olabilir, bunlar gibi bir çok neden dizlerinizde ağrılara neden olabilir. Ama bacaklarınızda üst ön ve arka adaleniz kuvvetli olursa bu ağrılarınız azalacak, hatta tamamen bitecektir. Şimdi bu egzersizlere göz atalım:

1- Yere oturun, ellerinizi arkaya koyarak destek alarak bacaklarınızı uzatın. Ayak parmak uçlarınızı kendinize doğru çekerek dizinizi kırmadan yukarıya doğru kaldırın.

3 set 10-15’er tekrar yapabilirsiniz ve tekrarlar sonunda 10 tekrar da kısa kısa bacağınızı yukarı kaldırın.

Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler

Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler

2- Yere oturun, ellerinizle destek alarak bacaklarınızı uzatın.Havluyu rulo şekline aldıktan sonra dizinizin altına yerleştirin ve dizinizin alt kısmı ile havluya baskı yapıp 2-3 saniye tutup bırakın.

 Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler 

 Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler

3- Sırtınızı duvara yaslayın, sandalyede oturur pozisyona gelecek şekilde poponuzu aşağıya doğru kaydırın ve o pozisyonda maksimum sürede durmaya çalışın. Dizlerinizin 90 derece olmasına dikkat edin.

 Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler 

 Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler

4-Sırt üstü yatın,ayaklarınızı yere basın ve poponuzu sıkarak yukarı kaldırın ve indirin.3 set 15 tekrar yapabilirsiniz.

 Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler 

Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler

5-Sırt üstü yatın, ayaklarınızı yere basın, poponuzu sıkarak yukarı kaldırın, bir bacağınızı yukarı kaldırın ve bacak yukarıda olacak şekilde poponuzu kaldırıp indirin. 3’er set 10-12’şer tekrar yapabilirsiniz.

 Diz ağrısı çekmek istemeyenler için evde yapabileceğiniz egzersizler 

False