GeriBanu Çeçen Yeni yıl umutlarınız suya düşmesin!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yeni yıl umutlarınız suya düşmesin!

Yeni yıl umutlarınız suya düşmesin!

Yaşam Koçu Banu Çeçen’den iradenizi güçlendirecek egzersizler.

Yeni yıl, yeni hedefler ve yeni umutları da beraberinde getiriyor. Peki, siz yeni yıl hedeflerinizi gerçekleştirmek için gereken irade gücüne sahip misiniz? Yaşam Koçu Banu Çeçen, iradenizi güçlendirecek egzersizleri anlattı.

İrade, bir şeyi yapıp yapmamaya karar verme gücüdür. İstemediğinizde de yapmanız gerekeni yapabilmenizi sağlar. Duygularınızı, davranışlarınızı ve düşüncelerinizi kontrol edebilmenize yardımcı olur. İrade, başarılı ve mutlu bir hayatın anahtarıdır.

Peki, siz irade denen bu güce sahip misiniz? Değilseniz, bilmeniz gereken bir şey var, iradesizlik kaderiniz değil. İradenizi çalışarak güçlendirebilirsiniz. İradeyi de zihinsel bir kas gibi düşünün. Egzersizlerinizi yaptıkça iradeniz güçlenecektir.

İrade için egzersizler

  1. İradeli olmayı isteyin ve iradeli olacağınıza inanın.
  2. Güçlü bir iradeye sahip olduğunuzda hayatınızın nasıl olacağını hayal edin. Bu hayalleri net, gerçekçi hedeflere dönüştürün.
  3. Plan yapıp programlı yaşayın. Plan yapmak bir işin yarısını tamamlamaktır.
  4. Pratik yapın. İstemediğiniz ama yapmanız gereken şeyleri hemen yapın. Ertelemeyin, beklemeyin. Yaptığınızda kazanacaklarınıza odaklanın.
  5. İradenizi akıllıca kullanın. İradenizi çok zorlarsanız tükenebilir.
  6. Enerji deponuza doldurun. Düzenli uyuyun, düzenli beslenin, düzenli meditasyon ve egzersiz yapın. Bunları yapmak için kendinizi zorlayın, çünkü bunlar iradenizi tüketmez, güçlendirir ve bir süre sonra alışkanlığa dönüşür.
  7. Alışkanlık edinin. Hayatınızın bir bölümünde iradeli olursanız diğer alanlarda da irade gücünüz artar, onun için mutlaka faydalı bir alışkanlık edinin.
  8. Kendinizi olumlu telkinlerle programlayın. "Her geçen gün iradem güçleniyor" gibi kendi olumlama cümlenizi her gün inanarak içinizden birçok kez söyleyin. 

False