"Vahap Munyar" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Vahap Munyar" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Vahap Munyar

Yassıada'da Bizans kalıntıları canlanacak

3 Eylül 2018

- Burası 860 yılında adada sürgün olarak kalan Patrik Ignatios tarafından yaptırılmış. Kilisenin altında mahzen-dehlizler var.

Hisarcıklıoğlu, TOBB Başkan Yardımcıları Ali Kopuz, Tamer Kıran ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Şaban Karamehmetoğlu ile birlikte dehlize yöneldik. Hisarcıklıoğlu ile dehlize girerken, Mesa yöneticisi bilgiyi verdi:

İşte yeni Yassıada

2 Eylül 2018

TÜRKİYE Odalar ve Borsalar Birliği’ne (TOBB) bağlı Gümrük ve Turizm İşletmeleri A.Ş. (GTİ) Yönetim Kurulu Başkanı, Nevşehir Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Arif Parmaksız’dan son 6 aydır ısrarla istedim:

- Yassıada’ya gidelim. GTİ’nin “yap-işlet-devret” modeliyle üstlendiği “Demokrasi ve Özgürlük Adası” projesini görelim.

Sonunda 31 Ağustos 2018 Cuma günü için sözleştik. Fotoğraf ustası Sebati Karakurt’la birlikte Ataköy Marina’da Parmaksız’la buluştuk. Projenin müteahhidi Mesa’nın GTİ için kiraladığı tekneyle yola çıktık. Parmaksız, söze 3-4 yıl önce Yassıada ve Sivriada’yı Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan 29 yıl süreyle devraldıkları günlerden girdi:

25 kuruşu yok diye Beşiktaş İskelesi’nde gece 4 saat bekledi

31 Ağustos 2018

- Haydi Enver, Emirgan’a gidelim. Bir de top alalım, orada oynarız.

İki liseli delikanlı İstanbul’un Anadolu yakasındaki Haydarpaşa’dan Avrupa yakasına geçip önce Rumeli Hisarı’nı gezdi. Sonra Emirgan’a gitti. Bir plastik top alıp bütün gün oynayıp koşturdu. Akşama doğru yorgun düşünce Enver Yücel, arkadaşına döndü:

- Mehmet Ali, gel şurada birer çay içelim.

Aydınlar uyardı:

- İçmeyelim bırak, pahalıdır burası...

Yücel ısrar etti:

- Boş ver, içelim. Bardakları denize atarız, çay içtiğimizi anlamazlar.

Çayları içtiler, denize atmaya fırsat bulamadan garsonlar bardakları topladı.

Yazının devamı...

Arkadaşını getir çeyrek altını götür

27 Ağustos 2018

Güldağ’a da gösterdim:

- Özcanlar, Tekirdağ Köftesi yapar. Bu bölgede ilk kez gördüm. Yeni açılmış olmalı.

Bunun üzerine Özcanlar’da mola verdik. Çalışanlara restoranın ne zaman hizmete girdiğini sorduk:

- 2 aydır buradayız.

Yazının devamı...

Bodrum'a gittik 'müze hastane' sahibi olduk

26 Ağustos 2018

- Bodrum’a da bir Amerikan Hastanesi açmamız konusunda çok talep var. İncelemenizi yapın, açabilecek durumda mıyız bir bakalım.

VKV Sağlık Kuruluşları yönetimi, incelemesini yapıp, Koç Ailesi’ne görüşünü bildirdi:

- Bodrum’da sıfırdan bir hastane inşa etmek yerine, ilçede yer edinmiş mevcut bir hastaneyi satın almak daha doğru olacak.

Bu doğrultuda adım atıldı:

Yazının devamı...

Çalışan ele cehennem ateşi değmez

24 Ağustos 2018

Prof. Elik, hutbe öncesi Kale Grubu’nun kurucusu rahmetli İbrahim Bodur’la ilgili şu cümleyi kullandı:

- Fabrika bacaları ile cami minaresini yan yana getirmeyi, maddi ve manâ dengesini hassasiyetle kurmayı başarmış, yaşama zevkini yaşatma aşkına dönüştürmeyi kutsal bir vazife bilmiş...

Ardından hutbenin konusunu cemaatle paylaştı:

- Üretim ve İstihdamın Dinî ve Milli Açıdan Önem ve Değeri...

Yazının devamı...

‘Say’da tıkandım ama şimdi umreye yeniden başlayacak güçteyim

21 Ağustos 2018

- Cumhurbaşkanı Gül’ün Suudi Arabistan seyahatine ekonomi yazarı olarak ikimiz davet edildik sanıyorum. Birlikte seyahat edeceğimiz için çok mutlu oldum.

Ardından sordu:

- Suudi Arabistan’a gitmişken umre yapma şansımız olur mu?

Ben de merak ediyordum:

- Abi henüz programı bilmiyorum. Keşke o şansı yakalayabilsek.

Anında görevi üstlendi:

- Dur ben Cumhurbaşkanlığı’ndaki danışmanlarına umre yapmak istediğimizi söyleyeyim.

Seyahat başlamadan bir-iki gün önce tekrar aradı:

Parası 6-7 ay sonra gelecek ürüne nasıl fiyat belirleyeceğim

20 Ağustos 2018

Gönderdiği teklifte, ürünlerinin fiyatını da market zincirinin alım ekibine bildirdi. 10 gün önce Durmuş’a yanıt geldi:

- Teklif ettiğiniz ürünleri marketimizin raflarında görmek istiyoruz.

Durmuş, siparişi alabildiklerine sevindi, sonra düşündü:

- Ürünü 10’uncu ayda istiyorlar. Ödemesini de en iyi ihtimalle Ocak 2019’da yaparlar. 6-7 ay öncenin fiyatıyla verdiğim siparişin bedelini, yine o fiyata göre tahsil etmiş olacağım.

Oturup hesap yaptı:

- Şimdiden yüzde 20 kaybımız var. Siparişi aldık artık, o market zincirinde ürünlerimizin olmasını istiyoruz.

EVSİD Başkanı Burak Önder, Yardımcısı Oğuzhan Durmuş, Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Kemal Albayrak ve Genel Sekreter Damla Alaman Kutanis, geçen hafta gazeteye geldi. Önder, kısa süre önce Kolombiya seyahatinden döndüklerini belirtti:

- İhracata, özellikle yeni pazarlara yüklenmeyi sürdürüyoruz. Dernek üyelerimizin toplam ihracatı 2.3 milyar dolar. Sektörümüzün kullandığı hammaddede ithalat öne çıksa da, 1.3 milyar dolarlık dış ticaret fazlamız var. Yani, net ihracatçıyız.