Öğrenciler ‘oyun kodlamak’ için yarışacak

Güncelleme Tarihi:

Öğrenciler ‘oyun kodlamak’ için yarışacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2019 16:00

Ortaokul öğrencilerinin ‘oyun tasarlama ve geliştirme’ becerilerinin arttırılması amacıyla düzenlenen ‘Oyunumu Kodluyorum Yarışması’na başvurular başladı. Her okuldan en fazla altı ekibin birer oyunla katılabildiği yarışmada, oyunun ve karakterlerin isimlerinin Türkçe olması zorunluluğu bulunuyor.

Haberin Devamı

Ortaokul öğrencilerinin ‘oyun tasarlama ve geliştirme’ becerilerinin artırılması amacıyla ‘Oyunumu Kodluyorum Yarışması’ düzenleniyor. Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı bütün ortaokulların katılımıyla gerçekleşecek yarışma, Ankara Valiliği ana sponsorluğunda yapılıyor. Yarışmaya, Eğitim Bilişim Ağı (EBA), TÜBİTAK, ROKETSAN, HAVELSAN, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği, ODTÜ Teknokent, Hacettepe Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi Laboratuvarı (H-STEM Lab), Türksat, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Güvenli İnternet Merkezi, Ankara Kalkınma Ajansı danışmanlık desteği veriyor.

Bireylere yaratıcılık, eleştirel düşünme, iletişim ve işbirliği gibi temel becerilerin kazandırılması için düzenlenen yarışmayla öğrencilerin teknolojiyi araç olarak kullanabilmesi, kod yazma becerilerinin geliştirilmesi, girişimcilik ruhunun aşılanabilmesi, avantajlı ve dezavantajlı bölgelerde yaşayanların aynı fırsat noktasında birleştirilmesi amaçlanıyor. Uzun vadede ise oyun adı ve karakterlerinde Türkçe kullanılmasının özendirilmesi, yerli ve milli dijital oyun yazılımının teşvik edilmesi, kodlamaya ilgi duyan ve kendini geliştirmek isteyen öğrencileri yarışmaya destek olan kuruluşların keşfetmesinin sağlanması ve dünyada sürekli büyüyen yazılım ve oyun pazarından Türkiye'nin aldığı paya katkı verilmesi hedefleniyor.

Haberin Devamı

‘OYUNUN VE KARAKTERLERİN İSİMLERİ TÜRKÇE OLACAK’
Yarışmasında öğrenciler, resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını bir araya getirebildikleri, animasyon ve bilgisayar oyunu tasarlayabildikleri grafik programı ‘Scratch 2.0’ üzerinden konu ve alan sınırlaması olmaksızın oyunlarını üretecek. Öğrencilerin hazırlayacağı oyunların, daha önce hiçbir yarışmaya katılmamış ve orijinal olması şartı bulunuyor. Her okuldan en fazla altı ekibin birer oyunla yer alabileceği yarışmada, oyunun ve karakterlerinin isimleri Türkçe olacak.

Yarışmaya katılmak isteyen öğrenciler, başvurularını 2 Nisan'a kadar ‘http://www.eba.gov.tr/yarisma/basvuru/oyunumukodluyorum’ internet sayfasından yapabilecek. Başvuran öğrenci ekiplerinin oyunlarının ön değerlendirmesi, akademisyen, mühendis ve uzman öğretmenlerden oluşan seçici kurul ve jüri tarafından 3-17 Nisan'da gerçekleştirilecek. Seçici kurul, oyunları 100 puan üzerinden kurgu (40), teknik kalite (30), görsellik (20), etkili ve doğru anlatım (10) şeklinde değerlendirecek ve puan verecek. Ön değerlendirme sonucunda, ilk 30'a girenler, jüri tarafından sunum için son değerlendirmeye çağrılacak. Son değerlendirmenin ardından, yarışmanın ödül töreni 25 Nisan'da BTK'de yapılacak. Ulusal düzeyde ilki geçen yıl gerçekleştirilen Oyunumu Kodluyorum Yarışması'na 58 ilden toplam 456 başvuru gelmişti.

BAKMADAN GEÇME!