Türk zeytin ve zeytinyağı Myanmar yolcusu

Güncelleme Tarihi:

Türk zeytin ve zeytinyağı Myanmar yolcusu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 13, 2016 11:48

GÜNEYDOĞU Asya ülkesi Myanmar’ın en büyük firmalarından olan ve bünyesinde 11 farklı firma bulunan ’Gulf Group of Companies’in CEO’su Ko Ko Lat, Türkiye’den zeytin ve zeytinyağı ithal etmek için İzmir’e geldi.

Haberin Devamı

Türk zeytin ve zeytinyağı Myanmar yolcusu

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Koordinasyonu’nda düzenlenen "Özel Nitelikli Alım Heyeti Programı" kapsamında Türkiye’ye gelen Gulf Group of Companies CEO’su Ko Ko Latt, Ege İhracatçı Birlikleri’nde 10 firma ile ikili iş görüşmeleri yaptı. Gulf Group of Companies bünyesindeki, K K Myanmar Co. Lt, firmasının sağlıklı gıda ürünleri ithalatı gerçekleştirdiğini anlatan Ko Ko Latt, Türkiye’den Myanmar’a sağlıklı gıda ürünleri ithal etmeyi, bu vesile ile iki ülke arasında iyi ilişkiler kurmayı arzu ettiklerini ifade etti.

Türk zeytin ve zeytinyağı Myanmar yolcusu


Mynamar’da ağırlıklı olarak çok da sağlıklı olmayan palm yağı tüketildiğini anlatan Latt, "Zeytinyağı ise fazla bilinmiyor. Ülkemizde palm yağı yerine daha faydalı ve sağlıklı olan zeytinyağının tüketilmesini amaçlamaktayız. Mynmar’daki zeytinyağı pazar fiyatlarını ve talepleri araştırıyoruz. Umuyorum ki bu pazarda hem Türkiye hem de Mynmar için karşılıklı fayda sağlayacak anlaşmalar gerçekleştireceğiz" diye konuştu.

50 MİLYONLUK PAZAR

Türkiye’nin 2014/2015 sezonunda Myanmar’a 90 bin dolarlık zeytin ve zeytinyağı ihraç ettiğini belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Renklidağ, 50 milyon nüfuslu Myanmar’ı keşfedilmeyi bekleyen, gelişebilecek bakir bir pazar olarak gördüklerini kaydetti. Myanmar’ın en büyük gruplarından biri olan Gulf Group of Companies ile başlayan işbirliğinin devamını arzu ettiklerini anlatan Renklidağ, "Türkiye’de son 15 yıldaki ağaç varlığı sayısının artışı önümüzdeki yıllarda rekolte artışını beraberinde getirecek. Türk zeytin ve zeytinyağının katma değere dönüşmesi için tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı kesintisiz sürdüreceğiz" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!