GeriFatma Kocaman Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık
Abone Olgoogle-news

Sadece beslenmeye dikkat etmekle olmuyor!

Sağlıklı yaşamak göründüğü kadar kolay değil. Bazı bireyler sadece diyette yapacakları değişikliklerle ve biraz egzersiz yaparak sağlık problemlerini eriteceklerini düşünüyorlar. Oysa sağlınıza bütünüyle dikkat etmelisiniz. İşte, sağlığınızı olumlu etkileyecek 9 alışkanlık…


HAZIR GIDA TÜKETİMİNDEN UZAK DURUN

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Hem işlenmiş ürünlerin içeriğindeki maddelere karşı oluşan intoleransı engellemek hem de yine işlenmiş ürünler nedeniyle yaş artışı, metropol yaşamının getirdiği stres, düzensiz/yetersiz uyku ile hücre içinde oluşan serbest radikallerin daha da artmasını engellemek için hazır gıda tüketiminden uzak durmak gereklidir.


EGZERSİZ YAPMAYI İHMAL ETMEYİN

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Eğer yeterli enerjiyi hissediyorsanız her gün yorucu olmayan egzersizler yapın, örneğin 30 dakika yürüyün. Bedeniniz aynı yerde ya da alanda sürekli oturduğunda ya da bulunduğunda hasta hissedecektir.

Eğer yeterli enerjiniz olmadığını düşünüyorsanız, kendinizi çok zorlamayın. Sadece farklı bir alanda bulunmaya çalışın.


ÇOK GEÇ UYUMAYIN

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Bu çok basite alınan ama sağılığınızı çok fazla etkileyen bir konu. 23:00 sularında uykuya dalmanın yaşamınızda ne kadar olumlu bir etki yarattığına inanamayacaksınız.

Eğer insomnia gibi uyku problemleriniz var ise esansiyel yağların etkisinden yararlanabilirsiniz.


RUHUNUZU BESLEYİN

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Ruhunuzu beslenmeyi de ihmal etmeyin. Unutmayın beden, akıl ve ruh ile bir bütünü oluşturur.


İŞİNİZİ SEVİN

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Nerde olursanız olun iş ya da okul, yaptıklarınızdan keyif alın ya da bunu deneyin. Eğer gününüzü korkutucu buluyorsanız ne yaptığınıza ve amaçlarınıza bir göz atın.


EĞLENMEK İÇİN VAKİT AYIRIN

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Haftanın belli zamanlarını eğlenmek için ayırın. Bazen hiçbir şey yapmamak da bir eğlence olabilir. Kendi kendinize geçireceğiniz zamanlar da sizi mutlu edecek, bu bedeninize de yansıyacaktır.


SİZİ DESTEKLEYEN KİŞİLERLE ZAMAN GEÇİRİN

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Kendinizi izole ettiğinizde sorunları çözmek daha da zorlaşacaktır. Başkalarıyla geçirdiğiniz vakitler sizin iyiliğiniz, sağlığınız için çok önemlidir. Bazıları destek beklerken, bazıları da önerilerinizi duymak isteyebilir. Bu alışveriş karşılıklı bireyleri daha da mutlu hissettirecektir.


OLUMSUZ DÜŞÜNCELERDEN ZİHNİNİZİ ARINDIRIN

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Uykuya dalmadan önce bedeninizle, hücrelerinizle konuşun. Çünkü yaşamınız sizin beklentilerinize göre şekillenmektedir. Düşüncelerinizi değiştirmezseniz duvarlarınızdan da kurtulamazsınız. Beyniniz sizin ona lanse ettiğiniz sözcükleri kabul eder. Eğer sürekli ‘Ben hastayım’ , ‘Her zaman şişman olacağım’ ‘Çikolatadan asla uzak duramıyorum’ gibi cümleler kurarsanız bedeniniz bunu kabullenecek ve siz sağlıksız, başarısız, kontrolsüz bir birey olacaksınız. Kendi kendinize beyninizde dönen olumsuz ifadelerden vazgeçin. Gerçekten değişmek istiyorsanız, önce düşüncenizi değiştirin.


TERAPİK YAĞLAR VE BİTKİLER KULLANMAYA BAŞLAYIN

Ömür boyu sağlığınızı etkileyecek 9 alışkanlık

Bu madde size ilginç gelebilir. Fakat bitkilerin faydalarından ve esanslarından yararlanmak sizi olumlu yönde etkileyecektir. Yağlara ulaşamıyorsanız, bitki çayı demler gibi bulunduğunuz ortamda kullanabilirsiniz.

Örneğin:

Lavanta yağı, gerginlik ve uyku sorunlarına iyi gelecektir.
Ardıç, iştah kontrolünü sağlayacaktır.
Nane yağı, iştahınızı baskılayacaktır.

Beslenme ve Diyet Uzmanı
Fatma Kocaman

False