Spor arkadaşım Veli Ağbaba

Haftada üç gün spor yapmazsam olmaz... Sabahın köründe spora giderim. Bir sabah salonda bir baktım tanıdık bir sima... Üstelik ağırlık kaldırıyor. Hemen yanına gittim, “Vay Veli Bey spor ha, acaba hangimiz daha çok ağırlık kaldırıyoruz” dedim. Başladık gülmeye... Genelde onu basın toplantılarından, gergin siyasetten tanıyorsunuz. Aslında esprili ve sportmen biri. Bakın:

Haberin Devamı

16 yıldır spor yapıyor.

Kilo sorunu nedeniyle başladı. Sonra da alışkanlık oldu.

Spor arkadaşım Veli Ağbaba

Doğada yürümeyi seviyor.

Spor merkezinde hoca eşliğinde ağırlık çalışıyor.

Meclis’te yürüyüş güzergâhı oluşturdu.

Yine Meclis’te basketbol oynuyor.

Spor arkadaşım Veli Ağbaba

40-50 ŞINAV ÇEKİYORUM

CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba sporu neden yaptığını da neler hissettiğini de anlattı:

“Ağırlık çalışmak insanın vücudunun zindeliğini artırıyor. Herkese tavsiye ederim.

Yürümek ve spor insanı inanılmaz rahatlatıyor, psikolojisini düzeltiyor, mutluluk veriyor. Meclis’in iç duvarlarından bir tur attığınızda 2 bin 700 metre yürüyorsunuz. Biz arkadaşlarımızla birlikte ortalama 4 tur atıyoruz. Bütün milletvekillerine Meclis’te spor yapmayı, yürümeyi tavsiye ederim.

Haberin Devamı

Fırsat olursa 30 km’ye kadar yürüyebiliyorum.

Spora ilk başladığımda 5 şınav çekiyordum, şimdi ara vermeden 40-50 tane şınav çekebiliyorum.”

EN YAKIN ARKADAŞI ÖZGÜR ÖZEL’İN BAŞINA GELENLER

Veli Ağbaba ve CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel yıllardır yakın arkadaşlardır. Dolayısıyla ikisini sık sık bir arada görürsünüz. Ağbaba’nın spor aşkı Özel’in omzunu kırmış. Bakın nasıl anlattı Veli Ağbaba:

“Dağ bayır yürütmenin başıma iş açtığı da oldu. Bir keresinde Eymir’de Özgür Özel’i az kalsın kaybediyorduk. Eymir’de motokrosçuların tırmandığı yere Özgür Özel’i zorla çıkardım. Özgür orada düştü ve omzunu kırdı.

SPOR, SİYASETİN STRESİNİ ALIYOR

“Spor, siyasetin tüm stresini alıyor. Ve insanı daha enerjik yapıyor” diyen Veli Ağbaba’ya ben de bir ek yapayım: “Spor gazeteciliğin de tüm stresini alıyor. Önce akıl sağlığına iyi geliyor.” Bir de çağrım var: “Veli Bey, bir sabah hocalarımız hakem olsun, kick boks yapalım. Ne dersiniz?”

Spor arkadaşım Veli Ağbaba

Haberin Devamı

ALKIŞLAR NUREDDİN NEBATİ’YE

HAZİNE ve Maliye Bakanı’nın politikalarını destekleyenler de eleştirenler de olabilir. Herkese saygım var. Bakan Nureddin Nebati ile Birleşik Arap Emirlikleri’nde altın standlarının önünde sohbet ettik. “Yastık altı altınların ekonomiye kazandırılması için müşteri arıyorum” diyerek, benim meraklı sorularım üzerine düzenlemeyi anlattı. Sonra da bombayı patlattı. Cebinden telefonu çıkarttı, “Uykusuz” dergisinin kapağını gösterdi ve başladı gülmeye, tabii biz de...

Kendisi ile ilgili karikatürlere kızmıyor, aksine bol bol gülüyor.

Hatta bazılarını telefonunda saklıyor. Gösterdiği karikatürler için “Çok zekice ve komik” dedi.

Haberin Devamı

“Hakaret olmadığı sürece sorun yok, bunlar hayatın hoş yanları” diye ekledi.

Yeni yıl gecesi ise eşi ve çocuklarıyla kendisi hakkında esprili videoları izleyip bol bol gülmüşler.

Bu hoşgörü ve espri anlayışı karşısında “Bravo Nureddin Nebati”...

ÖZEL HALK OTOBÜSLERİNDEN ÖTV VE KDV’SİZ AKARYAKIT TALEBİ

ZAMAN zaman çeşitli sektörlerin ekonomideki sıkıntılardan kaynaklanan sorunlarını sizlerle paylaşıyorum. Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği Başkanı Ercan Soydaş ile Tüm Özel Halk Otobüsleri Kooperatifleri Birliği Başkanı Kurtuluş Kara, Hürriyet Ankara’yı ziyaret ettiler. Sorunlarını paylaştılar. Seslerini duyan olur umuduyla ben de sizlerle paylaşıyorum:

Haberin Devamı

Özel halk otobüsü işletmecilerinin en büyük gider kalemi akaryakıt. Yıllardır ÖTV ve KDV’den arındırılmış akaryakıt almak üzere mücadele veren işletmecilere halen bu imkân tanınmamıştır. Sahada direkt olarak nihai tüketiciye yansıyacak hakkın verilmesi, uzun zamandır hak ettiği zamları almadan çalışmakta olan işletmeciler için de bir çıkış noktası olabilecektir.

Büyükşehirlerde ücretsiz ulaşım hizmeti sağlanan vatandaş oranı günlük yolcunun yüzde 32’sine ulaşmakta. İndirimli ulaşım imkânı sağlanan vatandaşların oranı yüzde 28. Tam bilet ücreti ödeyen yolcu sayısı tüm yolcuların yüzde 48’ini geçmemekte.

Türkiye’de tek ücretsiz hizmet yaptırılan özel sektör olan özel halk otobüsü işletmecilerinin ücretsiz ve indirimli yolcu taşıma yükünü daha fazla kaldırma imkânı kalmamıştır.

Haberin Devamı

Ücretsiz taşımanın bir araca maliyetinin en azından yarısı devlet tarafından karşılanmalı ya da biniş başına ödeme yapılmalıdır.

Halk otobüsleri işletmeciliği için kanuni bir düzenleme çıkarılmalıdır. Tüm işletme metotlarının kalıcı olarak standart hale getirilmesi gerekmektedir.

Özel sektörün hizmet verdiği ancak fiyat belirleme yetkisinin siyasi otoritede olduğu sektör, ekonomik koşullar göz ardı edilerek uzun süre fiyat artışı yapılmadan yok olmaya mahkûm edilmektedir.

Yazarın Tüm Yazıları