Erdem Özcan

Görünmez kaza!

11 Ocak 2022
Türkiye Kupası maçında, Denizlispor Galatasaray’ı elerken Bandırmaspor da Malatyaspor’u elemişti.

Bakalım bu maçta “horoz kim?”, hangi takım üstünlük sağlayacak diye merak konusu olan maç Denizlispor’un hiç beklenmedik bir şekilde galibiyetiyle bitince “Horoz kim?” belli oldu...
Denizli’nin horozu sadece kendi çöplüğünde değil başka çöplükte de ötmeyi başardı...

3-0’DAN KAYBETMEK...

Hem de ne “ötmek”...
3-0 mağlubiyetten sonra atılan 4 gol büyük iş başardı.
Hâlbuki Bandırmaspor ilk devrede deplasmanda Denizlispor’u 2-0 yenmişti. Tabii bu galibiyetin bir kez daha yenecek manasına gelmediği işte bir kez daha belli oldu.
İlk yarıda misafir takım kendi kalesine attığı golden sonra elbet bir süre şok yaşaması normaldi. Bandırmaspor da bu “şok” süresini kısa aralıklarla attığı 2 gol ile değerlendirmeyi başardı.

Yazının Devamını Oku

Gemisi olmayan Bandırma

31 Aralık 2021
Bursa’nın denizden irtibatlı iskelesi Mudanya’nın Güzelyalı iskelesinden yapılan İstanbul’a olan feribot seferleri iptal edildiği için yeni yıldan itibaren yapılmayacağıyla ilgili haberleri görünce, “sanki biz de var mı?” diye kime sorsam, “Hayır, yok” dediler...

Ancak yeni bir kararla Mudanya-İstanbul (Yenikapı) hızlı feribot seferlerine devam kararı alındığı duyuruldu. Çok isabetli bir karar sonrası Mudanya feribotuna kavuştu.
Ya Bandırma..?
*
Bandırma ticaret ve ekonomisinden övüne övüne bahsedilirken; İstanbul, İzmir Bursa ve Balıkesir gibi önemli kentlere kara yolu yanında, tren ve deniz yoluyla da kolay ulaşımın sağlandığından bahsederiz. Bandırma’yı tanıtım yazılarında da bu özellik belirtilir...
1 yıla yakın zamandan beri yapılmayan tren seferlerinin yeniden başlamasından sonra şimdi sıra geldi eylül ayından beri yapılmayan feribot seferlerine...
Yolcu talebinin çok olduğu yaz aylarında her gün yapılan İDO’nun feribot seferleri eylül ayından beri yapılmadığı için Bandırma’nın İstanbul ile olan deniz ulaşımı sadece 1 sefer “yapılabilen” deniz otobüsüne kaldı. Dikkat edilirse yapan değil “yapılabilen” dedim; çünkü feribot seferi olmadığı için mevcut seferleri yapan deniz otobüsünün sefer yapması rüzgâra bağlı; yani ama lodos, ama poyraz izin verirse... Bir yıl içinde defalarca seferlerin iptal edildiği düşünülürse siz yolcuların çektiği eziyeti düşünün.
*

Yazının Devamını Oku

Atamayana attılar

7 Aralık 2021
Lodos yağmuru altında ılık bir havada oynanan maçta Bandırmaspor ilk 15 dakikada sakin ve temkinliydi. Önceki maçlara göre oyunun başında hücumdan çok savunmada kalmayı tercih ediyordu ama Gençlerbirliği de boş durmuyor tehlikeli gol pozisyonlarıyla galibiyet sinyalleri veriyordu.

Maç uzun süre denk kuvvetlerin mücadelesi şeklinde geçti. İki takım da gol pozisyonlarını cömertçe harcadılar ve sonunda “atamayana atarlar” gerçek oldu. Penaltı kaçtı, Keny 65. dakikada kaleci kaleden çok uzakta iken topu boş kale yerine dışarı gönderdi. 4 haftadan beri bileği bükülmeyen Bandırmaspor, Geneçlerbirliği karşısında alınan 2-1’lik mağlubiyetle 4 maçlık yenilmezlik serisi sona ermiş oldu. Borda beyazlı takıma 1-0 mağlup iken penaltı kaçırmanın bedeli ağır oldu. Dahası var.
*
2. penaltıyı 3 gün önce Urfaspor’a atılan 5 golün 4’ünü atan Manaj çok teknik bir vuruşla yapınca böylesine golcü bir oyuncuyu yani 3 gün önce 5 golün 4’ünü atan Manaj’ı oyunun bitimine 15 dakika kala Landel’in yerine oyuna alırken neden 75 dakika beklendi diye düşünmeden edemedim.
Kanatlardan 2 kez çok tehlikeli gelen Musa’nın, topu yandan dışarı göndermesi Bandırmaspor için gerçekten şans idi. Ev sahibi Bandırmaspor ise ilk tehlikeli hücumunu Doğan Can ve Bendtley ile yaptı .Yani özetle her iki takım da dikkatliydiler ve gol için fırsat kollarken karşılıklı gol kaçırma yarışına girmeleri maça renk kattı. Şans bir tarafa, konuk ekip iyi oyunuyla galibiyeti hak etti diyebilirim. Bandırmaspor da mağlubiyeti hak etti demek yanlış olur. Fırsatları değerlendiren Gençlerbirliği oldu. 4 haftadan beri mağlubiyet yüzü görmeyen Bandırmaspor’u çok iyi analiz etmişler. Süratli ve kaliteli oyuncularıyla sahadan 2-1 galibiyetle ayrılırken değerli bir galibiyet almış oldular.

Yazının Devamını Oku

3 altın puan

23 Kasım 2021
Yıllar sonra iki takım bir kez daha Bandırma’da çok güzel bir havada ve çok güzel bir sahada karşı karşıya geldi.

“Çok güzel bir saha”da deyince Bandırmaspor’un ilk oynadığı eski 17 Eylül Stadyumu’nun önce çamurlu sonra kömür tozlu sahası geldi gözümün önüne.
Son 30 yılın oyuncuları gerçekten çok şanslıydılar...

ÇOK DEĞERLİ 3 PUAN

Puan sıralamasında 5. sırada olan Bandırmaspor, 7. sırada olan güçlü rakibi Kocaelispor karşısında alacağı 3 puan bordo beyazlı ekibi birkaç sıra ileriye taşıyabilirdi. Nitekim Bandırmaspor rakibi karşısında topla daha fazla oynayan, tatlı sert ve etkili savunma, yerinde müdahaleler ve başarılı bir oyun sonunda çok değerli 3 altın puanın sahibi oldu.
Kocaelispor ise böylesine disiplinli bir takım karşısında fazla yapacağı bir şey yoktu.

KANATLARIN SAYESİNDE

Bandırmaspor oyuna kendinden emin başladı. 15. dakika Levent çok önemli pozisyonu harcamasa Bandırmaspor 15. dakikada 1-0 öne geçecekti.

Yazının Devamını Oku

Otobüs durağı

12 Kasım 2021
Büyük tepki çeken Bandırma’da Cumhuriyet Caddesi’nin araç trafiğine kapatılması teklifinden sonra…

 

Şimdi de İnönü Caddesi Sunullah otobüs durağı ile Tekel durağının kaldırılmak istenmesi büyük tepkilere neden oldu.
Artık bu parlak fikir! kimden kaynaklandıysa…
Gerekçe nedir diye sorulursa; böylece İnönü Caddesi’ndeki sıkışık olan trafik rahatlayacakmış… Hâlbuki bu cadde tek yönlü olduğu için bazı saatler hariç öyle önemli bir sorun yaşanmıyor…
Konuyla ilgili çıkan haberlerden sonra özellikle sosyal medyada tepkilerini dile getirenler ‘Bu düzenleme vatandaşa eziyetten başka bir şey getirme’ diyerek tepki göstermekte bana göre haklıydı.
Halk otobüsleri ana durağına gitmenin pek kolay olmadığını görmek lazım. Oraya gitmek için araç trafiği çok yoğun olan Menderes Meydanı’na 4 ayrı istikametten gelen motorlu araçların arasından geçmek gerekecek.
*

Yazının Devamını Oku

Bandırma tren bekliyor

4 Kasım 2021
Bandırma –Balıkesir-İzmir arasında ilk kömür yakıtla çalışan kara trenlerle, 1911 yılından itibaren yük, 1927 yılından beri de yapılan yolcu tren seferleri zaman içinde modernize edilerek daha sonra dizel yakıtla, son olarak da elektrik enerjisiyle yapılmaya başlandı. Önce 2006 tarihinde 6 Eylül Ekspresi, bir yıl sonra da 17 Eylül Ekspresi hızlandırılmış tren seferleri Bandırma’da yapılan törenle Bandırma-İzmir seferlerine başlamıştı.


Son 5 yılda hızlandırılmış ve elektrikli tren seferleri devam ediyordu. Tâ ki koronanın dünyayı esir aldığı güne kadar.
Günde karşılıklı 2 sefer yapan trenler hem ucuz hem emniyetli bir ulaşım aracıydı.
97 yıldan beri yapılan tren seferlerinin ilk istasyonu Bandırma Gar iken son istasyon da İzmir (Basmane) istasyonuydu. Bu iki istasyon arasında Susurluk, Balıkesir, Manisa ve Akhisar dahil tam 21 tren istasyonu mevcut.
Pandemi başladığı 2 yıl önce tüm ülkede tren seferleri, İDO gibi deniz yolları ve karayolu seferleri iptal edilmiş, yani bir başka deyişle “askıya” alınmıştı.
Ancak işler 2 yıl içinde değişti…
Korona günde hala 200-250 can almasına rağmen tedbirler gevşetildi. İDO denizyolları ve karayolu taşımacılığı yeniden başladı.

Yazının Devamını Oku

Kilometrelerce sahil yolu

15 Ekim 2021
Önceki gün bir televizyon kanalında Tekirdağ ile ilgili tanıtım yapılırken sunucu, sahil yoluyla ilgili “kilometrelerce sahil yolu…” diye bahsetti…

Gezinti alanları, yürüyüş ve bisiklet yolları, havuzlu yeşil alanlar, çocuk bahçeleri, luna park vb…
Ve kilometrelerce sahil yolu böyle uzayıp gidiyor…
Kulaklarıma inanamadım “Tamamlandığında İstanbul Tekirdağ’a akın edecek” diye de ilanlar vardı… Mutlaka başka yerlerde de böylesine kilometrelerce uzayan yollar vardır…

Fakat, “Kilometrelerce sahil yolu” deyince bizim Bandırma’da “metrelerce” olan sahil yolumuz gözümün önüne geldi…
Yani, balıkhaneden başlayıp Livatya’ya kadar giden sahil yolu…
1500 metreye yakın bir sahil yolu; ama bu sahil yolun yarısı parke döşeli, yarısı toz- toprak içinde…
Yani aslında asıl parke döşeli sahil yolu bin metre bile değil; kalanı taa 2004 yılından beri toz-toprak içinde… Yazımı yazdığım sırada toz- toprak içindeydi dün yağmur yağdı “çamur” oldu..

Nerde Tekirdağ’daki gibi kilometrelerce sahil yolu, nerde bizim metrelerce sahil yolu…

Yazının Devamını Oku

Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur

8 Ekim 2021
Öyle oldu maalesef… Terk edilmesinin ardından gerekli önlemler alınmayınca tarihi yapı 11 yılda harabeye döndü…

Ancak son gelişmelere bakacak olursak en nihayet yerlerde sürünen tarihi ‘Pertevniyal Bandırma Hastanesi’nin ayağa kalkacağına inandım.
Büyük ihmal sonunda 11 yılda harabeye dönen tescilli hastane binasına sonunda ilk kazma vuruldu.
Hâlbuki yeni hastaneye taşınacağı için terk edilen hastaneye daha ilk günlerde sahip çıkılsaydı talan edilmez harabeye dönmezdi.
Sahip çıkacak kurum belliydi; Mal Müdürlüğü…
*
Ama işte ne yapılacağı konusunda bir türlü karar verilemeyince, gerekli koruma tedbirleri de ciddi olarak alınmayınca ne hale geldiği fotoğraftan da belli olmuyor mu?.

Yazının Devamını Oku