CNN Türk, CNN için model oldu

Güncelleme Tarihi:

CNN Türk, CNN için model oldu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 25, 2000 00:00

Haberin Devamı

Genel Müdür Taha Akyol, 11 Ekim 1999'da kurulan CNN Türk'ün bir yıl içinde öngörüleri 3'e katladığını söyledi. Akyol, CNN'in, CNN Türk'ü yeni yatırımları için örnek model seçmesinden de son derece memnun.

CNNTürk Genel Müdürü Taha Akyol, kanalın yaklaşık bir yıllık geçmişi olmasına karşın, çok başarılı bulunduğunu söyledi. Akyol, CNN Türk’ü ve diğer kanallardan farklı olan yanlarını anlattı.

Geçen bir yılın muhasebesini yaparsanız, neler başarıldı, neler başarılamadı?

Bu bir yıl içerisinde üç yıllık gelişmeyi başardı CNN. Bu yalnızca benim görüşüm değil, Atlanta'da bizimle yakın ilişki içinde olan, toplantılarımıza katılan CNN yöneticilerinin de görüşü. Mesela Chris Cramer CNN Türk'ü çok başarılı buldukları için bundan böyle başka ülkelerde yapacakları yatırımlarda CNN Türk'ü model alacaklarını söyledi.

CNN Türk'ün kullandığı teknoloji, gösterdiği performans, çalışma biçimi ölçüt alınacak. Biz CNN teknolojisini kullanıyoruz, ancak çalışma tarzını tamamen değiştirdik. Başlangıçta onların dediklerini bir know how kabul edip, haber merkezinde organize ettiğimiz bir çalışma düzeni vardı. Ancak iki aylık bir çalışmadan sonra birtakım revizyonlar yapmamız gerektiğini gördük. CNN'in daha çok haber kaydına dayalı yayın anlayışını, canlı yayınların ağır bastığı bir yayına dönüştürdük.

CNN'E TEKNİK DESTEK VERECEĞİZ

Yayın politikası açısından mı yaptınız bu değişikliği, Türkiye koşullarını göz önüne aldığınız için mi?

Hem yayıncılık adına hem de Türkiye'yi göz önüne aldığımızda doğru bir karardı. Başlangıçta bunu biraz endişeyle karşıladılar. Ama şimdi bizi o kadar başarılı buluyorlar ki, model kabul ediyorlar. CNN şu anda İsrail'de bir kanal kurmakta. Onlarla yaptıkları müzakerelerde, bizle yaptıkları müzakereleri esas alıyorlar. Bu da çok sevindirici. Aynı biçimde Polonya'da mukaveleyi imzaladılar, kuruluş çalışmalarına başladılar ve bizden teknik yardım istediler. Bizim Teknik Müdürümüz Gökhan Özçelik zaman zaman Polonya'ya gidecek.

DENEME YAYINI YAPMADIK

Başarısızlık hanesinde hiçbir şey yok mu?

Başlangıçta yeni teknolojiyi kullanan her yeni televizyon gibi sıkıntılarımız oldu. Ekran karardı, bağlantılar kurulamadı. Görüntü geldi ses gitti, ses geldi görüntü gitti. Şunu da unutmamak lazım ki deneme yayını yapmadan yayına geçen tek kanal CNN'dir.

Ekonomik bilanço açısından da hedeflenen noktada mı CNN Türk?

Aynı başarıyı ekonomik bilançoda da görüyoruz. Bir yıl sonra yapılması kararlaştırılan ek yatırımları şimdi yapabiliyoruz. Yıldönümümüzü çok büyük bir moralle kutlayacağız. Acemiyken bir yılda üç yıllık başarı sağladığımıza göre, önümüzdeki yıl dört yıllık başarı sağlamamız gerekiyor.

CNN TÜRK'ÜN FARKI

CNN Türk'ü diğer kanalların ana haber bültenlerinden, yayın politikası olarak ne ayırıyor?

Esas işlevimiz her yarım saatte bir önemli olayları, süratle vermek. Çünkü insanlar iş hayatının içinde saatler boyu ekran karşısında oturup uzun bir haber programını gündüz izleyemiyorlar. Oysa o insanlar kararlarını gündüz alıyorlar ve doğru bilgiye en çok gündüz ihtiyaçları var. Başbakanın ne dediğini akşam saatlerce izleyebilirsiniz, ancak Başbakan'ın dediğine göre yatırım kararı alacaksınız, yabancı ortağınızla bir müzakereye gireceksiniz. Bunu bizim süratle ve en önemlisi anlaşılır biçimde vermemiz lazım. Dolayısıyla bir işadamının Başbakan'ın sözlerinde neye dikkat edeceğini, herkesten çok bizim bilmemiz lazım. Ben de iddia ediyorum ki bu konuda çok iyiyiz.

Bir seyirci profili araştırması yaptınız mı?

Haber kanallarının dünyada popüler kanallar dediğimiz kanallardan farkı, haberle ilişkisi olan insanların izlemesidir. Borsaya, Ankara'ya, New York'a, Washington'a, Pekin'e ilgi duyanlar, bugün ne oldu, yarın ne olacak diye soranlar haber kanallarını izler. Biz öncelikle A-B grubu denilen kesim tarafından izleniyoruz. Zaten bizim birinci hedefimiz de bu. Ekim ayından itibaren reytinge gireceğiz, ancak hiçbir şekilde reyting adına kaliteden, yayın politikamızdan hiç taviz vermeyeceğiz.

Belgesel atağı

Bu yıl belgesel izleyecek miyiz?

CNN'in bu yıl en büyük atağı Kasım'da yayınlanacak olan ‘‘Özal'lı Yıllar’’ adlı Turgut Özal belgeseli olacak. Mehmet Ali Birand ve Soner Yalçın hazırladı bu belgeseli. Bu belgeseli dışarıda yaptırmayalım, biz yapalım, dedik. Çünkü iddialı olmalı, başarımızı ortaya koymalıyız. CNN dendiğinde doğru ve süratli haberin yanı sıra, kaliteli belgesel akla gelmeli. Bunun ilk adımını ‘‘Çankaya’’ belgeseliyle attık. Bunun güveniyle bu ikinci büyük prodüksiyona girdik. Bir de Cüneyt Özdemir'in hazırladığı ‘‘Kız Kulesi’’ belgeseli var.

Yeni yayın yılının sürprizleri

Her gün saat 13.00'te Çiğdem Anat ‘‘Ajans’’ adında yarım saatlik bir haber programı sunacak. Günün gelişmiş olayları ve olacak gelişmeler ele alınacak. Yalnızca politik olaylar değil, sağlık, düzeyli magazin haberleri de yer alacak.

Saat 17.00'de Mehmet Ali Birand ‘‘Manşet’’adlı bir program yapacak. Biz bunu ‘‘Mehmet Ali Birand CNN'de günün manşetini atıyor’’ diye takdim ediyoruz. O günün Türkiye'yi ilgilendiren iç ya da dış, en hayati, en kritik olayı ne ise, Birand bu konuyu bütün perde arkasıyla, dedikodularıyla, uzman görüşleriyle, karşıt görüşleriyle, varsa konuklarıyla ele alacak.

CNN'de Rithz Khan'ın ‘‘Soru-Cevap’’ adlı interaktif programın aynısını yapacağız. Programı yapan kişi, gelen bütün soruları yönetecek. Başbakan Bülent Ecevit 12 Ekim akşamı CNN Türk stüdyolarında CNN International'ın konuğu olacak. Dünyada bir Çinli, bir Amerikalı, bir Japon, CNN Türk yazan bir stüdyodan Başbakan'la karşı karşıya olacaklar. Çok yetenek isteyen bir program. Bizde programı Yavuz Baydar yönetecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!