Bakan Özer: Öğretim birliği oluşturmayı amaçlıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Bakan Özer: Öğretim birliği oluşturmayı amaçlıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Ocak 15, 2023 12:00

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından müfredattaki kazanımların derslerde etkin bir şekilde uygulanabilmesi amacıyla ‘Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı’ hazırlandı. Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “Yeni kitabımızla öğretmenlerimizin yanında olmak istiyoruz. Onlara rehberlik ederek ülke genelinde de bir öğretim birliği oluşturmayı, benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamayı amaçlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı, dört bölümden oluşuyor. Kitabın birinci bölümünde öğretim programı okuryazarlığının ne anlama geldiği ve neden önemli olduğu; ikinci bölümüne farklı program türleri olan “eğitim programı”, “öğretim programı”, “ders planı” ve “örtük program” kavramları açıklanıyor. Üçüncü bölümde ise öğretim programlarının felsefi, toplumsal, psikolojik ve tarihî temelleri açıklanıyor; bu açıklamalar güncel öğretim programlarından alıntılarla desteklenerek öğretim programlarının temellerinin mevcut öğretim programlarına yansımaları gösteriliyor. Dördüncü bölümde de öğretim programlarının ögeleri yer alıyor.

ÖĞRETMENLERİMİZİN YANINDA OLMAK İSTİYORUZ
Bakan Özer, öğretmenlerin öğretim programlarına ait hedef, içerik, öğrenme ve öğretme süreci ile ölçme ve değerlendirme unsurları arasındaki ilişkiye hâkim olmasının kritik bir öneme sahip olduğunu belirterek şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Dersler işlenirken öğretmenlerimizin konuların kazanımlarını sadece bilgi düzeyinde değil, aynı zamanda uygulama, analiz, sentez, değerlendirme düzeylerini de ele alarak işlemeleri; öğrencilerimizin üst bilişsel, sosyoduygusal becerilerinin gelişmesini ve dersi daha iyi kavramalarını sağlayacak. Bu ders anlatım sürecinde hazırladığımız Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı ile öğretmenlerimizin yanında olmak istiyoruz. Onlara rehberlik ederek ülke genelinde de bir öğretim birliği oluşturmayı, benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamayı amaçlıyoruz. Böylece örneğin analiz düzeyinde bir kazanımın uygulamasında; ‘Analiz düzeyinde bir kazanım nedir, öğrencilerde bu kazanıma bağlı hangi becerileri geliştirmek için ne yapılmalı, nasıl bir öğrenme süreci planlanmalı ve ders nasıl işlenmeli?’ gibi bir durumu anlatmak için seçilen bazı kazanımları açıkladık, ilgili kazanımın örnek ders planlarını da ek olarak koyduk. Ayrıca hazırladığımız bu kitapla ünite, konu, kazanım, içerikte yer verilen bilgi düzeylerinin teori ile birlikte uygulamaya geçirilmesi bilgi, beceri, tutum, davranış, değer bütünlüğünün sağlanmasıyla öğrencilerimizin yetkinlik ve yeterliliklerinin geliştirilmesini hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı’na https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kutuphane adresinden erişim sağlanabiliyor.

BAKMADAN GEÇME!