GeriHamilelikte Beslenme Gebelikte beyaz yerine esmer ekmek tüketin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Gebelikte beyaz yerine esmer ekmek tüketin

Gebelikte beyaz yerine esmer ekmek tüketin

Hamilelik döneminde beslenmeyle ilgili dikkat etmeniz gerekenler...

Gebelikte sağlıklı beslenme hem annenin hem de bebeğin sağlıklı bir süreç geçirmesi için çok önemlidir. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op.Dr.Emine Kanmaz Süthan, hamilelikte beslenme biçimi ile ilgili detayları anlattı.

İlk üç ay bulantı-kusmaların yoğun olduğu bir süreçtir. Dolayısıyla düzenli bir beslenme programından bahsetmek doğru olmaz. Bu dönem de daha çok az az sık sık kuru şeyler önerilir. Fazla sulu şeyler ve açlık bulantıyı artırıcı unsurlardır.

ARA VE ANA ÖĞÜNLER ATLANMAMALI

* Sigara, alkol, pişmemiş etler (füme, salam, sucuk, çiğ köfte gibi) tüm gebelik süresince önerilmez.

* Üçüncü gebelik ayından sonra beslenme düzenlenir. Beslenme programında 3 ana 3 de ara öğün vardır (Ara öğünler ana öğünden 1,5 saat sonraki dönemi kapsar). Beslenme saatleri düzenli olmalı. Akşam 8 de son öğün tamamlanmalı, akşam 10 da ara öğün de tamamlanmış olmalıdır.

* Ara öğünde 1 porsiyon meyve yanında biraz süt, peynir ya da yoğurt ve yine az badem, ceviz, fındık alınabilir.

3. AYDAN SONRA SIVI MİKTARI ARTIRILMALI

* Gebelikte beyaz ekmek yerine esmer ekmek (tam buğday, çok tahıllı, kepek, çavdar ) tercih edilmelidir. Öğün başı 2 ince dilimi geçmemeli.

* Et ürünleri (et, balık, tavuk), süt ürünleri (süt, yoğurt, peynir), yumurta, etli etsiz tüm sebzeler, salata (limon ve zeytinyağı konulabilir. Çiğ soğan sarımsak önerilmez), günde 3 porsiyonla sınırlı meyve (1 elma, 1 armut, 1 nektarin, 2 mandalina, 3-4 kayısı, 1 avuç kiraz gibi) ara öğünde alınır.

* 3 aydan sonra alınan sıvı miktarı artırılır en başta su, ayran taze sıkılmış meyve suları, şekersiz veya az şekerli bitki çayları olabilir.

BU GIDALARA DİKKAT!

* Gebelikte fazla tuz, turşu, acılı baharatlı gıdalar, çiğ soğan sarımsak, tuzlu cipsler, çikolata, gofret atıştırmalıklar, hazır paket meyve suları, kola gazoz gibi gazlı içecekler, konserveler tüketilmemelidir.

* Pasta, börek, poğaça hamur işleri, patates, makarna, pilav az tüketilmeli, tatlı haftada 2 gün sütlü tatlı olarak tüketilmeli, kızartma yerine ızgara, buharda veya fırında pişmiş gıdalar daha çok tercih edilmelidir.

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op.Dr.Emine Kanmaz Süthan

HAMİLELİKTE İDEAL KİLO HESAPLAMA

False