Elim Kaydı

Damla’yı ilk olarak 2018 yılında çıkardığı “Çık Dışarıya Oynayalım” şarkısı ile tanıdım. O zamanlar köşemde yazmıştım. GTR müzik ailesi ile çıktığı yolculuk onun için yerinde bir karar olmuştu. Aynı müzik dilinden konuşulan bir ortamda şarkıları pişirip dinleyici ile paylaşmak şu zamanda bir hayli zorken, Damla bu imkana sahip biri olarak çalışmalarını dinleyici ile paylaşmaya ara vermeden devam etti.

Haberin Devamı

2018’de çıkardığı “Çık Dışarıya Oynayalım” söz ve müziği kendisine , aranjesi ise Aytaç Özgümüş’e ait enerjisi gayet yüksek bir şarkıydı. Ardından yayınladığı tekliler ve ortak çalışmalarla müzikal yelpazesinden örnekleri sunmaya devam eden Damla, şimdi 2021 model şarkısı ‘Elim Kaydı’ ile rotayı pop , r&b semalarına doğru kırıyor.

 

‘Elim Kaydı’yı dinlerken 90’lardan 2000’lerin ortasına severek dinlediğim yabancı şarkıların tadını aldım. Özellikle düzenlemeyi yapan Orhun Sevindik’in bu hissiyattaki payı büyük. Melodisi, sözü ve enerjisi ile dinleyeni ikinci nakarat dönüşünde hemen kavrayan ‘Elim Kaydı’ benim pek hoşuma gitti.

 

 

Haberin Devamı

Teoman Ve Piyano

Teoman’ın 1996 ile 2006 yılları arası yazdığı şarkılardan 10 tanesi, piyanist Tuluğ Tırpan tarafından yeniden düzenlenip Teoman’ın vokali ile tekrar buluşarak geçtiğimiz Cuma piyasaya çıktı.

 

Piyano-vokal çalışmalar bana her zaman bir başka samimi ve duygusu yoğun gelmiştir. ‘ Teoman Ve Piyano ‘ albümü, dinlerken sizi o şarkıların yaşandığı yıllara götürüyor. Anılara yaptığınız bu yolculukta yanı başınızda size Teoman eşlik ediyor. Ben şarkıları dinlerken bir hayli duygulandım. Ya içinde bulunduğumuz zamanlar bizi fazla duygusal yaptı ya da geçmişe özlemimiz katlanarak büyüdü.

 

Albüm Hayyam stüdyolarında iki günde canlı olarak kaydedilmiş. Kayıt ve miks Volkan Gürkan, mastering ise Çağlar Türkmen tarafından yapılmış. ‘Teoman Ve Piyano’ dingin ama duygusu bir hayli coşkulu bir albüm olmuş.

 

Unutamadım

Hande Subaşı ‘Unutamadım’ şarkısını yeniden yorumlamış. Ben kendisinin sesini yıllar önce bir yarışmada dinlediğimde çok beğenmiştim. Zaman içinde belli başlı projelerde , sahnede ve tiyatroda şarkı söylemeye devam eden Hande, 2021 yılında ilk single çalışmasıyla dinleyicinin huzuruna çıktı.

 

Haberin Devamı

Sözleri Şakir Askan’a , müziği Burhan Bayar’a ait olan ve Müslüm Gürses’in sesinden dinleyip sevdiğimiz ‘Unutamadım’ Hande Subaşı yorumu ile geçtiğimiz haftalarda yayınlandı. Bossa Nova tarzında yorumlanan şarkı bana kalırsa gayet güzel olmuş.

 

Orijinalinden çok kopmadan, nakaratın yürüyüşü bozulmadan o çok sevdiğimiz ‘Unutamadım’ şarkısı farklı bir sosla Hande’nin sesinden dinleyici ile buluşmuş. Bu yüzden şarkıyı dinlemeden önce bu detayları göz önünde bulundurup orijinal versiyonu ile kıyaslamamakta fayda var.

 

Şarkının aranjesinde Mustafa Ceceli imzasını görüyoruz. Zaten projeyi ateşleyen Ceceli olmuş. Sevdiği şarkıları toplayıp yorumladığı bir albüm Subaşı için hiç fena olmaz. Özellikle slow şarkıların hakkını gayet güzel vereceğine emin olduğum Hande’nin şimdi yapması gereken güzel bir repertuar hazırlamak.

 

Haberin Devamı

Bir grup onu yeni şarkı söylemeye karar verenlerden zannetse de böyle düşünenleri internette ufak bir araştırmaya davet ediyorum. Hande’nin müzik sevdası çok eskiye dayanıyor ve bu işin altından bana kalırsa gayet güzel kalkıyor.

 

 

Hepsi Geçiyor

Oğuzhan Koç 2020 yılında üretimi aksatmadan art arda çıkardığı şarkılarla hem nokta atışı işler yaptı hem de listelerin üst sıralarında zafer bayraklarını salladı. Malum pandemi ortamında herkes aynı verimi alamıyor. Oğuzhan ise Çağrı Telkıvıran ile kafa kafaya verip hem kendisi hem de diğer şarkıcı arkadaşları için gayet lezzetli şarkılar yazdı.

 

Oğuzhan ile Çağrı’nın kimyasının iyi tuttuğunu düşünenlerdenim. Bu müzikal beraberlik 2021 yılında da hız kesmeden devam edecek gibi gözüküyor. Bunun ilk sinyalini geçtiğimiz hafta çıkan ‘Hepsi Geçiyor’ ile anlıyoruz.

 

Haberin Devamı

Sözü ve müziği Oğuzhan Koç ve Çağrı Telkıvıran imzası taşıyan ‘Hepsi Geçiyor’un aranjesi de Çağrı Telkıvıran’a ait. Yağ gibi akan nakaratı ile dinleyeni kıskıvrak yakalayan şarkının ana fikri ise alnından öpülesi ‘Hepsi Geçiyor’ telkini. Öyle veya böyle hepsi geçiyor. Çok fazla takılma alt metinli şarkı yine dillere pelesenk olacak gibi. Hypers Music etiketiyle çıkan şarkının video klip çalışmasının yönetmenliğini Melih Kun yapmış.

 

 

Dünyanın Son Günü

Güntaç Özdemir ile konuştuğumda bu pandemi döneminde prodüktör kimliğine ağırlık vermek istediğini söylemişti. Evlere kapandığınız buhranlı zamanlarda hız kesmeden üretimdeydi. Hip hop altyapılar yaparken bir gün Kamufle’yi aramış ve ‘Dünyanın Son Günü’ isimli şarkıyı yollamış. Kamufle evinde kendi bölümünü kaydedip geri göndermiş. Nakaratlara da Güntaç el atmış ve ortaya birbirlerini görmeden mis gibi bir düet çıkmış.

 

Haberin Devamı

Şarkıyı bana ilk yolladığında ona sanki bir filmin soundtrack çalışmasından fırlamış gibi tınladığını söylemiştim. Güntaç da aynı duygularda olduğunu ve bu yüzden şarkıda sinematik bazı efektler kullandığını söylemişti.

 

‘Dünyanın Son Günü’ geçtiğimiz hafta dinleyici ile buluştu ve Güntaç kendi sosyal medya hesabından şarkıyı paylaşırken ‘ Bu pandemi dönemi hepimize elbet bir çok şey öğretti. Hep beraber olmanın değerini, bugünün keyfini çıkartmayı, yarınların belki hiç eskisi gibi olmayacağını hepimiz acı, kimimiz daha acı şekilde öğrendik. “Bir gün yaparım” diye ertelediğimiz her şeyi asla ertelemememiz gerektiğini, özümüze dönmeyi öğrendik. Bu şarkı da hem konfor alanımdan çıkmayı, hem de içimden geldiği gibi gelişine vurmayı öğretti bana.’ notunu düşerek mevzuyu gayet güzel özetledi.

 

Kendi konfor alanından çıkıp farklı sulara dalarak yaptığı ‘Dünyanın Son Günü’ Güntaç’ın hesapsız kitapsız çıktığı yeni müzikal denemelerden oluşan yolculuğun ilk ürünü. Bundan sonraki işlerini sabırsızlıkla bekliyorum.

Yazarın Tüm Yazıları