Gençlerde takım ruhu evde başlıyor

OECD geçen hafta önemli bir rapor yayımladı. Özellikle Türk ailelerinin bu raporu çok iyi inceleyip önerileri uygulamasında yarar var. Rapor, öğrencilerin işbirliği yapmaları halinde takım çalışmalarına yatkınlığını araştırıyor.

Haberin Devamı

Buna göre spor yapan, evde ailesine yardımcı olan ve arkadaşlarıyla dışarda vakit geçiren çocukların takım çalışma becerileri de gelişiyor. Ama sürekli evde oturup video oyunu oynayanlar bu alanda geride kalıyor.

Arkadaşımız Önder Öndeş’in yaptığı habere göre, Türkiye’de öğrenciler 35 ülke arasında bu becerilerde son sırada yer aldı. İşte OECD’nin yeni raporunda öne çıkanlar:

- Gün içinde fiziksel aktivite yapanların işbirliğine dayalı problem çözme becerileri ile takım çalışmasındaki performansları daha yüksek.

- Okul dışında internet ve sosyal ağlarda vakit geçiren öğrencilerde de işbirliği becerileri daha iyi.

- Video oyunlarını çok oynayan öğrencilerin, oynamayanlara göre bu becerileri daha düşük.

- Ev işlerine yardımcı olan ve aile üyelerinden biriyle ilgilenenler, takım çalışmasına daha iyi uyum sağlıyor ve grup üyeleri tarafından daha olumlu

Haberin Devamı

algılanıyor. Düzenli olarak arkadaşlarıyla buluşan öğrenciler için de bu durum geçerli.

Sınav skorları sadece akademik başarıları baş tacı yapıyor. Oysa 17-18 yaşında gençlerin özbakım becerilerinden bile yoksun olduğunu göz önüne alırsak artık yeni bir adım atmak gerekmiyor mu? Daha anaokuluna çocuğumuzu yazdırırken okulun akademik başarısını sormak yerine, çocuğa hangi becerileri kazandırdığını sorgulamak daha iyi olmaz mı?

Her 10 öğrenciden 6’sının bu becerilerde en geri olduğu ülkemizde çocukların grup çalışmasını neden sevmediğini de bir araştırmalı. Gelecekte mutlu

ve iş arkadaşlarıyla takım ruhu içinde çalışan nesiller yetiştirmek için bu konuda biraz daha kafa yormalı.

Yazarın Tüm Yazıları